Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com.
Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Blaž Kos: “Ključ do uspeha v blog marketingu je, da pripravimo res kakovostno vsebino. Bistveno boljšo od konkurence. Temu pogosto pravijo tehnika nebotičnika. Poiščimo najboljšo vsebino, ki jo ponuja konkurenca, in jo 10-krat izboljšamo. Tukaj pa poleg žilice za pisanje in želje po ustvarjanju kakovostnih vsebin prideta na vrsto tudi inovativnost in iznajdljivost.”

Blaža Kosa poznamo že 10 let. Naše prvo konkretno sodelovanje je bilo vezano na Klub Poslovnih angelov Slovenije, ki ga je Blaž pomagal vzpostaviti in vodil vrsto let. Po večletnem intenzivnem delu v slovenskem podjetniškem podpornem okolju je nastopila odločitev za umik s tega področja.

Blaž se je podal v svet bloganja. Izbral si je nišo osebnega razvoja, agilnosti in učinkovitosti; tako je nastal blog agileleanlife.com, ki ga je Feedspot pred kratkim umestil med 50 najboljših blogov s področja osebne rasti. Uvod v bloganje je za Blaža pomenil prenehanje vseh dnevnih aktivnosti in 100-odstotno osredotočenost na učenje, pridobivanje novih znanj in polnjenje vsebin bloga, kar je izvajal v obliki tako imenovanega “monk mode”. To obdobje se je v začetku leta zaključilo, zato sva se z Blažem srečala in na kratko pregledala pridobljena znanja, predvsem s področja blog marketinga.

Blaž, začniva čisto na začetku. Kaj sploh pomeni blog marketing? Ali niso blogi namenjeni bolj pisanju zasebnih dnevnikov in deljenju osebnih prepričanj? Zakaj bi podjetja uporabljala blog marketing?

Beseda blog se je res najprej pojavila med tehnološkimi navdušenci, ki so pisali svoj osebni dnevnik ali delili svoja politična in druga družbena stališča na spletu. Vendar je to veljalo zgolj za začetke bloganja pred več kot 15 leti. Danes je blog najpopularnejše orodje vsebinskega marketinga tako za podjetja kot tudi za posameznike, ki želijo zgraditi močno prepoznavnost v določeni poslovni niši.

Za kaj v bistvu gre? Dva vidika nam lahko pojasnita, zakaj je blog lahko močno marketinško orodje. Najbolj obiskana spletna stran na svetu je spletni iskalnik Google. Glavna valuta spletnega iskanja je beseda. Blog temelji na pisani besedi. Posledično je blog lahko odlično orodje za dobro pozicioniranje v iskalnikih, če zagotovimo kakovostne vsebine.

Drugi vidik zadeva potencialne kupce. Če zagotovimo kakovostno vsebino v povezavi z izdelki, ki jih prodajamo, pri kupcih vzpostavimo posebno zaupanje. Pokažemo, da vemo, o čem govorimo, jih informiramo, izobražujemo in posredno tudi izpostavimo, zakaj smo najboljša izbira na trgu. Blog je odlično orodje za vzpostavitev močnega zaupanja s kupcem brez osebnega stika.

Ko imamo dobro pozicionirane kakovostne vsebine, si lahko tako zagotovimo konstanten dotok novih strank. Ljudje naletijo na problem, vpišejo svoj problem v iskalnik, najdejo naš članek, ga preberejo in se prepričajo v naše znanje, pogledajo naše rešitve oziroma produkte, preverijo ponudbo konkurence, vidijo, da smo boljši, in opravijo nakup. Kaj lepšega bi si lahko želelo katero koli podjetje?

Blaž je avtor bloga AgileLeanLife.com.

Kako naj se podjetje sploh loti blog marketinga?

Veliko podjetij na svoji spletni strani doda zavihek blog, kjer pišejo o tem, kaj se dogaja v podjetju, objavijo kakšno novico in podobno. To običajno ni najboljša strategija. Absolutno je na blog smiselno dodati zanimive zgodbe iz zakulisja podjetja in tako graditi bolj oseben stik s strankami, vendar to ni dovolj.

Temelj blog marketinga se začne pri raziskavi ključnih besed – torej kaj potencialne stranke sploh iščejo v iskalnikih. Želimo razumeti, na podlagi katerih pojmov se stranke informirajo, katere so že bolj osredotočene na nakup, kakšno število iskanj ima posamezni pojem in podobno. Nato sledi raziskava konkurence, na podlagi katere želimo dobiti sliko, kaj deluje pri konkurenci, kje so močni in kje so njihove šibkosti na spletu, za katere iskalne pojme lahko najhitreje rangiramo, kateri prijemi še niso dovolj izkoriščeni in tako naprej.

Rezultat na koncu prvega koraka je seznam ključnih besed, ki jih želimo ciljati. Treba je določiti tudi minimalni kakovostni standard vsebin za vsako posamezno ključno besedo, nato pa sledi priprava vsebinskega koledarja za blog in produkcija vsebin z ustrezno optimizacijo za bralce in iskalnike.

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke? Na spletu je pomembna osredotočenost. Malo tu, malo tam (ena blog objava na mesec, par tvitov in objav na Facebooku, ena fotografija na Instagramu) je strategija, ki redko deluje.)

Kako poteka optimizacija blog vsebin za iskalnike? Na kaj moramo biti pozorni?

V preteklih letih so iskalniki naredili gromozanski preskok na področju rangiranja spletnih strani, tudi blogov. Včasih je bilo relativno lahko manipulirati iskalnike s hitrimi in enostavnimi rešitvami. Tehnike, kot so tlačenje ključnih besed, zasutje spletne strani z velikim številom lažnih nizkokakovostnih povezav, objavljanje avtomatsko generiranih vsebin ipd., so lahko hitro povzdignile določeno spletno stran, ki ni bila vsebinsko bogata, na vrh rezultatov pri določenih iskalnih pojmih.

Danes je to vse težje, vsaj na dolgi rok. Rešitev je torej v pripravi dobre vsebine za bralce, ki jo je treba nato optimizirati za iskalnike. Pri tem je treba zagotoviti, da po optimizaciji bralci niso na slabšem. Optimizacija za iskalnike zajema tri glavne vidike, in sicer:

  1. On-page SEO: Optimizacija, ki jo opravimo na našem blogu oziroma spletni strani. Pri tem imamo poln nadzor nad tem, katere podatke bomo zagotovili iskalnikom in kako bomo oblikovali svojo vsebino.

  2. Off-page SEO: To je optimizacija, ki se nanaša predvsem na sodelovanje z drugimi spletnimi stranmi. Govorimo predvsem o sistematični gradnji dohodnih povezav in promociji vsebin znotraj različnih skupnosti in na družabnih omrežjih.

  3. Tehnična optimizacija: Ta zajema zagotovitev tehnično čim bolj brezhibne spletne strani, kar omogoča dobro uporabniško izkušnjo in boljše razumevanje iskalnikov, kakšna vsebina se nahaja na strani.

Na neki točki torej postanejo stvari precej zapletene.

Ključne sestavine uspešnega bloga.

On site, off site SEO … Lahko razložiš bolj podrobno? To je za nekoga, ki ni tehnični tip, relativno težko razumljivo.

Sam po poklicu nisem IT-strokovnjak, pa z nekaj pomoči lahko pokrijem vse vidike optimizacije bloga. V resnici okoli bloganja tehničnih podrobnosti ni toliko, da ne bi bile obvladljive. Z dobrim ponudnikom gostovanja pa lahko rešimo večino stvari, ki se jih ni moč hitro naučiti. Pomemben nasvet je torej, da si zagotovimo dobro gostovanje (hitrost in podpora), tudi če je to malo dražje.

Ostalo je relativno enostavno. »On-page SEO« zajema oblikovanje članka tako, da iskalniki razumejo, za kakšno vsebino gre, ter jo povežejo s ciljanimi ključnimi besedami. To pomeni, da moramo ustrezno oblikovati vsebino – dolžina, struktura, naslovi, podnaslovi, stilsko oblikovanje, jezik, povezave na druge strani – in da moramo dodati nekaj »tagov« (oznak), s katerimi damo iskalnikom več informacij o vsebini.

Ko uporabniki pridejo na našo spletno stran, želijo imeti tudi čim boljšo izkušnjo. To pomeni, da je vsebina z lahkoto berljiva, v ospredju (na sredini in na vrhu), se hitro naloži, sploh na mobilnih napravah, da vsebuje čim manj napak, nedelujočih povezav in podobno. Obiskovalce želimo zadržati na spletni strani tudi s čim bolj interaktivno vsebino.

Tako prehajamo vedno bolj k tehnični optimizaciji, s katero želimo zagotoviti čim bolj brezhibno in hitro delujočo stran, ki je jasno strukturirana in enostavna za navigacijo ter nima tehničnih napak. Glede na to, da je v porastu brskanje prek mobilnih naprav, mora biti spletna stran tehnično čim bolj prilagojena tudi za mobilno izkušnjo.

»Off-page SEO« pa se nanaša predvsem na sistematično grajenje dohodnih povezav in širjenje naših vsebin v različnih spletnih skupnostih. V idealnem svetu bi ljudje delili naše kakovostne vsebine kar sami. Vendar se to redko zgodi, vsaj na začetku. Zato obstaja kar nekaj različnih pristopov, s katerimi ljudi spodbudimo, da objavljajo povezave na našo stran ali delijo naše vsebine na družabnih omrežjih.

Zdi se mi, da je za pripravo kvalitetnega bloga potrebnega precej dela. Ali se je v poplavi vseh vsebin sploh smiselno ukvarjati z blog marketingom?

Situacija je malo shizofrena. Vsebin je vse več, njihova vrednost pada, po drugi strani pa potrebujemo močno vsebinsko spletno stran, če se želimo dolgoročno dobro uvrščati v iskalnikih. Vsak problem je tudi priložnost in tukaj ni nič drugače. V poplavi vsebin absolutno manjka kakovost. Večina objav na spletu je kopija kopij. Vsebina se ponavlja, samo zapisana je z drugimi besedami.

Ključ do uspeha v blog marketingu je, da pripravimo res kakovostno vsebino. Bistveno boljšo od konkurence. Temu pogosto pravijo tehnika nebotičnika. Poiščimo najboljšo vsebino, ki jo ponuja konkurenca, in jo 10-krat izboljšamo. Tukaj pa poleg žilice za pisanje in želje po ustvarjanju kakovostnih vsebin prideta na vrsto tudi inovativnost in iznajdljivost.

Možnosti, kako izboljšati vsebino, je veliko, od boljše podkrepljenosti vsebin z znanstvenimi raziskavami in objave lastnih raziskav do osebnih izpovedi in izkušenj, interaktivnosti, bolj sistematičnega pregleda in podobno. Ni pa lahko ustvariti takšnih vsebin, vsaj na začetku. Ko razvijemo svoj stil in standard, lahko postane blog močno marketinško orodje.

Blaž Kos: “Blog marketing je torej primeren za podjetja in tudi posameznike, ki želijo pokazati, da so strokovnjaki na nekem področju, in vzpostaviti zaupanje s potencialnimi kupci ali sledilci. To blog omogoča. In ko blog dobi dovolj močan status (med ljudmi in iskalniki), dolgoročno zagotavlja tok novih strank.”

Kaj so glavne prednosti in slabosti blog marketinga?

Največje slabosti blog marketinga so tri. Prva je prej omenjena produkcija kakovostnih vsebin (in promocija), ki je zahtevna in ni za vsakogar. Treba je opraviti dobro raziskavo, zbrati inovativne ideje za pripravo kakovostnih vsebin, potrebujemo žilico za pisanje, potrebno je tudi znanje o optimiziranju vsebin tako za potencialne bralce kot iskalnike.

V blog marketingu velja tudi pravilo, da moramo 50 % časa nameniti pisanju vsebin, 50 % pa pripravi in širjenju. Če za pripravo objave porabimo 4 ure, bi morali torej prav toliko časa porabiti tudi za raziskave, promocijo vsebin na družabnih omrežjih, za obveščanje partnerjev, pripravo »vab« za dohodne povezave in podobno. Za vse, ki se radi izgubimo v pisanju in kreiranju vsebin, je še toliko bolj pomembno, da ne pozabimo na njihovo širjenje.

Druga velika slabost blog marketinga je, da predstavlja tek na dolge proge. Običajno traja več mesecev, da se stran uvrsti med iskalne rezultate za določene ciljane besede. Če začenjamo z novo domeno, potrebujemo kar nekaj časa, da dosežemo želene rezultate, saj nam iskalniki v začetku ne »zaupajo«. Za vse, ki želijo hitre rezultate na internetu, bi priporočal plačljivo oglaševanje, na primer z Google Ads.

Tretji izziv blog marketinga je povezava bloga s prodajnim lijakom. Na blogu je treba zagotoviti strokovne, bogate in čim bolj neodvisne vsebine. Nato je obiskovalce bloga z mikrokonverzijami treba usmeriti naprej po prodajnem lijaku. To se največkrat dosega v kombinaciji z e-poštnim marketingom. Zgraditi močan prodajni lijak ni enostavna naloga.

Iz slabosti izhajajo tudi prednosti. Ko enkrat ustvarimo dobro vsebino in nas iskalniki dobro rangirajo, lahko z nekaj manjšimi nadgraditvami dolgoročno »kraljujemo« pri iskanju določenih pojmov, ki nam nenehno prinašajo nova povpraševanja ali stranke. Glede na to, da smo v produkcijo vložili veliko energije, drugi to težko kopirajo. Enako je s prodajnim lijakom.

Na pozitivni strani je še ena velika prednost. Ključna prednost. Če sledimo dobri strategiji, se čez nekaj časa rezultati lahko začnejo akumulirati. Več kakovostnih vsebin pomeni več potencialnih ključnih besed za rangiranje, iskalniki zgradijo zaupanje do domene, vedno več je dohodnih povezav ipd. Obisk in s tem tudi prodaja rasteta.

Kar naenkrat imamo tako na internetu svojo poslovno »izložbo«, mimo katere ljudje neprestano hodijo in »kukajo«, kaj se dogaja znotraj. Če je vsebina zanimiva, se zadržijo in opravijo nakup.

Ključne sestavine za uspešen blog marketing v letu 2017.

Komu bi priporočal uporabo blog marketinga?

Včasih je veljalo, da če nisi na internetu, ne obstajaš. Kmalu bo veljalo, da če na internetu nimaš kakovostnih vsebin ali pozitivnih ocen, pač na internetu ne boš obstajal. Na vrhu bodo tisti, ki bodo na kakršen koli način znali zgraditi zaupanje s potencialnimi kupci na podlagi kakovostnih vsebin.

Moj prvi nasvet bi bil, naj vsak pri sebi razmisli, ali je blog orodje, ki mu je kot podjetniku ali tržniku pisan na kožo. To pomeni, da lahko napiše veliko kakovostnih vsebin ali organizira ekipo, ki je to zmožna. Enostaven test je, da odpremo beležnico in napišemo 30 potencialnih naslovov za članke v svoji industriji. Nato izberemo dva naslova in napišemo vsaj dva članka dolžine 2–3 strani A4. Če tega ne moremo narediti v nekaj dneh, blog marketing verjetno ni za nas.

Na spletu je pomembna osredotočenost. Malo tu, malo tam (ena blog objava na mesec, par tvitov in objav na Facebooku, ena fotografija na Instagramu) je strategija, ki redko deluje. To lahko naredi vsak oziroma že počne večina. Konsistentno objavljanje na enem kanalu in testiranje, kaj deluje in kaj ne, pa je izjemno zahtevno. Šele ko obvladamo en distribucijski kanal, se je smiselno podati na naslednjega (z izjemo tega, kar nam vzame le nekaj minut).

Začeti moramo na tistem mediju, kjer smo močni. Če je to pisanje, je blog idealen medij; če ni, naj bo to video, slike, avdio ali kar koli drugega. Če je tekst nekaj, kar nam je pisano na kožo, smo na pravi poti, potrebujemo pa resno zavezo. Konsistenca in rednost objavljanja sta pomembna. Največ ljudi v prvih dveh mesecih objavi 20 člankov, potem pa nič več, ker obupajo. Bolje je objaviti en članek na teden, držati konsistenco in prilagajati strategijo.

Začetki so težki. Če je bloganje za vas popolna neznanka, potrebujete nekaj mesecev, da se orientirate, raziščete pojme, ki radi zmedejo, pridobite osnovno znanje, kako oblikovati objave, optimizirati slike … Morate si vzeti nekaj mesecev za učenje (ta proces lahko pospešite z udeležbo na delavnici) in predvsem ne smete biti neučakani glede rezultatov.

Prednosti vsebinskega marketinga.

Pa v Sloveniji sploh obstajajo priložnosti za blog marketing?

Slovenija je majhen trg in vsebine se objavljajo za relativno majhno število ljudi, sploh v primerjavi z angleško govorečim trgom. Moj angleški blog je že v samih začetkih hitro prehitel slovenski blog, tudi ko je bil ta na vrhuncu. Ampak poglejte, blog je medij kot vsak drug. Če se produkcija na našem trgu ne bi splačala, potem v Sloveniji ne bi imeli ne revij, ne televizije, ne radia. Uspeh pa je res odvisen od pametne strategije in konkretnih ciljev.

S tega vidika se mi zdi Slovenija celo zelo velika priložnost. Konkurenca na mednarodnih trgih je brutalna. Vsebine so zelo kakovostne, multimedijsko obogatene, pokrite z vseh vidikov. Za veliko podjetij v tujini je bil včasih blog le del spletne strani, sedaj pa je blog celo osrednja spletna stran, druge vsebine pa so pozicionirane okoli bloga s pametno zasnovanim prodajnim lijakom.

V Sloveniji redko naletimo na vsebinsko bogate spletne stran podjetij. V najbolj konkurenčnih nišah, kot so recimo finance, se to še pojavlja, drugje pa redko. Skoraj v vsaki niši manjkajo spletne strani z bogato vsebino – objavami na blogu, strokovnimi članki, študijami primerov, video izjavami strank, prodajnimi pristajalnimi stranmi, predstavitvijo zaposlenih ipd. Mogoče so mlajši podjetniki v tem smislu bolj dejavni.

Lahko z nami deliš zaključne misli glede blog marketinga?

Ljudje vedno iščemo strokovnjake. Če kupujemo mešalnik, menjamo gumo, iščemo financiranje, opremljamo stanovanje, nas boli zob … Danes se po informacije obrnemo na internet … na iskalnike. In hrepenimo po tem, da bi tam našli strokovnjaka, ki nam bo pomagal.

Opolnomočeni z informacijami lahko opravimo varen nakup s čim manj stresa. V poplavi informacij iščemo ljudi, ki jim lahko zaupamo. To je ključno. Potem pri teh ljudeh kupujemo, upoštevamo njihova mnenja ipd.

Blog marketing je torej primeren za podjetja in tudi posameznike, ki želijo pokazati, da so strokovnjaki na nekem področju, in vzpostaviti zaupanje s potencialnimi kupci ali sledilci. To blog omogoča. In ko blog dobi dovolj močan status (med ljudmi in iskalniki), dolgoročno zagotavlja tok novih strank. Če seveda oblikujemo dobro strategijo in se blog marketinga lotimo pravilno.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje