
Vir slike: Pixabay
Odsloviti stranko je lahko težko. Večina novoustanovljenih podjetij neutrudno tekmuje s konkurenco za pridobitev novega posla in vzpostavitev dobrega poslovnega sodelovanja na dolgi rok. Vendar pa obstajajo okoliščine, ko je bolje razmisliti o prekinitvi sodelovanja.
Poslovne odnose, ki ne služijo več ciljem podjetja, je potrebno prekiniti. Le-tega se lotite čim bolj taktično.
Predvidevajte možnost problematičnih situacij s strankami. Splošni cilj vsakega podjetja bi moral biti vzajemno izpolnjevanje svojih obveznosti ter dostojanstvo in spoštovanje do nasprotne strani. Odnosi s strankami se sčasoma spreminjajo. Prepoznavanje in obravnavanje težav je pomemben vidik izpolnjevanja obojestranskih obveznosti in poštenega sodelovanja.
Bodite pozorni na opozorilne znake. Ocenite slab odnos, preden gre predaleč.
3 znaki, da bi vaš odnos s strankami lahko zašel v težave:
-
Stranka zamuja s plačili
Razlogov, zakaj stranka ne plača pravočasno, je veliko. Stranka ima lahko finančne težave. Morda je nezadovoljna z vašimi izdelki ali zaposlenimi, ali pa gre za podjetje, za katerega je zamujanje s plačili običajno. Prvi korak je pogovor s stranko, da ugotovite, kdo zadržuje plačilo in zakaj. Preverite, ali se lahko pogajate o plačilnem načrtu, ki je pravičen za obe strani. Določite plačilne pogoje v pogodbah, upoštevajte pisni dogovor o popustih oziroma povišanje obresti za zamudo plačila.
-
Ekipa nikoli ne more zadovoljiti želja stranke
Nekatere stranke so perfekcionisti, vendar obstaja razlika med stranko, ki ima visok nivo zahtev, in stranko, ki ni nikoli zadovoljna. Naj bo vaša praksa jasno opredeliti pričakovanja že vnaprej. Ustvarite kontrolne točke, zlasti pri medpodjetniških (B2B) projektih in pri prodaji. Ob prvem znaku odstopa od dogovora ali prekinitve povezave med pričakovanji in dogovorom naredite premor. Ne čakajte na to, da bo plačilo računa v večmesečni zamudi.
-
Stranka vedno znova zahteva nižjo ceno
Uspešni poslovni modeli temeljijo na dodani vrednosti. Startupi, ki stranke ne morejo prepričati, da prednosti njihovih rešitev upravičujejo ceno, morda poslujejo z napačno stranko. S takšno, ki si rešitve ne more privoščiti, ali takšno, ki posluje z vami le iz koristoljubja. Zavedajte se, da je le-to dobro samo za posel stranke, ne pa za vaše podjetje.
Pet korakov, ki jih morate narediti, preden se znebite slabe stranke
Preden se podjetje odloči prekiniti razmerje s stranko, stopite korak nazaj in vključite celotno ekipo. Naj bo postopek prekinitve poslovnega razmerja del ustaljenega procesa podjetja glede upravljanja s strankami.
-
Skličite ekipo
Spodbujajte vsakega člana ekipe, od prodaje do storitve za stranke, da izrazi svoje mnenje. Prosite vsakega, da pove eno pozitivno stvar o poslovanju s to stranko. Če niti eden od njih nima za povedati ene pozitivne stvari, je odnos morda dosegel točko preloma.
-
Vsako osebo prosite, naj opiše, kako je bi se sodelovanje lahko izboljšalo ali poslabšalo
Kakšne so njihove izkušnje, kako ravnajo z drugimi strankami? Notranji sestanek lahko pomaga ekipi, da pogleda na situacijo z drugega zornega kota in uporabi izkušnje svojih kolegov.
-
Napišite akcijski načrt za ravnanje s stranko
Ko gre za stranke, je izboljšanje odnosov z obstoječo stranko lahko lažje kot zamenjava stranke. Kaj bi bilo potrebno za izboljšanje sodelovanja? Je težava v enem ali dveh posameznikih ali je težava v podjetju na splošno? Ali je treba spremeniti ekipo, ki sodeluje s stranko, ali pogoje za poslovanje? Ali bi ponovni pregled pričakovanj do stranke lahko pomagal? Je situacija enkratna ali se stalno ponavlja? Napišite si seznam prednosti in slabosti v primeru, da obdržite stranko, ali prekinete s sodelovanjem.
-
Prosite člana ekipe za sestanek s stranko
Poslušajte še njeno perspektivo. Poglejte, ali bo stranka poslušala, kakšno je vaše mnenje. Ali so sposobni izboljšati odnos? Glede na izid sestanka prilagodite svoj akcijski načrt in ga izvedite.
-
Premislite, ali lahko ekipa nosi posledice prekinitve razmerja
Izgubiti stranko je zelo težko. Vaša ekipa je verjetno veliko vložila v pridobitev stranke, da ne omenjamo individualnega truda vsakega posameznika s ciljem boljšega končnega rezultata podjetja. Podjetje bo moralo prilagoditi odhodke ali povečati prihodke iz drugih virov. Včasih je ekipa pripravljena vložiti več truda v ponovno vzpostavitev odnosa z obstoječo, četudi nekoliko težavno stranko.
Vir: thenextweb.com