Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Bi se morali te stranke znebiti? Da.

Številni startupi so prepričani v to, da se določene stranke ne smejo znebiti, čeprav je odnos z njo vse prej kot dober. To je napaka. Slabe stranke lahko vašemu podjetju resno škodujejo.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Odsloviti stranko je lahko težko. Večina novoustanovljenih podjetij neutrudno tekmuje s konkurenco za pridobitev novega posla in vzpostavitev dobrega poslovnega sodelovanja na dolgi rok. Vendar pa obstajajo okoliščine, ko je bolje razmisliti o prekinitvi sodelovanja.

Poslovne odnose, ki ne služijo več ciljem podjetja, je potrebno prekiniti. Le-tega se lotite čim bolj taktično.

Predvidevajte možnost problematičnih situacij s strankami. Splošni cilj vsakega podjetja bi moral biti vzajemno izpolnjevanje svojih obveznosti ter dostojanstvo in spoštovanje do nasprotne strani. Odnosi s strankami se sčasoma spreminjajo. Prepoznavanje in obravnavanje težav je pomemben vidik izpolnjevanja obojestranskih obveznosti in poštenega sodelovanja.

Bodite pozorni na opozorilne znake. Ocenite slab odnos, preden gre predaleč.

3 znaki, da bi vaš odnos s strankami lahko zašel v težave:

  1. Stranka zamuja s plačili

Razlogov, zakaj stranka ne plača pravočasno, je veliko. Stranka ima lahko finančne težave. Morda je nezadovoljna z vašimi izdelki ali zaposlenimi, ali pa gre za podjetje, za katerega je zamujanje s plačili običajno. Prvi korak je pogovor s stranko, da ugotovite, kdo zadržuje plačilo in zakaj. Preverite, ali se lahko pogajate o plačilnem načrtu, ki je pravičen za obe strani. Določite plačilne pogoje v pogodbah, upoštevajte pisni dogovor o popustih oziroma povišanje obresti za zamudo plačila.

  1. Ekipa nikoli ne more zadovoljiti želja stranke

Nekatere stranke so perfekcionisti, vendar obstaja razlika med stranko, ki ima visok nivo zahtev, in stranko, ki ni nikoli zadovoljna. Naj bo vaša praksa jasno opredeliti pričakovanja že vnaprej. Ustvarite kontrolne točke, zlasti pri medpodjetniških (B2B) projektih in pri prodaji. Ob prvem znaku odstopa od dogovora ali prekinitve povezave med pričakovanji in dogovorom naredite premor. Ne čakajte na to, da bo plačilo računa v večmesečni zamudi.

  1. Stranka vedno znova zahteva nižjo ceno

Uspešni poslovni modeli temeljijo na dodani vrednosti. Startupi, ki stranke ne morejo prepričati, da prednosti njihovih rešitev upravičujejo ceno, morda poslujejo z napačno stranko. S takšno, ki si rešitve ne more privoščiti, ali takšno, ki posluje z vami le iz koristoljubja. Zavedajte se, da je le-to dobro samo za posel stranke, ne pa za vaše podjetje.

 

Pet korakov, ki jih morate narediti, preden se znebite slabe stranke

Preden se podjetje odloči prekiniti razmerje s stranko, stopite korak nazaj in vključite celotno ekipo. Naj bo postopek prekinitve poslovnega razmerja del ustaljenega procesa podjetja glede upravljanja s strankami.

  1. Skličite ekipo

Spodbujajte vsakega člana ekipe, od prodaje do storitve za stranke, da izrazi svoje mnenje. Prosite vsakega, da pove eno pozitivno stvar o poslovanju s to stranko. Če niti eden od njih nima za povedati ene pozitivne stvari, je odnos morda dosegel točko preloma.

  1. Vsako osebo prosite, naj opiše, kako je bi se sodelovanje lahko izboljšalo ali poslabšalo

Kakšne so njihove izkušnje, kako ravnajo z drugimi strankami? Notranji sestanek lahko pomaga ekipi, da pogleda na situacijo z drugega zornega kota in uporabi izkušnje svojih kolegov.

  1. Napišite akcijski načrt za ravnanje s stranko

Ko gre za stranke, je izboljšanje odnosov z obstoječo stranko lahko lažje kot zamenjava stranke. Kaj bi bilo potrebno za izboljšanje sodelovanja? Je težava v enem ali dveh posameznikih ali je težava v podjetju na splošno? Ali je treba spremeniti ekipo, ki sodeluje s stranko, ali pogoje za poslovanje? Ali bi ponovni pregled pričakovanj do stranke lahko pomagal? Je situacija enkratna ali se stalno ponavlja? Napišite si seznam prednosti in slabosti v primeru, da obdržite stranko, ali prekinete s sodelovanjem.

  1. Prosite člana ekipe za sestanek s stranko

Poslušajte še njeno perspektivo. Poglejte, ali bo stranka poslušala, kakšno je vaše mnenje. Ali so sposobni izboljšati odnos? Glede na izid sestanka prilagodite svoj akcijski načrt in ga izvedite.

  1. Premislite, ali lahko ekipa nosi posledice prekinitve razmerja

Izgubiti stranko je zelo težko. Vaša ekipa je verjetno veliko vložila v pridobitev stranke, da ne omenjamo individualnega truda vsakega posameznika s ciljem boljšega končnega rezultata podjetja. Podjetje bo moralo prilagoditi odhodke ali povečati prihodke iz drugih virov. Včasih je ekipa pripravljena vložiti več truda v ponovno vzpostavitev odnosa z obstoječo, četudi nekoliko težavno stranko.

 

Vir: thenextweb.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki