Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni.
Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno se osredotoča le na eno državo pridelovalko kavo: Kolumbijo. Cilj podjetja je ljubiteljem kave predstaviti pestro paleto arom in okusov, ki odražajo geografske raznolikosti države in njenih prebivalcev.

Skodelica t .i. specialty kave je rezultat predanega dela množice posameznikov, ki v okviru množične prodaje kave pogosto ostanejo skriti. Črno zrno pa gradi neposredne vezi s pridelovalci kave, kar jim zagotavlja pošteno plačilo, podjetju pa odlično kavno zrnje, brez katerega ne more nastati vrhunska skodelica kave.

Za nadaljevanje celotnega procesa na najvišji ravni skrbi slovenska pražarna STOW, ki skozi praženje poudarja profil posamezne vrste kave in zagotavlja vedno svežo kavo. Preizkusite in kupite jo lahko v kavarni Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani ali kupite v spletni trgovini in preizkusite doma.

S trenutno tričlansko ekipo, ki jo sestavljajo Alexander, Tina in Tomaž, smo se pogovarjali o ideji o uvažanju in praženju kolumbijske kave ter njihovem načinu poslovanja, pogledali pa smo tudi v prihodnost.

Kolumbijec v Sloveniji = kolumbijska kava v slovenskih skodelicah

Znamka in zamisel za Črno zrno sta zgrajena okrog Alexandra Niña Ruiza, Kolumbijca, ki s presledki že 10 let živi v Sloveniji, vmes pa je nekaj časa delal in živel v Bogoti, svojem rojstnem mestu. »Tam je začel tudi sam odkrivati svet vrhunskih (specialty) kav, ki jih sicer Kolumbijci že dolgo pridelujejo, jih pa sami tudi (ponovno) odkrivajo šele v zadnjih letih,« pripovedujejo sogovorniki.

Črno zrno Alexander

Alexander Niño Ruiz. (Vir slike: Črno zrno)

V tričlanski ekipi naloge niso strogo razdeljene. Člani ekipe poudarjajo: »Pridelava kave je postopek, ki vključuje zelo veliko ljudi (za razliko od npr. vina, kjer se vse od rastline do steklenice odvije na enem mestu). V svetu specialty kave je pomembno, da se vzdržuje visoka raven na vsakem od korakov postopka oziroma v vseh rokah, ki pri procesu sodelujejo.« Osnovna ekipa pa združuje oba skrajna konca te verige.

Ob tem sledijo tudi osnovnemu vodilu oziroma vrednoti: »Želimo si narediti vidne tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni: same pridelovalce ter nenazadnje tudi pražarje in bariste, saj so za končno izkušnjo vsi izjemno pomembni.«

»Gre za t. i. product-oriented način poslovanja, pri katerem je v središču prepoznavanje kakovosti prehranskega izdelka in prenašanje tega zavedanja na končnega uporabnika,« nadaljujejo člani ekipe.

Vrhunska kava je lahko tudi prvovrstna kulinarična izkušnja

Blagovna znamka Črno zrno se od drugih ponudnikov vrhunske kave razlikuje v tem, da vključuje le omejen geografski segment, saj v podjetju ponujajo le kolumbijske kave iz majhnih nasadov. »Želimo si predstaviti izjemno regionalno raznolikost, ki jo na področju kave lahko ponuja ena država,« opisujejo razloge za takšno usmerjenost sogovorniki.

Njihova posebnost je tudi, da imajo z vsemi pridelovalci kave vzpostavljen neposreden odnos in z njimi ne sodelujejo prek zadrug, kar je sicer tipično za pravično trgovino (angl. fair-trade). Gre za t. i. neposredno trgovino (angl. direct trade), za katero je značilna osredotočenost na trajnostni razvoj.

Projekt Črno zrno lahko spoznate tudi v spodnjem posnetku.

Cilj in izziv projekta Črno zrno, ki ga podjetje financira iz lastnih sredstev, ni zgolj prodaja kave, »temveč učenje ljudi, kako vrhunsko kavo, ki je dobro pripravljena, tudi ceniti v smislu prvovrstne kulinarične izkušnje«.

Odziv kavopivcev je izjemno dober, pri tem pa člani ekipe poudarjajo, da so pred njimi pot specialty kavam utirali že drugi posamezniki in podjetja. »Na tem mestu bi omenili kavarno in pražarno STOW, ki praži tudi naše kave, ter vsem dobro poznanega, neutrudnega promotorja dobre kave Tineta Čokla,« dodajajo člani ekipe.

Bodo v prihodnosti tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo?

Kave Črno zrno lahko kupite v kavarni in trgovinici na Gornjem trgu v Ljubljani in preko spleta. Člani ekipe so se za lastno prodajo odločili predvsem zaradi želje po čim manjšem številu posrednikov. »Vrednost te kave je že opisana čim krajša in popolnoma transparentna pot od nasada do skodelice,« kar pa je z vsakim dodatnim členom v verigi težje dosegljivo.

Črno zrno kavarna

Utrinek iz kavarne in trgovine Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani. (Vir slike: Črno zrno)

Člani ekipe si želijo, da bi bila kava Črno zrno v prihodnosti čim bolj prisotna v slovenskih gospodinjstvih. »Prav tako nestrpno čakamo trenutek, ko bodo tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo (in se jim ne bo več treba opravičevati za kavo, ki jo strežejo),« malce hudomušno dodajajo.

Svoje poti tako ne vidijo kot poslovne poti, temveč kot »pot poglabljanja znanja in predanosti eni temi in enemu izdelku«. Brez strasti in iskrenega zanimanja za vse, kar je povezano s kavo, bi zagotovo že obupali, iskreno dodajajo za konec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje