Datafy.it z mednarodno angelsko naložbo
Igor Panjan, Datafy.it (Vir slike: osebni arhiv)
Podjetje Datafy.it svojim strankam ponuja iskalnik poslovnih kontaktov, ki je namenjen predvsem manjšim podjetjem, medtem ko za večja podjetja pripravljajo baze poslovnih podatkov po naročilu – glede na določeno državo, regijo ali cel svet.
Z direktorjem in soustanoviteljem Igorjem Panjanom, ki bo svoje izkušnje predstavil tudi na Konferenci: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, smo se pogovarjali o financiranju podjetja in njihovi poti do čezmejne angelske naložbe.
3Fs – Friends, Fools and Family
Po Panjanovih besedah se je zagonsko podjetje, ki deluje v okviru Tehnološkega parka Ljubljana, na začetku financiralo po principu 3Fs – Friends, Fools and Family (prijatelji, bedaki in družina), »pri čemer smo bili fools kar mi sami«. Ko jim je zmanjkalo denarja, so začeli iskati denar pri angelskih investitorjih. Prvi jih je podprl Gregor Pipan iz podjetja XLAB: »Gregor je verjel v nas, ko nismo mogli pokazati še ničesar.«
Kasneje so pridobili tudi sredstva Slovenskega podjetniškega sklada, in sicer zagonsko spodbudo P2 in investicijo SK50, trenutno pa se potegujejo še za pridobitev investicije SK200, ki zagotavlja 200 tisoč evrov sredstev podjetniškega sklada in sodelovanje zasebnega investitorja.
»Žicanje«
Panjana smo vprašali tudi, kako so se v podjetju lotili pridobivanja sredstev za svoje podjetje: »Ta proces najlažje opiše beseda ‘žicanje’ – hodiš po dogodkih in besno predstavljaš svojo poslovno idejo investitorjem. Ta proces traja običajno leto do dve, lahko tudi več.«
Po njegovih besedah je pridobivanje sredstev na razpisih lažje, saj so pogoji za pridobitev sredstev po navadi znani že vnaprej. Tako se lahko podjetje pravočasno pripravi na kandidaturo.
Po drugi strani pa ima Panjan s pridobivanjem kreditov s strani bank slabe izkušnje: »Pridobivanje sredstev preko bank je misija nemogoče. Od bank dobiš denar, ko ga ne potrebuješ.«
Prva semenska investicija
Pred kratkim pa je podjetje Datafy.it pridobilo prvo semensko (angl. seed) investicijo v višini 250 tisoč evrov s strani Nika Slavniča in European Business Angels Network.
»Celoten proces s poslovnimi angeli je potekal dobro leto, preden so sploh pristopili do nas s predlogom o investiciji. Lansko leto so nas najprej testirali preko svojih podjetij, pa mi niti nismo vedeli za to,« pripoveduje Panjan.
Dejansko sodelovanje s Slavničem pa se je začelo konec januarja letošnjega leta. Skupaj so predelali strategijo podjetja in počasi zgradili odnos, ki je pripeljal do investicije.
Podjetje Datafy.it bo večino pridobljenih sredstev investiralo v širitev prodaje in vzpostavitev sistema za avtomatizacijo prodaje (angl. sales and marketing automation), manjši del sredstev pa bodo namenili za razvoj. »Cilj je, da vsak kvartal odpremo nov trg v Evropi, kasneje pa tudi v ZDA in Aziji,« še dodaja direktor podjetja.
Igor Panjan, direktor podjetja Datafy.it, bo svoje izkušnje s pridobivanjem investicij predstavil tudi na Konferenci: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! Vabljeni k udeležbi!