
Prednosti in slabosti dela od doma (Vir: Pixabay)
Nekaj prednosti dela od doma
- fleksibilen delovnik – Pri delu od doma se vam ni treba omejevati na delo od 8h do 16h. Delovni čas si lahko razporejate po lastnih željah in presoji;
- delovno okolje si lahko prilagodite po svoji meri – V pisarni se morate prilagoditi obstoječemu delovnemu okolju; hrupu, svetlosti, razporeditvi pohištva. Če delate od doma, si lahko te faktorje vsaj do določene mere prilagodite po svoje;
- udobna oblačila – Pri delu od doma se vam ni treba ubadati s tem, kako boste izgledali. Oblečete si lahko tisto, v čemer se počutite najbolj udobno;
- lahka izvedba telefonskih klicev – Ni vam treba skrbeti, da bi zaradi klicev motili svoje sodelavce ali da bi se morali umikati v druge prostore;
- prihranek denarja – Vsakodnevna kosila na delovnem mestu lahko predstavljajo precejšen strošek. Če delate od doma, si lahko mimogrede skuhate zdrav in okusen obrok ter na tak način privarčujete;
- izognete se gneči – Vsi vemo, kako neprijetna je lahko jutranja in popoldanska vožnja v službo in nazaj. Pri delu od doma se lahko izognete prometnim zamaškom;
- več prostega časa – Ker vam to, da se vam ni treba vsakodnevno peljati na in z delovnega mesta prihrani veliko časa, lahko prihranjen čas izkoristite za bolj zabavne dejavnosti.
Nekaj slabosti dela od doma
- moteči faktorji – Ko pridete delat v pisarno, vaši možgani avtomatsko preklopijo na to, da je čas za delo. Ko ste v domačem okolju, se lahko stežka skoncentrirate za delo, saj se okoli vas nahaja veliko motečih faktorjev, ki vam jemljejo pozornost. Tako se lahko delovni dan hitro razvleče;
- sodelavci niso ves čas na voljo – Pri delu od doma ne morete iti takoj do sodelavca / šefa in ga vprašati, kar vas zanima. Komunikacijo z njim morate navezati na drugačen način in ni nujno, da bo takrat, ko ga boste potrebovali, dosegljiv;
- neproduktivnost – Svoboda, da je na vas, kako si boste razporejali delovni čas, je lahko tudi varljiva. Ker veste, da bi se lahko delovnih nalog lotili tudi zvečer, lahko cel dan odlašate in tako zapravite veliko časa po nepotrebnem;
- dolgčas – odstotnost sodelavcev vas lahko začne sčasoma motiti, saj je prijetno med delom izmenjati nekaj besed in se družiti z drugimi;
- odmori se lahko hitro zavlečejo – Doma ni nikogar, ki bi vam odmerjal, za koliko časa si lahko vzamete pavzo. Prav zato so te lahko hitro daljše, kot ste sprva načrtovali.