Ali nas preveč izbire v trgovinah odvrača od nakupa?

Se kdaj zalotite, kako v trgovini pogledujete po desetih različnih čokoladah in gori piškotov? Kaj vas prepriča k nakupu mleka – kupite tistega z manj maščobami, sojino, mandljevo ali tistega brez laktoze?
Ali nas preveč izbire v trgovinah odvrača od nakupa?

Kaj vpliva na našo nakupno odločitev (Vir slike: Startupstockphotos)?

Če nakupujete kavo, ki bo znova prijetno zadišala ob jutrih, si zadate preprost cilj: želite si kavo, ki bo dobrega okusa. Na prodajnih policah je ogromno ponudbe in zdi se, kot da nam jo trgovci vsiljujejo. Pa to ni res. Potrošniki si želimo izbire, zato nam jo trgovci tudi dajejo.

Temu pritrjuje tudi profesor marketinga na Stanfordu Itamar Simonson. Njegova študija dokazuje, da si ljudje želimo večje izbire – a ta je odvisna od časa, ko opravljamo nakup. Od nakupne odločitve, torej.

Če oseba, recimo ji Marko, nakupni proces začne s kolebanjem, ali bi izdelek (kava) kupil ali ne, ponudba pa je ogromna, se bo lažje odločil za nakup. Po drugi strani pa bo Petro, ki si želi prav določeno milo, prevelika izbira zgolj zmotila. Morda celo odvrnila od nakupa.

Simonson in Leilei Gao, ki sta odzive potrošnikov raziskovala pri izbiri čokolade in mavričnih bonbonov, sta sodelujoče in njihove odločitve razdelila v dve skupini. Prva odločitev se je nanašala na to, ali naj oseba kupi izdelek ali ne, druga pa na to, kateri izdelek naj izbere. Zanimalo ju je, kdo se bo prvi odločil.

»Vsaka odločitev je sestavljena iz dveh odločitev,« pravi Simonson. »Če je vaša prva odločitev, ali boste izdelek kupili ali ne, je pred vami nova odločitev, kaj kupiti. Če pa je vaša prva odločitev glede tega, kateri specifičen izdelek boste izbrali, vam lahko pestra izbira oteži postopek.«

V prvem testu sta raziskovalca pokazala 149 sodelujočim pokazala manjši ali večji kup bonbonov in jim dala možnost, da jih vzamejo ali dajo denar v primerljivi vsoti. S tem ko so dali denar, so sodelujoči v neki meri bonbone dejansko kupili.

Sodelujoče iz druge skupine pa sta prosila, naj najprej povedo, kakšen je njihov najljubši okus bonbonov, nato pa jim dala proste roke pri izbiri. Bonbone so morali plačati. Tisti v prvi skupini so imeli obraten postopek kot druga skupina.

In rezultat? Sodelujoči, ki so se najprej morali odločiti, ali bodo bonbone kupili, so v večji meri bonbone kupili, saj jim je bil pozneje predstavljen cel kup izbire. Druga skupina, ki je najprej pojasnila svoj najljubši okus, pa je v manjši meri izvedla dejanski nakup. Težava je bila večja izbira bonbonov, potem ko si je pri sebi razjasnila, česa si želi.

Do podobnih ugotovitev so prišli raziskovalci tudi, ko so pred sodelujoče postavili čokolado. 195 študentov je moralo pregledati ponudbo čokolade. Ena skupina zgolj 6, druga kar 54 čokolad.

Študentje iz prve skupine so bili za kar 2-krat bolj nagnjeni k nakupu čokolade. Zanimivo je še, da na sodelujoče, ki so takoj izbrali svojo najbljubšo čokolado, pestra ponudba ni imela prav nobenega učinka.

Simonson pravi, da študije nakazujejo, da ljudje bolj obožujejo več izbire kot manj. Še zlasti pred odločitvijo, ali si sploh želijo določenega izdelka ali ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje