
Tako samo sebe opiše orodje, ki je v zadnjem obdobju doživelo pravi razcvet in je piscem ter podjetjem v pomoč pri snovanju najrazličnejših vsebin. Uporablja ga že več kot 100 milijonov uporabnikov, njegova rast je verjetno najhitrejša v zgodovini, ocenjujejo poznavalci.
“ChatGPT je eden najboljših virtualnih asistentov, ki so trenutno na voljo na trgu. Lahko se uporablja za odgovarjanje na vprašanja, reševanje težav in celo za pogovor o vsakdanjih zadevah. Model lahko deluje v različnih jezikih, kar ga naredi še bolj uporabnega in dostopnega za uporabnike po vsem svetu,” še naprej razlaga ChatGPT, če mu naročiš, naj napiše članek o sebi.
Podjetja ChatGPT lahko uporabljajo za SEO vsebine, pisanje objav za družbena omrežja in email sporočila, opise produktov, pisanje blog objav in celo za avtomatiziran klepet s strankami. “Chat GPT bo prevzel vlogo podpore za vse naše stranke, denimo za live chat na strani, na platformi, za odgovore na vprašanja, ki jih dobimo po elektronski pošti,” implementiranje umetne inteligence v poslovanje pojasnjuje Nejc Ašpner, direktor podjetja Nekster, in hkrati dodaja, da jim bo lastni API, ki ga zdaj še usposabljajo, pomagal tudi pri idejah za kreiranje socialnih razlag in njihovih produktov.
Preverite finančne in vsebinske spodbude, ki jih nudi Slovenski podjetniški sklad >>
Uporaben za iskanje napak v kodi
Naš drugi sogovornik, programer Kristian Remšak, pa pripoveduje, da ChatGPT uporablja pri programiranju. “Zna lepo razložiti dele kode, jih poenostaviti oziroma predlagati, kako to narediti, napisati unit teste in iskati napake v kodi. Uporabljam ga tudi za kakšno enostavno skripto, kjer samo napišem, kaj bi rad in mi vrne kodo, ki pa jo potem malo popravim,” o uporabi spletnega orodja, ki je zdaj na voljo tudi že v plačljivi verziji, s čimer zagotavljajo prednost uporabe naročnikom, pojasnjuje Remšak.
Po njegovem mnenju bo ChatGPT v prihodnje postal pomembno orodje tudi za tiste, ki ga še ne uporabljajo. “Trenutno vsak programer, ki ga poznam, uporablja Stack overflow – forum za programerje. Mislim, da bo ChatGPT to do neke mere nadomestil, vsaj za obstoječe odgovore na vprašanja,” pričakuje Remšak, ki ga pri uporabi orodja navdušuje predvsem sposobnost poenostavljanja kode.
“Z mojega vidika je ChatGPT trenutno v stanju, ko je res uporabno orodje za pomoč pri programiranju, je pa potrebno vse kar izpiše razumeti in oceniti, če je uporabno. Orodje zelo spodbuja produktivnost, če se ga uporablja za prave stvari,” še dodaja, a hkrati dodaja, da ChatGPT trenutno še ni uporaben za velike dele kode, kjer je veliko konteksta. “Ne moreš mu poslati več kot nekaj 10 vrstic inputa, tako bi kompleksno kodo verjetno težko interpretiral in predlagal rešitve.
Umetna inteligenca človeka ne bo izpodrinila
Čeprav je ob pravilni uporabi orodje lahko v veliko pomoč, tako programerjev in drugih piscev zelo verjetno ne bo kar tako nadomestilo. Novih idej in kreacij namreč ne more ustvariti, zato bo razvoj še naprej v večji meri odvisen od človeka. Tudi sam ChatGPT pa v članku, kjer opisuje sam sebe, priznava, da ima svoje omejitve. “Ker je model zasnovan na podlagi velike količine besedila, lahko včasih generira odgovore, ki so nerazumljivi ali napačni. Poleg tega model ni zasnovan za reševanje kompleksnih problemov, ki zahtevajo človeško strokovno znanje,” pravi sam ChatGPT.
Tako tudi številni strokovnjaki za SEO in vsebinski marketing poudarjajo, da so orodja, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko le v pomoč pri kreiranju vsebin, ne morejo pa nadomestiti pisanja celotne vsebine. “Zelo je pomembno, da se vsebina ustvari s pomočjo raziskav in človeškega razmišljanja, saj je le tako relevantna ter koristna za uporabnike. Vsebine, ki so bile ustvarjene s pomočjo umetne inteligence ali drugih avtomatiziranih orodij (ki jih poznamo), same po sebi nimajo vedno te kakovosti in relevantnosti,” je denimo o uporabi umetne inteligence za SEO v blogu marketinške agencije Madwise poudaril Luka Lavriša, strokovnjak za napredni SEO.
“Informacije potrebujejo mene, da jih filtriram”
Podobno razmišlja tudi Katja Breznik Stjepčević, ki svoje sledilce na družbenih omrežjih seznanja s trendi delovanja družbenih omrežjih in novimi marketinškimi prijemi na profilu Marketinška kavica.
“Ko sem prvič odprla ChatGPT, je bil v meni odpor. Ko pa sem ugotovila, da deluje samo, če mu jaz dam navodila, sem se precej sprostila. Videla sem, da vse informacije, ki mi jih preda, niso točne in potrebujejo mene, da jih filtriram,” je zapisala v eni od objav, namenjeni odkrivanju zmogljivosti ChatGPT-ja in dodala, da orodje lahko pomaga pri kreiranju vsebin, ne more pa nadomestiti človeka in njegove pristnosti. Ustvarjalce vsebin tako po njenem mnenju ni treba biti strah, da jih podjetja ne bodo več potrebovala, če bo umetna inteligenca kakšno delovno mesto vzela, pa bodo podjetja zagotovo na drugi strani iskala ljudi, ki jo znajo uporabljati, še razmišlja Breznikova.
O projektu HardwareSTART
Projekt HardwareSTART je namenjen podpori slovenskih hardware startupov, ki so prejeli finančne spodbude Slovenskega podjetniškega sklada. Izvaja ga konzorcij partnerjev Katapult d.o.o., DEWESoft d.o.o. in Zavod mladi podjetnik, so.p., v okviru programa “Zasnova in izvedba vertikalnega pospeševalniškega programa za prejemnike finančnih spodbud Sklada v industriji strojne opreme v letu 2022”.
Program sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike od 2014 do 2020.