Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih

Bolje upravljajte s svojim časom

Pomanjkanje časa je pogosta težava podjetnikov. Marsikdo si želi več opraviti v danem času, a večini to ne uspeva. Upravljanja s časom se je mogoče naučiti.
Bolje upravljajte s svojim časom

Bolje upravljajte s svojim časom (Vir slike: Startupstockphotos.com)

Ljudje si prepogosto dovolijo, da jih pri doseganju resnično pomembnih ciljev motijo nepomembna opravila. A da bi lahko zgradili uspešno podjetje, se je treba osredotočati le na tisto delo, ki vas bo privedlo do rezultatov. To lahko storite s pomočjo različnih tehnik. Pet smo vam jih že predstavili v prejšnjem prispevku, v nadaljevanju pa boste našli še dodatnih pet.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

6. Zlati krog človeške motivacije

Ni nujno, da se slabe organizacije porabe časa zavemo na začetku podjetniškega projekta, v katerega smo se podali. Mnogokrat se to zgodi šele takrat, ko je projekt že močno v zagonu. Tedaj se podjetnik lahko tudi zave, da je skrenil s prvotno zastavljene poti. To v njegovi glavi povzroči precej dvoma o tem, ali naj svojo pot sploh nadaljuje. A prav tedaj je nastopil čas, da si zastavi bistveno vprašanje: Zakaj se je sploh odločil za takšno pot?

Simon Sinek je prav za takšne primere ustvaril tehniko zlatega kroga človeške motivacije (angl. Golden Circle of Human Motivation):

Grafični prikaz zlatega kroga človeške motivacije. (Vir slike: Fizzle.co)

Zlati krog človeške motivacije po Simonu Sineku je sestavljen iz treh krogov, ki so pozicionirani eden znotraj drugega. Vsak krog zajema različen koncept: “kaj”, “kako” in “zakaj”. Sinek meni, da veliko uspešnih podjetnikov ve, kaj in kako želijo storiti. Pri tem pa pozabljajo na bistveno vprašanje: zakaj to sploh počnejo. A sam pravi, da je bistveno, da vsakdo ugotovi, zakaj se je podal v podjetništvo, in pusti, da ga odgovor vodi na pravo pot.

7. Razbitje velikih opravil na več manjših

Včasih je teža pomembnih in obsežnih opravil, ki jih boste morali opraviti, prevelika. Tedaj je najbolje, da si vzamete nekaj minut in jih zapišete na list papirja. Ko to storite, jih lahko enostavneje razbijete na več manjših opravil. Pri tem morate paziti, da jih ne razbijete preveč (v tem primeru se vam opravila morda ne bodo zdela dovolj pomembna in se jih boste težje lotili) ali premalo (v tem primeru bodo še vedno toliko zahtevna, da se jih boste lotili z več odpora).

Na ta način boste lahko hitro videli, da je pred vami zgolj še serija manjših, enostavnih opravil. Tako se boste zavedli, da opravilo v resnici ni tako zahtevno, kot se vam je sprva zdelo.

Poglejmo si primer: Če ste si zadali za cilj vzpostavitev nove spletne strani, lahko pričnete z manjšimi opravili: 1. Uredite osrednji dokument spletišča. 2. Uredite stran z informacijami o podjetju. 3. Uredite blog … Videli boste, da ste z vsakim korakom bližje cilju, ki se je še pred nekaj trenutki zdel nedosegljiv.

8. Določitev roka projektom

Dejstvo je, da večino ljudi še vedno najbolj motivira prav zastavljen rok. Naj bo to čez tri tedne, čez tri mesece ali pa eno leto: zastavljen rok vas bo motiviral k dokončanju projekta.

A zavedati se je treba naslednjega: nikoli vam ne bo uspelo uresničiti prav vseh zastavljenih ciljev. Določitev roka vam bo pomagala pri ugotavljanju, kaj je resnično pomembno in mora biti opravljeno.

9. “Korenčkova palica” produktivnosti

Podobno kot določitev končnih rokov je tudi pregled posledic (tako negativnih, ko delo ni opravljeno, kot tudi pozitivnih, ko je delo opravljeno z odliko) lahko odličen motivator, ki človeka spodbudi k dokončanju opravil in pametnejši porabi časa.

Tim Ferriss je tovrsten način motivacije metaforično povezal z dobro znanim principom korenčka in palice. Korenček nastopi tedaj, ko je delo opravljeno in ko nastopijo pozitivne posledice; palica pa tedaj, ko delo ni opravljeno in nastopijo negativne posledice. Če so posledice znane vnaprej, bo človek precej bolj motiviran in ne bo iskal izgovorov, da bi se delu izognil.

Grafični prikaz principa korenčka in palice. (Vir slike: Fizzle.co)

10. Varčevanje z energijo

In še zadnji, morda celo nekoliko paradoksalen nasvet k temu, kako opraviti več dela: naložite si manj opravil. Kljub temu da vas sodobni način življenja sili v neprestano zasedenost in pomanjkanje časa, pa mora vsak človek od časa do časa napolniti svoje baterije in se spočiti.

Če tega ne storite, boste slej ko prej plačali ceno, ki se bo najverjetneje izrazila v obliki poslabšanega zdravja. Redna telesna aktivnost, meditacija, sproščanje in zdrava prehrana ne pripomorejo le k bolj zdravemu telesu, temveč pomagajo tudi pri zbranosti, ki je potrebna za dobro opravljeno delo.

Vsak dan si lahko privoščite nekaj časa zase: izklopite mobilnik, pospravite računalnik in se odpravite na sprehod v bližnji gozd, na pijačo s prijatelji ali pa si oglejte film z družino. Čas, ki ga preživite izven svojega podjetja, je namreč prav tako pomemben kot čas, ki ga preživite pri delu.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Vir: Fizzle.co

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Hiter tok življenja v času, ko nas obkrožajo najnaprednejše tehnologije, predstavlja vsakdanjik marsikaterega posameznika, kar povečuje stres ter možnost pojava depresije in drugih bolezni. A negativne učinke, ki ga obdajajo, lahko posameznik izniči na različne načine - tudi s pomočjo meditacije. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Preberite več >>

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Preberite več >>

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

Veliko podjetnikov se izogiba jutranjim sestankom in svoj delavnik raje prenese v popoldanski ali celo večerni čas. Toda zgodnje vstajanje ni nujno le nadlega - posamezniku lahko prinese pomemben zasebni čas in mu pomaga izboljšati produktivnost skozi celoten dan. Preberite več >>

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Prav vsak podjetnik sanja o uspehu. Ta je dosegljiv, a ob njegovem doseganju je treba ravnati premišljeno in vztrajno. V nadaljevanju si preberite nekaj napotkov, ki vam bodo dan na dan pomagali pri uresničevanju zastavljenih ciljev. Preberite več >>

Spremenite nekatere navade in postanite bolj produktivni

Spremenite nekatere navade in postanite bolj produktivni

Skorajda vsak poslovnež razmišlja o tem, kako bi izboljšal svojo produktivnost na delovnem mestu in tako pridobil več časa za naloge, ki ga veselijo ali prinesejo največji dobiček. Preberite si nekaj enostavnih nasvetov in postanite bolj učinkoviti pri svojem delu. Preberite več >>

Nasveti za učinkovite poslovne sestanke

Nasveti za učinkovite poslovne sestanke

Učinkoviti poslovni sestanki so ključnega pomena za spodbujanje produktivnosti, sodelovanja in doseganja organizacijskih ciljev. Vendar pa so lahko slabo načrtovani ali izvedeni sestanki neproduktivni in izgubljajo dragoceni čas vseh udeleženih. V tem članku bomo raziskali nekaj bistvenih nasvetov za zagotovitev, da bodo vaši poslovni sestanki učinkoviti, privlačni in bodo prinesli pozitivne rezultate. Preberite več >>

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nelson Wang, ustanovitelj spletne strani CEOLifestyle.io, poseduje ogromno znanja s področja povečevanja produktivnosti pri posameznikih. Pri spletnem portalu Quora so ga zato povprašali o nasvetih, ki jih lahko o tej tematiki deli z njihovimi bralci. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje