Akcija #nulapet in družabna omrežja

Avtor — 17.12.2016
Leta 2007 smo prvič lahko namenili 0,5 % dohodnine organizacijam po lastni izbiri. Davčni zavezanci imajo vsako leto možnost, da izberejo organizacije, ki so upravičene za zbiranje dohodnine. V večini so to nevladne organizacije, verske skupnosti ali politične stranke.
Akcija #nulapet in družabna omrežja

0,5 odstotka svoje dohodnine lahko namenite različnim organizacijam. (Vir slike: Pixabay)

Preostanek vsote, ki je davčni zavezanci ne namenijo posameznim organizacijam, ostane v državnem proračunu. Državljani smo torej dobili dovoljenje, da pokažemo, koliko nam je mar, kam gre naš denar.

Kako smo svojo možnost izkoristili od 2007 do sedaj?

Vir slike: Mediatoolkit.

V prvem letu se je za donacijo odločila zgolj petina davčnih zavezancev. Šest let kasneje je svojo dohodnino namenilo že 40 %, vendar se trend rasti v letu 2014 poleže. Po podatkih Centra za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij 60 % ljudi pusti 0,5 % dohodnine v državni blagajni, skoraj 5 milijonov sredstev pa tako ostane nerazporejenih. Za nevladne organizacije je še bolj zaskrbljujoče dejstvo, da znesek povprečnih doniranih sredstev pada. V letu 2007 je bila povprečna višina donirane dohodnine 12,64 €, v letu 2015 pa le še 9,61 €.

Analiza spletnega mnenja o akciji #nulapet

Podjetje Mediatoolkit je zanimalo, kakšno je na spletu mnenje o doniranju 0,5 % dohodnine.

V obdobju enega meseca (13.11.2016 – 13.12.2016) je aplikacija Mediatoolkit spremljala spletne objave in objave na družbenih omrežjih. Zvrstilo se je 194 objav, največ 28.11. (29 objav v dnevu). Najvišjo dejavnost je zabeležil Twitter, in sicer 60,31 % objav. Sledili so splet (18,56 %), Facebook (15,98 %), Instagram (4,12 %) in Youtube (1,03 %).

Vir slike: Mediatoolkit.

Objave z največjim dosegom na Twitterju in Facebooku

Na Twitterju so imele največji doseg objave predsednika države Boruta Pahorja (@BorutPahor), znanega blogerja in tviteraša Ronija Kordiša (@had) in oddaje RTV Slovenija Studio City (@StudioCity_).

Vir slike: Mediatoolkit.

Na Facebooku pa so imele največji doseg objave narodnozabavnega ansambla Modrijani, športnika Dejana Zavca in medijske hiše POP TV oziroma njenega portala 24ur.com.

Vir slike: Mediatoolkit.

Med objavami ni bilo negativnih; objave so bile večinoma nevtralne ali pozitivne – uporabniki so nagovarjali k aktivni udeležbi v akciji #nulapet ali oznanili svojo udeležbo. Največ objav je na Facebooku ustvarila Mačja Hiša, na Twitterju pa kar sam Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij.

Objave glede na tip in spol uporabnika

Raziskovalci so ugotovili, da večino spletnih objav ustvarijo organizacije (62 %), ki posameznike nagovarjajo k namenitvi sredstev. To nakazuje tudi dejstvo, da organizacije v manjšem številu retweetajo (zgolj 15 % vseh objav). Fizične osebe po drugi strani retweetajo v kar 49 %.

Med fizičnimi osebami so bolj aktivni moški, ki ne ustvarijo zgolj več objav (66 %), temveč ustvarijo tudi več inovativnih vsebin (zgolj 22 % moških vsebine retweeta).

Kaj statistika napoveduje akciji #nulapet?

Na Twitterju je 206 500 Slovencev; tako je Twitter na drugem mestu na lestvici popularnosti družabnih omrežij. Na prvem mestu je z 833 500 uporabniki Facebook. Dejstvo, da je največja aktivnost ravno na Twitterju, ne prinaša najboljših napovedi za nenaden poskok namenjenih sredstvih v letošnjem letu. Facebook, kjer bi se glavne aktivnosti, dogajanja in vabila morala deliti, je šele na tretjem mestu (s 45 % manj objavami kot Twitter). Analiza aktivnosti glede na demografijo nadalje vodi v zaključek, da večino objav ustvarijo organizacije, fizične osebe pa v veliki meri retweetajo, kar je že napisano.

Tako bo zagotovo kakšna oseba več delila svoj delež dohodnine, na žalost pa bi še večji uspeh pomenila večja angažiranost fizičnih oseb, ki imajo večji vpliv na mnenje posameznikov. Analiza akcije na družabnih omrežjih, ki jo je opravilo podjetje Mediatoolkit, tako zaključi, da akcija #nulapet ni napačna in bo verjetno prinesla vsaj nekaj pozitivnih rezultatov. Z uporabo pravega kanala pa bi zagotovo lahko dosegla več.

Vir: Mediatoolkit

Preberite tudi
Odškodninska odgovornost po ZGD

Odškodninska odgovornost po ZGD

Ob osamosvojitvi si velika večina državljanov ni niti v sanjah predstavljala, kako bo v naslednjih dvajsetih letih država dopustila nekaterim prijateljskim, s politiko interesno povezanim posameznikom, masovno krajo družbenega premoženja, razprodajo poslovne morale, masovna odpuščanja ipd.

Preberite več >>
Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba.

Preberite več >>
Kaj je skrbni pregled poslovanja?

Kaj je skrbni pregled poslovanja?

Skrbni pregled (angl. due diligence) je storitev, ki jo opravljajo odvetniške, svetovalne, računovodske in druge pisarne oziroma podjetja, da naročnika podrobno seznanijo s poslovanjem in finančnimi tveganji drugega podjetja.

Preberite več >>
Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prva javna ponudba kovancev je razmeroma nov način zbiranja sredstev, ki deluje na tehnologiji blockchain, konceptualno pa je podobna prvi javni ponudbi delnic. V svetu kriptovalut prve javne ponudbe v letošnjem letu doživljajo ogromen razmah.

Preberite več >>
Ali vezane knjige računov ostajajo?

Ali vezane knjige računov ostajajo?

Z ministrstva za finance prihajajo spodbudne novice za vse podjetnike, ki račune še vedno izdajajo ročno, torej iz vezane knjige računov. Čeprav naj bi morali s koncem letošnjega leta opustiti vezane knjige, bo po zadnjih informacij ta način izdajanja računov ostal v veljavi.

Preberite več >>
Na pohodu je nov izsiljevalski virus: številna podjetja že poročajo o izgubi podatkov

Na pohodu je nov izsiljevalski virus: številna podjetja že poročajo o izgubi podatkov

Manj kot šest tednov po tem, ko je varnost podatkov računalniških uporabnikov zamajal izsiljevalski virus WannaCry, je po svetu zaokrožil nov virus. Petya, kot so ga poimenovali, naj bi nastal v Ukrajini, tarče napada pa so že postale ukrajinska vlada, kijevsko letališče, nuklearna elektrarna Černobil in nekatere velike korporacije.

Preberite več >>
Gospodarska situacija v Sloveniji se izboljšuje

Gospodarska situacija v Sloveniji se izboljšuje

Na nedavni novinarski konferenci je Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve predstavila rezultate poslovanja slovenskih gospodarskih družb v letu 2016. AJPES je v preteklem letu zabeležil nadaljnjo rast prihodkov in števila zaposlenih v podjetjih.

Preberite več >>
Infografika: Katera svetovna podjetja so v letu 2016 zabeležila največ prihodkov?

Infografika: Katera svetovna podjetja so v letu 2016 zabeležila največ prihodkov?

Vas zanima, katera svetovna podjetja so v letu 2016 zabeležila največ prihodkov? Pričakujete na seznamu multinacionalke, kot je Nestlé, ali velike spletne trgovce, kot je Amazon? Slednji se je uvrstil šele na 44. mesto. Presenečeni? Oglejte si predstavljeno infografiko.

Preberite več >>
Pravni fokus: (Delovno)pravni pogled na robotizacijo dela

Pravni fokus: (Delovno)pravni pogled na robotizacijo dela

Napredni roboti, ki so sposobni kompleksnih operacij in nalog, postajajo vedno bolj vsakdanji v delovnem procesu. Roboti eksponentno odžirajo delovna mesta in to bo zagotovo vplivalo na bodoči razvoj družbe. V prispevku si lahko preberete več o bodoči regulaciji robotizacije delovnih mest.

Preberite več >>
Odgovor strokovnjaka: Kako naj bo vročena odpoved pogodbe o zaposlitvi?

Odgovor strokovnjaka: Kako naj bo vročena odpoved pogodbe o zaposlitvi?

Vročitev pogodbe o zaposlitvi je urejena v 88. členu Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Zakonsko ureditev je nedavno spremenila sodba ustavnega sodišča, v kateri je razveljavilo četrti odstavek 88. člena ZDR-1. Kaj nam pove sodba ustavnega sodišča o vročanju odpovedi?

Preberite več >>
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial.

Preberite več >>
Vse za podjetje