Amazon raziskuje možnost, s katero bi šla zasebnost v pozabo
Takšni prizori bodo morda romali v pozabo (Vir slike: YouTube).
Startupa August, ki se ukvarja s pametnimi sistemi za varno zaklepanje, in Garageio, ki razvija povezljive sisteme za garažna vrata, sta vse tesneje povezana z Amazonom. Spletni velikan intenzivno išče načine, ki bi mu omogočali dostavo tudi takrat, ko ljudi ni doma.
Zlata priložnost za Amazon
Sposobnost dostave paketov tudi ko nikogar ni doma je zlata priložnost za Amazon – po eni strani. A po drugi strani, dovoljenje podjetju, da vstopa v naše domove, pa četudi zaradi dostave naročenega paketa, ubija idejo o zasebnosti v lastnem domu. Nov pristop bi sicer olajšal naročanje tistim, ki paketov z izdelki ne morejo sprejemati v službi oziroma nimajo takšnega privilegija, da bi lahko na dostavo počakali doma.
Bi pristali na takšno dostavo?
Startup August razvija tehnologijo, ki bo s pomočjo pametnega sistema za varno zaklepanje odpirala vrata strank ob določenih urah. Ta se bodo dostavljavcem odpirala tudi s pomočjo pametnih telefonov. Tak sistem pa zahteva določeno stopnjo zaupanja v podjetje, tako v startupa kot tudi v Amazon, in dostavljavca, ki ga kupec izdelka sploh ne bo srečal.
Zakaj z Amazonovo idejo ni prav nič narobe?
Strokovnjaki menijo, da je zagata podobna tisti, s katero se srečamo pri spletnem bančništvu in družabnih omrežjih. Vendarle pa pametni domovi in uporaba interneta stvari prinašajo nova vprašanja in izzive v (fizični) zasebnosti.
Z Amazonovimi novi načrti, ki zajemajo dostavo, ko ljudi ni doma (seveda z njihovim dovoljenjem), ni prav nič narobe. So pa vredni temeljitega razmisleka, saj ta nova pot pomeni žrtvovanje zasebnosti v zameno za priročnost.