7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov.
7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko (Vir slike: hubspot.com)

Do kršitev pravic iz blagovne znamke pride velikokrat. Slednja namreč predstavlja ugled in kakovost produktov, zaradi česar so jim potrošniki bolj naklonjeni. Sodišča se zato pogosto ukvarjajo z odločanjem, kdo in kako je neupravičeno uporabljal čigavo blagovno znamko.

1. Victoria’s Secret v Victor’s Litttle Secret

Leta 2002 je ameriški proizvajalec spodnjega perila Victoria Secret vložil tožbo proti lastniku trgovine z erotičnimi pripomočki Victor’s Secret iz Kentuckya. Slednji je še med postopkom spremenil ime svoje trgovine v Victor’s Little Secret. A vložnik tožbe je kljub temu nadaljeval s postopkom na sodišču. Po mnenju tožnika je bila podlaga za spor ustvarjanje zmede in negativnih asociacij pri potrošnikih ter zmanjšanje unikatne edinstvenosti znamke Victoria’s Secret.

Sodišče je odločilo v prid lastniku trgovine Victor’s Little Secret. Tožniku namreč ni uspelo dokazati dejanske škode, ki naj bi nastala v tem primeru. Kot rezultat te sodbe je bila v letu 2006 spremenjena zakonodaja, v kateri ni potrebno dokazati nastanka dejanske škode, ampak samo možnost za nastanek slednje. Prvotna sodba je bila razveljavljena.

2. VOGUE My Style

Založniški hiši iz New Yorka in Pariza, zadolženi za izdajo revije Vogue, sta leta 2009 naperili tožbo zaradi kršitve blagovne znamke proti švicarskemu izdelovalcu ur na podlagi uporabe slogana “VOGUE My Style”. Tožnika sta zatrjevala, da je uporaba besede VOGUE v velikih tiskanih črkah znak, ki ga potrošniki neposredno povezujejo z blagovno znamko svetovno znane revije. To sta uspela tudi dokazati, in sicer tako, da sta opravila anketo med skupino švicarskih prebivalcev, v kateri je vsak četrti zatrdil, da besedo VOGUE povezuje z revijo.

Potrebujete pomoč pri registraciji blagovne znamke?

Leta 2012 je sodišče odločilo v prid tožnikom, kar je ustvarilo kar nekaj debate v stroki. Kritiki odločitve sodišča so zatrjevali, da ne obstaja nobena relevantna povezava med tako različnima produktoma, zaradi česar bi se lahko ustvarila zmeda pri potrošnikih.

3. Superhero

Ena od najbolj polemičnih znamk je zagotovo beseda “superhero” in različice le-te. Blagovna znamka je bila registrirana v skupnem imetništvu Marvel in DC Comics že leta 1960. V pravni stroki še vedno poteka debata o legitimnosti takšne blagovne znamke. Ta naj bi bila bolj opisna kot pa razlikovalna, kar predstavlja absolutni razlog za zavrnitev registracije znamke. Še dandanes Marvel in DC Comics aktivno vzdržujeta znamko s sprožanjem pravnih postopkov proti vsakemu stripu, ki bi v svojem naslovu uporabil besedo “superhero”.

4. Apple Corps v Apple Inc

Leta 1967 je glasbena skupina The Beatles ustanovila multimedijsko podjetje Apple Corps. Slabo desetletje kasneje je Steve Jobs s sodelavci ustanovil podjetje Apple Computer (trenutno Apple Inc), ki proizvaja številne svetovno znane produkte (iPhone, iPad, iPod itd.). Od takrat je Apple Corps večkrat vložil tožbo proti Apple Computer zaradi kršitve blagovne znamke. Prva tožba (leta 1981) se je končala s poravnavo, Apple Computer je moral plačati odškodnino zaradi neupravičene uporabe in se zavezati, da se ne bo ukvarjal z glasbenim področjem.

Preberite tudi Kako in zakaj registrirati blagovno znamko

Sledila sta še dva spora. Prvi leta 1989, ko je Apple Computer v svoje glasbene predvajalnike vgradil možnost predvajanja MIDI datotek. Nato še leta 2003 z lansiranjem iTunes. Apple Corps je sprožil obe tožbi in obakrat izgubil. Po poravnavi, katere vsebina ni znana javnosti, je Apple Inc postal lastnik znamke Apple, ki jo licencira Apple Corps-u, kadar jo slednji potrebuje.

5. “redskins”

V sporih glede blagovne znamke pa se ne odloča vsakokrat, kdo je lastnik in tako upravičen do uporabe znamke. Primer Harjo v Pro-Football Inc je odprl vprašanje, ali lahko določena znamka sploh obstaja ali ne.

Več o registraciji znamke Skupnosti preberite v članku Registracija znamke skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Pro-Footbal Inc je korporacija, ki lasti ameriško nogometno ekipo Washington Redskins. Leta 1992 je Susan Harjo, aktivistka za pravice ameriških domorodcev (Indijancev), vložila več tožb za izbris znamk, ki vsebujejo besedo “redskins”. Argument na njeni strani je bil, da ta beseda omalovažuje Indijance. Končni zmagovalec je bila Pro-Footbal Inc zaradi pravne tehnikalije. Tožnik namreč izgubi pravico zahtevati pravno varstvo, če je od nastanka negativne posledice do vložitve tožbe preteklo preveč časa.

6. Gilette v LA Laboratories

Leta 2005 je Gilette izgubil pravni spor proti LA Laboratories, finskem podjetju, ki je tržilo brivnike pod blagovno znamko Parason Flexer. Na embalaži njihovih brivnikov je bilo zapisano: “Britvice Parason Flekser in Gilette Sensor so kompatibilne s tem brivnikom.”

Sodišče je odločilo, da LA Laboratories lahko uporablja blagovno znamko Gilette za namene sporočanja potrošnikom o možnosti uporabe brivnikov. Saj je to v duhu trgovanja in proste konkurence, prav tako pa je to primerno z vidika potrošnika.

7. Wrigley’s doublemint

Leta 2003 je Sodišče EU zavrnilo poskus registracije znaka “doublemint” kot blagovne znamke, ki ga je zahteval proizvajalec žvečilnih gumijev Wrigley. Predlog za registracijo je bil zavrnjen, saj je beseda “doublemint” preveč opisna, torej nima zadostnega razlikovalnega učinka.

Sodno prakso glede EU znamke lahko najdete na tej povezavi, slovensko sodno prakso glede blagovnih znamka pa na tej povezavi.

Vir: UWELINGO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo. Preberite več >>

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Predpogoj za ustanovitev podjetja je, da si ustanovitelji izberejo firmo družbe. Kljub splošnemu prepričanju firma ni sinonim za podjetje ali gospodarsko družbo, ampak je le označba podjetja. Firma pomeni ime družbe, ki navzven predstavlja podjetje in služi identifikaciji. Preberite več >>

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Pred časom je bila na slovenski televiziji predvajana zgodba o težavah slovenskega podjetja zaradi kraje intelektualne lastnine (podatkovne baze) s strani študenta, ki je v podjetju delal. Menite, da je to edini primer? Še zdaleč ne. Preberite več >>

Registracija patenta

Registracija patenta

Patent je zakonsko zaščitena in izključna pravica do gospodarskega izkoriščanja izuma, ki je ozemeljsko in časovno omejena. Takšno pravico prijavitelju patenta dodeli državni organ, kar za prijavitelja patenta pomeni določene pravice. Preberite več >>

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Kaj je tisto, kar naredi podjetje prepoznavno? Seveda lahko na tem področju takoj naštejemo kar nekaj dejavnikov, ki so ključnega pomena pri utrjevanju slovesa podjetja na konkurenčnem trgu. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Infografika: Barve in blagovne znamke

Infografika: Barve in blagovne znamke

Ko razmišljate o tem, kakšne barve bodo predstavljali vaše podjetje oziroma blagovno znamko, morate biti pozorni na različne stvari: tradicionalni pomen barve, pogostost izbranih barv v okviru vašega poslovnega področja, kaj želite sporočiti svojim strankam … Preberite več >>

Lekcije o registraciji blagovne znamke

Lekcije o registraciji blagovne znamke

Razmišljate o registraciji blagovne znamke, vendar menite, da čas za to še ni pravi ali pa potrebujete več informacij? Prijavite se na Lekcije o registraciji blagovne znamke. Vsak teden boste prejeli sporočilo s praktičnimi nasveti o registraciji. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje