Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran.
Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Google Analytics (Vir slike: businessnewsdaily.com)

Brezplačno orodje Google Analytics je za mnoge najpomembnejši pripomoček, ko ugotavljajo, ali je njihova spletna stran zastavljena in zasnovana pravilno, ali pa potrebuje še kakšno spremembo in dopolnitev. A le redki poznajo prav vse funkcije, ki jih Google Analytics nudi. Da bi lahko storili več kot zgolj spremljali promet na svoji strani, smo vam pripravili nekaj iztočnic, ki vam lahko pridejo prav pri izboljšanju vaše strategije optimizacije spletne strani.

Blaž Kos, Marko Penko, Jure Knehtl na mini konferenci Trendi digitalnega marketinga 2018 >>

1. Spremljajte čas, ki ga obiskovalec preživi na spletnih straneh

Z objavljanjem nove vsebine na spletnem mestu najverjetneje želite doseči troje: prepričati obiskovalca v branje, ga spodbuditi k ukrepanju (npr. k nakupu ali vpisu na vašo e-mailing listo) ter nenazadnje tudi izboljšati svoje organske pozicije v spletnih iskalnikih.

Da bi dosegli vse našteto, boste morali obiskovalcem ponuditi kvalitetno vsebino z visoko dodano vrednostjo. Vaš cilj je, da ustvarite takšno vsebino, ki jih bo na spletni strani zadržala dlje časa – s tem ne boste zgolj dobili zadovoljnih bralcev, ki so dobili vse iskane informacije, temveč boste prejeli tudi nagrado v obliki boljših uvrstitev v spletnih iskalnikih, s tem pa tudi več novega organskega prometa.

Kaj storiti? V Google Analytics preverite, koliko časa ljudje preživijo na posameznih spletnih straneh in izboljšajte vsebino na tistih, ki so se odrezale slabše.

2. Spremljajte, koliko strani si obiskovalci ogledajo v enem obisku

Ugotovili smo že, kako pomembno je, da bralec na spletni strani preživi dovolj časa in tako prebere vsebino prav do konca. Toda kaj se bo zgodilo po tem, je odvisno od zasnove vašega spletnega mesta – natančneje od tega, ali posamezna spletna stran vključuje dovolj pozivov k akciji.

Kaj storiti? V Google Analytics poiščite informacijo o številu strani, ki si jih obiskovalec v povprečju ogleda v enem obisku. To storite s klikom na Audience Overview (pregled obiskovalcev), kjer poiščete metriko Pages/Session (strani/obisk).

V kolikor imate novo spletno stran, je ta številka verjetno precej nizka in vaša naloga je, da to izboljšate z dodajanjem pozivov k akciji:

  • na dno vsebine dodajte povezave do najbolj priljubljenih vsebin na vaši strani;
  • v besedilo dodajte notranje povezave do preostalih vsebin;
  • ob straneh dodajte gumbe, ki bodo obiskovalce vabili k obisku vaših drugih strani;
  • dodajte pop-up sporočila s posebnimi akcijskimi ponudbami.

Trendi digitalnega marketinga

 

3. Spremljajte promet glede na napravo, iz katere dostopajo obiskovalci

Mobilni promet dandanes predstavlja večino prometa za marsikatero spletno stran. In ker je uporabniška izkušnja za tistega, ki na spletno stran dostopa preko mobilnika, precej drugačna kot za tistega, ki za dostop uporablja računalnik, je potrebno spremljati tudi to metriko.

Mobilni uporabniki se namreč nemalokrat soočajo s težavami, ko se spletne strani nalagajo predolgo, ali pa do določenih vsebin sploh ne morejo več dostopati. Google je temu primerno prilagodil svoje algoritme in v svojem iskalniku bolje uvršča tiste spletne strani, ki so mobilnim uporabnikom prijaznejše.

Kaj storiti? V Google Analytics kliknite na Audience > Mobile (obiskovalci > mobilni), nato pa na gumb Overview (pregled). Primerjajte metrike za uporabnike, ki dostopajo preko mobilnikov in preko računalnikov.

Vaš cilj je, da se metrike med obema tipoma uporabnikov ne razlikujejo bistveno, v nasprotnem boste morali ukrepati:

4. Nastavite Google Analytics cilje in spremljajte konverzije

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran je pomembno, a spremljati morate tudi, koliko izmed teh obiskovalcev je dejansko napravilo naslednji korak – zanima vas torej podatek o konverziji. To pa lahko ugotovite s pomočjo Google Analytics ciljev.

Kaj storiti? Cilje konfigurirate po prijavi v svoj uporabniški račun na naslednji način: najprej izberite kartico Admin (skrbnik) in se pomaknite do želenega računa, znamke in pogleda. V stolpcu View (pogled) kliknite Goals (cilji). Kliknite + New Goal (nov cilj), da ustvarite nov cilj.

Ko bo preteklo dovolj časa, da Google Analytics zbere vse potrebne podatke, boste lahko prejeli pomembne informacije o uspešnosti vaših ciljev.

5. Spremljajte, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran

V Google Search Console lahko spremljate, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran. Izberite gumb Crawl, nato pa Crawl Stats. Vaš cilj je doseči, da Google vašo stran pregleda in posodobi čim večkrat.

V statistiki se osredotočite na naslednje:

  • število pregledovanj mora biti visoko;
  • čas nalaganja strani mora biti čim nižji;
  • če se čas nalaganja strani povečuje, poiščite krivca;
  • če število pregledovanj upade, ugotovite, ali morda prihaja do napak, ki Googlu onemogočajo pregledovanje.

Kaj storiti? Obiskovalcem ponudite kvalitetno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo (hitro nalaganje strani, zanimivo vsebino), kar bo Google nagradil z rednejšim pregledovanjem in osveževanjem strani v svojem iskalniku.

6. Spremljajte število vračajočih se obiskovalcev

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran mora vedno biti vaša prioriteta, a prav tako je pomembno tudi, da že obstoječe obiskovalce ponovno privabite na vašo stran. Zato je priporočeno, da merite tudi ta podatek, in tako ugotovite, ali je vaša vsebina dovolj dobra, da kasneje ponovno privabi obiskovalce.

Kaj storiti? Grob pregled lahko najdete pod zavihkom Audiences, s klikom na Overview.

Za natančnejši pregled boste morali klikniti na zavihek Behavior in na Site Content. Tam bo jasno zapisano, kolikšen odstotek predstavljajo novi ali vračajoči se obiskovalci na posamezni spletni strani vašega spletnega mesta.

V kolikor na stran objavljate novo kvalitetno vsebino, bo najverjetneje število novih in vračajočih se obiskovalcev rastlo. V kolikor se to ne zgodi, vsebina verjetno ni dovolj dobra, kar boste morali čimprej popraviti.

Vir: SearchEngineJournal

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje