Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja
Kaj je tisto, kar naredi podjetje prepoznavno? (Vir slike: Pixabay.com)
A gotovo bi se strinjali, da podjetja niso najbolj prepoznavna po svojih izdelkih ali storitvah, niti po poslovnih prostorih ali ljudeh, ki ga vodijo – med ljudmi se najbolj uveljavijo blagovne znamke, ki nas s svojimi podobami spremljajo na vsakem koraku.
Blagovna znamka kot tržno orodje
Blagovna znamka v prvi vrsti služi zaščiti pred zlorabo intelektualne lastnine. Ta rešitev se uporablja za zaščito vseh mogočih stvaritev podjetja, ki sodijo v ustrezno kategorijo intelektualne lastnine. A prav tako pomembna, če ne še bolj, je v sodobnem poslovnem svetu tržna vloga blagovne znamke. Zaščiteni znaki so nepogrešljivi pri trženju izdelkov in storitev, ki jih predstavljajo, pa tudi pri utrjevanju prepoznavnosti podjetja.
Z vidnimi zaščitenimi znaki so opremljeni izdelki, ki se pod to blagovno znamko prodajajo, še večjo vlogo pa imajo ti znaki pri promociji izdelkov, kar velja tudi za storitve. Ker je prav blagovna znamka tisto, kar najbolje predstavlja izdelek ali storitev, je možno v promociji uporabiti le zaščitene znake, ne da bi sploh izpostavljali izdelke ali storitve. V zadnjem času je takšen način promocije še posebej popularen med večjimi podjetji – spomnimo se na minimalistične oglase, ki izkoriščajo prav tržno vrednost same blagovne znamke in prepoznavnost, ki jo ta nosi.
Blagovna znamka in prepoznavnost podjetja torej rasteta en z drugim. Hitro se lahko zgodi, da se začne podjetje močno povezovati z eno izmed svojih blagovnih znamk, pogosto pa prevzame tudi podobo svoje najbolj prepoznavne znamke. Zato je vsekakor pomembno, da blagovnim znamkam namenimo veliko pozornosti in pri načrtovanju upoštevamo daljnosežne učinke, ki jih bodo imele prve odločitve že pred registracijo znamke. Gre za dobro tržno orodje, ki pa ga je treba znati izkoristiti.