Dobro jutro, svet iger!
Janez Strajnar in Marko Grgurovič
Tokratne razprave sta se udeležila gosta, ki sta z različnima pristopoma osvojila digitalni svet iger. Primož Strajnar iz studia Tricky Tribe, v katerem so razvili uspešno brezplačno igro Tinker Island in Marko Grgurovič, glavni razvijalec plačljive igre Mordhau. Njuni začetki, kot tudi motivi za vstop na zasičen trg iger so bili precej različni. Strajnarja je prvotno zanimala ekonomija in psihologija potrošnika.
Ob izidu zelo priljubljene Angry Birds igre se je spraševal, kdaj je primeren čas in kaj so motivi potrošnika za nakup dodatkov. Grgurovič pa izhaja iz bolj ljubiteljskega ozadja, saj je tudi sam ogromno število ur preživel ob igranju iger, ter se načrtno odločil, da bo čas učinkoviteje porabil za programiranje lastne igre. Razvijalce igre, ki so k projektu pristopili prostovoljno, je zbral na mednarodni ravni in še danes za potrebe dela komunicirajo preko spleta.
Strajnarja je učinkovitost takšnega poslovnega delovanja precej začudila, saj sam pravi, da ekipa 10 ljudi, ki stoji za igro Tricky Tribe, dela in ustvarja v isti pisarni, kar pa ne prepreči marsikaterega nesporazuma. K igri je pristopil, ko je bila že eno leto v razvijanju, ter jo nato skupaj z ekipo dokončal v 10 mesecih intenzivnega dela. Vložen denar se jim je povrnil le en mesec po izidu.
Kje poiskati investitorje za razvijanje iger?
Vprašanje, ki si ga zastavimo ob tem je, kje dobiti investitorje, ki bodo podprli projekt. Pristopov je več. Razvijalci igre Mordhau so se zaradi prevelikega odstotka (od 30 do 50%), ki ga poberejo založniki raje odločili za zbiranje sredstev s pomočjo platforme za množično financiranje Kickstarter. To se je izkazalo za pametno potezo, saj so zbrali kar 300 tisoč dolarjev. Z uspehom na Kickstarterju so se ponudbe založnikov celo dvignile.
Za razliko od njega je Strajnar s svojo prvo igro Tricky Tribe ubral drugačen pristop in po pol leta razvijanja igre dobil založnika, ki je podprl njihov projekt. Časi, ko so razvijalci pošiljali CD-je z igrami založnikom so minili in s poplavo iger se je število založnikov povečala. S tem se je moč enakomerno porazdelila med razvijalce in naročnike.
Razvijanje skupnosti
Če smo se zaradi naslova dogodka (Kako ustvariti novi Outfit 7?) spraševali, ali lahko ustvarimo še enega velikana, kot je Outfit 7, nas je Grgurovič opomnil, da primerjava ni najbolj na mestu, saj se trg namiznih računalniških iger precej razlikuje od iger za mobilne naprave, na katere stavijo pri Outfit 7 s Talking Tomom. Čeprav konkurenca ni tako huda, kot pri igrah za mobilne naprave, sta za uspeh na področju iger oba izpostavila grajenje skupnosti. Igra Mordhau svoje podpornike zbira na YouTubu in Redditu, medtem, ko je Tricky Tribe z oglasi na App Store požel velik uspeh.
Kakšno pot naj uberejo mladi, ki želijo zajadrati v svet iger?
Strajnar toplo priporoča razvijanje brezplačnih iger, saj omogočajo nenehno spremljanje in izboljšave ob spremljanju uporabnikov, kar pri plačljivih igrah ni mogoče. Mladim, nadebudnim razvijalcem svetujeta, da naj raziščejo, testirajo trg in potrebe igralcev iger ter naj se lotijo projekta, ki ga bodo sposobni tudi dokončati.