Česa se lahko naučite iz neuspešne kampanje na Kickstarterju

Avtor — 14.12.2016
Neuspeh je odlična priložnost, da odkrijemo nove poti do uspeha. Neuspešna kampanja na Kickstarterju je tako lahko priložnost za učenje, kar je na lastni koži izkusil Ryon Lane, filmski producent, poslovni svetovalec in odvetnik. V prispevku predstavljamo njegove izkušnje.
Česa se lahko naučite iz neuspešne kampanje na Kickstarterju

Tudi iz neuspehov se lahko naučite marsičesa. (Vir slike: Bigstockphoto)

Ryon Lane je leta 2013 s kampanjo na Kickstarterju želel v 36 dneh zbrati 36 tisoč dolarjev za YogoMat, ekološko prijazno podlogo za telovadbo. S kampanjo je zbral le nekaj čez 10 tisoč dolarjev. Ko je spremljal razvoj dogodkov, se je začel zavedati, da je večino napak storil še pred začetkom kampanje.

Namesto da bi se po porazu umaknil, je analiziral svoje napake, jih popravil in nekaj mesecev kasneje poskusil ponovno. Naslednja kampanja je bila izjemno uspešna, podjetje Yogo pa še danes izdeluje podloge za telovadbo.

Lane je svoje izkušnje strnil v pet nasvetov za bodoče podjetnike in vse, ki razmišljajo o uporabi platform za množično financiranje.

1. Poslušajte svoje podpornike

Vaši prijatelji in družinski člani so podprli vaš projekt, ker vas imajo radi; vaši podporniki pa si želijo nagrade, ki jih ponujate, in so del vaše ciljne publike, torej ljudi, ki bi radi kupili vaš izdelek.

Lane je po začetnem neuspehu poslušal svoje podpornike, izkoristil orodja, ki jih ponuja Kickstarter za analizo kampanje in podpornikov, ter celo uporabil brezplačno orodje za brskalnik Google Chrome, ki spremlja odziv na kampanje na različnih družabnih omrežjih, v medijih itd. Tako je kmalu bolje razumel svojo ciljno publiko, kar je s pridom izkoristil pri naslednjem poskusu.

2. Vaša zgodba in nagrade naj bodo omejene, jasne in preproste

V okviru prve kampanje je Lane poleg YogoMata svojim podpornikom ponujal tudi druge pripomočke za jogo in telovadbo ter majice s kratkimi rokavi. Podporniki kampanje so bili navdušeni nad YogoMatom, drugi izdelki pa jih niso zanimali oziroma so po njihovem mnenju celo odvračali pozornost od osnovnega izdelka. Zato so v veliki večini med ponujenimi nagradami izbrali le podlogo za telovadbo. V okviru druge kampanje je Lane tako omejil ponudbo nagrad le na YogoMate.

Lane je pretiraval tudi pri opisovanju nagrad in oblikovanju »zgodbe«. Izkušnje so ga naučile, da je kampanjo bolje zastaviti na preprost način. Po njegovem mnenju je dovolj največ pet vrstic vsebine, saj daljših opisov potencialni podporniki verjetno ne bodo prebrali ali pa bodo prezrli osnovno sporočilo, ki jim ga želite približati.

3. Pri postavljanju ciljev bodite previdni in realistični

S prvo kampanjo za množično financiranje YogoMata je Lane želel zbrati dovolj sredstev za izdelavo dveh serij podloge v različnih barvnih kombinacijah. Dodatne stroške so predstavljale tudi druge nagrade (pripomočki in majice), zaradi česar je skupna vsota sredstev, ki jo je Lane postavil za cilj kampanje, v veliki meri presegla minimum, s katerim bi lahko začel izdelovati produkt.

Zato je v drugem poskusu cilj postavil nižje, in sicer je prosil le za toliko sredstev, da je lahko izdelal prvo serijo podlog. Poleg tega je svojim podpornikom obljubil, da bo v ponudbo dodal tudi druge barvne kombinacije, če bo zbral dovolj sredstev. Z znižanjem postavljenega cilja je tako izboljšal svoje možnosti za njegovo dejansko izpolnitev, hkrati pa je bil pripravljen tudi na širitev ponudbe in zastavljanje dodatnih ciljev, če bi bila kampanja izjemno uspešna.

4. Dolžina kampanje je pomembna

Prva kampanja za financiranje YogoMata je trajala le 36 dni, v tem času pa je dosegla le 30 odstotkov zastavljenega cilja. Če bi se nadaljevala do Kickstarterjevega maksimuma 60 dni, bi morda postala viralna in tako dosegla zastavljeni cilj. V okviru druge kampanje je prepoznavnost izdelka še iz časa prve kampanje pripomogla k temu, da je Lane v 30 dneh zbral kar 24 tisoč dolarjev.

5. Bodite družabni in izpostavite dodano vrednost izdelka

Video posnetek je lahko čudovita priložnost, da pokažete kvaliteto svoje izdelka in svojo kredibilnost. Vendar večina mladih podjetnikov nima izkušenj z izdelavo videov, zato je malo verjetno, da boste samo na podlagi predstavitvenega posnetka dosegli svoj cilj.

Kako torej zagotoviti, da bo vaš izdelek postal prepoznaven v množici kampanj? Tako na spletu kot v živo se morate pogovarjati o svoji kampanji. Neposredno komuniciranje s potencialnimi podporniki gradi zaupanje, hkrati pa tako lahko na licu mesta pridobite povratne informacije. Potencialni podporniki se bodo za svojo podporo odločili na podlagi zaupanja v vas – potrudite se, da bodo imeli dovolj razlogov za to.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja. Preberite več >>

Na izlet s PiPijem!

Na izlet s PiPijem!

Področje ekonomije delitve je v zadnjem času izjemno priljubljeno tako v tujini kot tudi v Sloveniji. Pred kratkim je tako zaživela spletna platforma za t. i. peer to peer car sharing z imenom PiPi. Spregovorili smo z Uršo Hribernik, ki nam je predstavila zanimiv projekt. Preberite več >>

Individualizirana nega kože iz Alp

Individualizirana nega kože iz Alp

Slovenska kozmetična blagovna znamka AlpStories se osredotoča na kozmetične izdelke, ki so narejeni v skladu z edinstvenimi željami in potrebami vsakega posameznika. S kampanjo množičnega investiranja želi AlpStories vnesti individualnost tudi na avstrijski kozmetični trg. Preberite več >>

Dobro jutro, svet iger!

Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje