Nasveti s Petro Bališ, strokovnjakinjo za pisanje promocijskih besedil.

“Besedila morajo biti jasna in berljiva. Vsebina pa je odvisna od tega, komu pišete.”

“Avtorji besedil morajo obvladati vse elemente pisanja.”

Kako poiskati pravo mero ravnotežja med vsebino, berljivostjo in SEO optimizacijo besedila? Ali je bolj pomemben atraktiven naslov ali kakovostna vsebina? Kaj so največje napake pisanja za splet? Takšna in podobna vprašanja smo zastavili Petri Bališ, izkušeni avtorici promocijskih in drugih besedil.
Nasveti s Petro Bališ, strokovnjakinjo za pisanje promocijskih besedil.

“Besedila morajo biti jasna in berljiva. Vsebina pa je odvisna od tega, komu pišete.”

Če nismo usposobljeni, najemimo pomoč!

Na kaj moramo biti pri pisanju za splet še posebej pozorni?

Vsebina mora biti zanimiva in strokovna. Izpolniti mora bralčeva pričakovanja. Ob tem ne smemo pozabiti na vsebinsko optimizacijo za iskalnike. Avtorji morajo obvladati vse elemente pisanja. Če nismo dovolj usposobljeni v tehničnem smislu, je najbolj primerno, da si najamemo pomoč. Enako velja za primer, ko avtor ni dovolj pismen.

Je bolj pomemben atraktiven naslov ali kakovostna vsebina?

Verjetno ste opazili, da številni mediji pripravijo pozornost vzbujajoče naslove, ki pa s samo vsebino besedila nimajo veliko skupnega. Takšno početje je zavajajoče in na dolgi rok ne prinaša rezultatov. Google zazna, če uporabnik hitro zapusti takšno spletno stran. Posledično jo označi za nerelevantno, zato se bo med rezultati uvrstila na nižja mesta. Kakovost vsebine, ki se kaže v daljšem času branja, je zelo pomembna z vidika optimizacije.

Napake pri pisanju vsebin: Bistva besedila ne zapišemo na začetku. Kratek povzetek mora bralca pritegniti, drugače smo ga izgubili.

Vsebina mora biti bralcu prijazna

Kako najti pravo mero ravnotežja med vsebino, berljivostjo in SEO optimizacijo besedila?

Za pripravo besedila, ki bo izpolnjeval omenjene kriterije, je potrebnega kar nekaj znanja, pa tudi izkušenj. Pomembno je izbrati prave ključne besede, besedne zveze in sopomenke ter jih izpostaviti in jih umestiti na pravo mesto. Pred Googlom je potrebno misliti na bralca, vsebina mora biti pripravljena zanj, njemu prijazna in šele potem iskalnikom. Tu mislim predvsem na pretirano vsiljevanje ključnih besed v besedilo, ki ga naredijo neberljivega.

Dogodek o digitalnem marketingu Trendi digitalnega marketinga 2019

Je izobraževanju avtorjev spletnih vsebin namenjene dovolj pozornosti?

Pri svojem delu opažam, da se mnoga podjetja ne zavedajo pomembnosti investicije v najem strokovnjaka za pisanje ali preurejanje spletnih vsebin. Sredstva za grafične oblikovalce in programerje niso nikoli vprašljiva. Na drugi strani pa sredstev za strokovnjaka vsebinskega marketinga in kakovostnega tekstopisca, ki zna upoštevati vsa načela pravilnega pisanja za splet, večkrat zmanjka oziroma sploh niso predvidena.

Torej so avtorji podcenjeni?

Vlogo avtorjev namenijo ne – ali manj izkušenim zaposlenim, ki to delo opravljajo kot dodatek svojim rednim obveznostim. Posledično so besedila nezadovoljiva ali celo slaba. Nezanemarljivo je tudi dejstvo, da nekdo “od zunaj”, ki (še) ni obremenjen z vsebino podjetja, obstoječim ali novim besedilom lahko hkrati doda nov pogled in širino vsebini. V podjetju, ki sem jim pomagala pri vsebinski prenovi, so mi, kot zunanji avtorici rekli, da še nisem “kontaminirana”. In to v resnici drži.

Napake pri pisanju vsebin: Svojih bralcev ne poznamo dovolj dobro. Veliko vlagamo v aktivnosti, ki jih privabljajo na spletno stran, premalo pa poizkušamo razumeti, kaj je tisto, kar jih zadrži.

Mnenja se krešejo o zahtevnosti besedil. Lahko postrežete s pravim receptom?

Besedila morajo biti jasna in berljiva. Vsebina je odvisna od tega, komu pišete. Avtorji vsebin se to premalokrat vprašajo oziroma se pri pisanju pozabijo identificirati s potencialnimi kupci. Pisanje takoj lažje steče, če stopiš v njihove čevlje. V primeru, da je besedilo namenjeno širši množici, moramo postreči z laično vsebino. Pri pisanju za strokovno javnost, pa jih bomo zadovoljili le s strokovnostjo. In ponovno se vračam na mojo prvo misel – vedeti moraš, komu je besedilo namenjeno in kje bo objavljen. Vsako podjetje naj bi že imelo določeno ciljno publiko. Iz tega podatka lahko izhajaš pri pripravi vsebine za njihove potrebe.

Vsebina naj določi dolžino besedila

Kakšen je vaš nasvet glede optimalne dolžine besedila?

To vprašanje me doleti na prav vsaki delavnici. Na spletu lahko najdete mnogo priporočil, ki pa vas v resnici lahko zmedejo. Menim, da naj sama vsebina določa dolžino besedila in ne obratno. Če gre za nov produkt, ga ne moremo opisati z le nekaj stavki. Pri besedilu za strokovno javnost moramo biti zelo natančni, kar ponovno pripelje do večjega števila besed. Pomembno je, da bistvo povemo na začetku, in se v nadaljevanju spustimo v podrobnosti. Gre za načelo “obrnjene piramide”, o čemer lahko veliko preberete na spletu. Besedilo lahko zapišemo v krajše sklope, ki jih nato povežemo v daljši sestavek. Besedila nikakor ne smemo krajšati “na silo”, ker to lahko privede do pomanjkljive informacije.

Na delavnici “Kako pravilno pisati za splet” bodo udeleženci deležni številnih dragocenih nasvetov (foto: osebni arhiv Petra Bališ)

Se moramo obvezno držati navodil spletnih urejevalnikov?

Če nas Google ne najde, nas tudi bralci ne bodo. Pri tem ne gre zgolj za vsebino, temveč tudi za tehnično pravilno narejeno spletno stran, ki izpolnjuje vse zahteve po optimizaciji in pridobivanju zunanjih povezav. V zadnjem času Google veliko pozornosti daje temu, koliko časa se uporabnik zadrži na naši spletni strani. Če je ta čas daljši, Google našo stran označi kot relevantno in jo rangira višje. Čas pa bo daljši, če bo vsebina zanimiva za bralca. Ne smemo zanemariti dejstva, da se v svetu vedno več uporabnikov spletnih brskalnikov poslužuje zvočnega iskanja pojmov. Tudi temu se bo potrebno v bodoče primerno prilagoditi.

Napake pri pisanju vsebin: Tehničnim zakonitostim ne posvečamo dovolj pozornosti. Kako velika mora biti pisava? Ali je besedilo preveč strnjeno in ga lahko olepšamo z odstavki? Ali lahko bralcu olajšamo branje z alinejami?

Torej ne gre zgolj za to, kako ustreči Googlu?

Večkrat dobim vprašanje, ali moramo biti bolj pozorni na bralca ali Google. Kakovostna in pravilno zasnovana vsebina je le en, vendar zelo pomemben del. Vedno je potrebno izhajati iz bralca. Ne smemo se osredotočiti zgolj na to, da zadovoljimo tehničnim zahtevam.

Ne pozabite na optimizacijo fotografij!

Kako pomembne so vizualne vsebine?

S skrbno izbrano in načrtovano vizualno vsebino lahko bralca dlje časa zadržimo na svoji spletni strani. Video je na primer lahko zelo ustrezen pri navodilih za uporabo določenih izdelkov. Nazorno vsebino lahko prikažemo z infografiko. Obisk na spletno stran lahko generiramo tud preko optimiziranih slikovnih in video vsebin.

S pravilno SEO optimizacijo teksta in vizualnih vsebin lahko veliko pripomoremo k boljšemu rangiranju spletne strani v spletnih brskalnikih (foto: Pixabay.com)

Bi se radi naučili pisanja za splet?

Želite pisati boljše tekste za splet, a se pri svojem delu soočate s tisoč in enim vprašanjem? Odgovore na zastavljena vprašanja vam bo predstavila izkušena avtorica promocijskih besedil (angleško temu rečemo copywriting), ki vam bo v 4 šolskih urah predstavila zakonitosti pisanja prodajnih, predstavitvenih in drugih besedil na spletu. Petra Bališ je svetovala mnogim prepoznavnim podjetjem; med drugim so med njenimi referencami tudi Javna agencija Spirit, Slovenska Univerza za tretje življenjsko obdobje, Inštitut za disleksijo, Sodexo, Abanka, FinancePRO, kadrovska agencija M servis, tratorija Azur, ringaraja.net in mnogi drugi.

Zakaj bi se morali bralci udeležiti delavnice “Kako pravilno pisati za splet”?

Po mojih dosedanjih izkušnjah so udeleženci navdušeni nad takšno obliko izobraževanja. Večina jih pride s precejšnjo mero predznanja, tako da na delavnici prihaja do izmenjave izkušenj. Pridobljeno znanje jih dodatno motivira in pisanja za splet se ob novih znanjih večkrat lotijo na drugačen način. Če so že pred obiskom delavnice svoje delo opravljali na pravi način, dobijo dodaten zagon.

Napake pri pisanju vsebin: Podjetja se še vedno premalo zavedajo vrednosti dobrega tekstopisca in razliko, ki jo lahko ustvari za ugled, uspeh in prodajo.

Bi se moral vsak spletni avtor udeležiti takšne vrste izobraževanja?

Menim, da je zelo priporočljivo, da takšno delavnico obiščemo vsaj enkrat. Raziskave so razkrile, na kakšen način beremo na spletu in pri pisanju se moramo držati teh zakonitosti. Pri branju spletnih besedil smo zelo površni in hitri, poleg tega nas od nove vsebine loči le en klik. Če želimo uporabnika zadržati na naši strani, moramo vsebino pravilno napisati tudi v tehničnem smislu.

Udeležencem delavnice boste zagotovo razkrili še kakšno skrivnost?

Na delavnici se bomo poslužili konkretnih primerov. Udeleženci bodo predstavili svoje potrebe, tako da se bomo osredotočili na to, kar potrebujejo. Tekom delavnice bomo skušali najti odgovore na vsa vprašanja. Pregledali bomo njihove spletne strani in besedila, odkrili, kaj je dobro in kje so potrebni popravki ali dopolnitve.

Vas zanimajo nasveti 6-ih vrhunskih strokovnjakov za digitalni marketing? Preverite program dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Več >

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Več >

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Več >

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Več >

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Več >

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Več >

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Več >

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki