Novi coworking prostori bodo odpirali vrata tudi v prihodnje
Coworkingi bodo še večji in še številčnejši (Vir slike: YouTube).
Dve leti nazaj se je tretjina coworkingov, ki so bili dobičkonosni, odločila za razširitev. Letos se je za tak korak odločilo že skoraj 8 od 10 tovrstnih prostorov, kjer si delovne mize delijo različni posamezniki in podjetja, kaže raziskava Global Coworking.
Večji bodo rasli tudi v prihodnje
Možnost za širitev je pri tistih coworkingih, ki imajo več kot 50 članov, kar za 25 odstotkov večja kot pri tistih, ki imajo 24 ali manj coworkerjev. Največja verjetnost za širitev je pri tistih, ki delujejo od 13 do 36 mesecev, nekoliko manj pa pri tistih, ki ponujajo prostore manj kot eno leto in tistih, ki so na trgu že več kot tri leta.
Štirje od petih coworkerjev ne načrtujejo selitve v drug coworking v prihodnjem letu. Dve tretjini coworkerjev ne razmišljata o selitvi, je pa več takšnih, ki delajo v različnih coworking prostorih. Tisti, ki so s pogoji v coworkingu razočarani in jih označujejo za slabe, so bolj nagnjeni k odhodu (v drug coworking).
Nekateri zapirajo vrata – vzrok najemnine
Lani se je v New Yorku zaprlo kar nekaj coworking prostorov, razlog pa so iztekajoče se najemniške pogodbe, ki bi ob obnovitvi prinesle višje cene najemnin in s tem coworkinga. Približno eden od osmih coworkingov se bo moral spopasti z obnovo oziroma pogajanji za novo najemniško pogodbo v naslednjem letu. Manjše, kot je mesto, večja je verjetnost za pogajanja ob novi pogodbi.
Eden od petih coworkingov se bo preselil vsaj enkrat. Razlog bo v veliki večini primerov premajhen prostor, nekaj pa se jih bo preselilo zaradi visokih najemnin.
Največji izziv?
Največji izziv nosilcev coworkingov ostaja pridobivanje novih članov, sledi obremenjenost z delom. Slednji izziv je izrazitejši pri tistih, ki imajo coworkinge v večjih mestih.
Pa coworkerji, kaj je njihov največji problem, s katerim se soočajo v coworkingu? Tretjina je v en glas odgovorila, da je to spletna povezava, sledili so hrup, pomanjkanje zasebnosti in težave s koncentracijo. Vendar pa jih te težave (še) niso prepričale, da bi coworking prostor zapustili.
Cena ni odločilen dejavnik za odhod
Tretjina coworkerjev, ki načrtuje odhod iz coworkinga v naslednjih treh mesecih, bodo to storili, ker so si našli nov karierni izziv na novi službi. Četrtina bo odšla, ker so našli bolj primeren coworking prostor. Na dnu seznama razlogov za odhod iz coworkinga pa sta cena in občutek izoliranosti.
V coworkingih je optimistično vzdušje: najbolj so optimistični novi člani. A tudi drugi imajo razloge za optimizem. Raziskava je pokazala, da tudi pri tistih, ki so v coworkingu že vsaj 4 leta, naraščajo prihodki, kot tudi obseg dela in število kontaktov.