Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport.
stres na delovnem mestu

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva (Vir slike: Unsplash.co)

Kljub vsemu pa je največja napaka, da podjetnik povsem pozabi na svoje zdravje. Zato si oglejmo nekaj idej, ki vzamejo le nekaj minut dnevno, vodijo pa k razbremenitvi stresnega dneva in pokončni podjetniški drži, ki je še kako pomembna za premagovanje poslovnih izzivov.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

1. Vsakih 45–60 minut si vzemite odmor in globoko vdihnite

Podjetništvo je tek na dolge proge. Neprestano delo in garanje slej kot prej vodi v izgorelost in drastičen upad produktivnosti. Prvi nasvet, kako to preprečiti, so kratki dnevni odmori. Po okoli 45 do 60 minutah osredotočenega dela si vzemite odmor za osvežitev in resetiranje telesa. Vsak odmor je kot brušenje žage, ki vodi v bolj učinkovito premagovanje izzivov v čakalni vrsti tekočega dne.

Ko si vzamete odmor, spijte kozarec vode, se raztegnite ter nekajkrat globoko vdihnite in izdihnite. Globoko vdihnite v trebuh (ne v zgornji del pljuč) ter resnično vdihnite in izdihnite povsem do konca. To ponovite približno petkrat in vaše telo bo kot prerojeno. Še bolje je, če naredite nekaj vaj za zdravo hrbtenico. Z rednimi odmori boste poskrbeli, da se ne boste izčrpali prehitro, svojemu telesu pa boste povrnili visoko stopnjo energije in delovni elan.

2. Združite posel z aktivnostjo, ki bo koristila vašemu zdravju

Če nimate časa, da si vzamete čas za športno aktivnost v popoldanskem času vsaj nekajkrat tedensko, se osredotočite na majhne dnevne investicije v svoje zdravje, ki se skozi dan akumulirajo in vodijo v povsem zadovoljiv zdrav slog življenja. Z malo drznosti in inovativnosti lahko skozi dan naredite ogromno za svoje zdravje. Poglejmo si nekaj takšnih idej:

  • Parkirajte avto kilometer stran od pisarne.
  • Pozabite na dvigalo, vedno pojdite po stopnicah.
  • Imejte kakšen sestanek na sprehodu v najbližjem parku.
  • S sodelavci vsak teden planirajte kakšno skupno športno aktivnost.
  • Kot omenjeno, si vzemite redne odmore za sprostitveno dihanje in raztezanje.

3. Ergonomsko delovno mesto ali stoječa miza

Raziskave kažejo, da je sedenje novo kajenje. Prekomerno sedenje vodi v krivo držo, bolečine v križu in vratu ter veliko drugih zdravstvenih težav. Investicija v ergonomsko delovno mesto je zato izjemno pomembna. Dober stol, ergonomska miška in tipkovnica ter kakovosten monitor v višini oči so osnova za vsakega prezaposlenega podjetnika. Če veliko sedite, razmislite tudi o stoječi mizi, za katero lahko stoje kujete svoje podjetniške načrte.

Še bolj pomembno pa je, da svoje telo vsaj nekajkrat tedensko po dolgem sedenju razbremenite z raztegovalnimi, okrepitvenimi in korekcijskimi vadbami. Vadba nekajkrat tedensko, vsaj nekaj kilometrov hoje in malo raztezanja so najboljše zdravilo za prekomerno sedenje ter preobremenjen življenjski slog podjetnika.

Drugače lahko pričakujete mnogo težav na stara leta.

Produktivnost joga

Raztegovalne, okrepitvene in korekcijske vadbe so izjemno pomembne. (Vir slike: Bigstockphoto)

4. Postavite meje delu in se raje razvajajte

Ne glede na to, kako zahtevno je podjetniško življenje, je nujno, da si postavite meje in se redno razvajate. Podjetništvo je tek na dolge proge, in če izgubite svoje zdravje, izgubite tudi celotni podjetniški potencial. Minimalna količina počitka je en delovni dan v tednu, en podaljšan vikend vsako četrtletje in vsaj dva polna tedna na leto. Upoštevajte te številke – ne glede na število požarov v podjetju.

Prav tako pa se redno razvajajte. Obisk (fizioterapevtske) masaže, dnevni vnos sadja in zelenjave, obisk gora ali ukvarjanje s športom, ki vas sprošča, so nujen sestavni del podjetniškega življenja. Elastika, ki je prenapeta, slej ko prej poči, zato poskrbite, da vsaj malo »odpnete« in sprostite svoje telo. Tega nikakor ne počnite z alkoholom, ker s tem naredite medvedjo uslugo svojemu zdravju.

5. Ugasnite televizijo in pojdite spat

Najpomembnejše, kar lahko naredite za svoje zdravje, je dovolj spanja. Če se zbudite nenaspani, je vaša potreba po hrani večja. Prav tako ste čustveno veliko bolj občutljivi in razdražljivi, izločajo pa se tudi škodljivi hormoni. Skratka, če ne spimo dovolj, svojemu telesu povzročamo nepotrebno zdravstveno škodo.

Vsak od nas potrebuje od 7 do 8 ur spanja, brez izjeme. To je največ, kar lahko naredite za svoje zdravje. Še nekaj dodatnih nasvetov za odlično spanje: Ne najejte se tik pred spanjem, ne glejte televizije ali v računalnik (ekran) dve uri pred spanjem, pojdite spat pred polnočjo, prezračite sobo pred spanjem in investirajte v kakovostno posteljo. Zaspite v tišini in temi ter se pripravite na nove podjetniške izzive.

In zapomnite si, majhne investicije v zdravje se akumulirajo in telo vam bo vse to prijazno vrnilo z obilo zdravja, visokim nivojem energije in nepremagljivim elanom za vse podjetniške izzive.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

O avtorjih:

Andraž Jančar je manualni terapevt in kondicijski trener ter učitelj alpskega smučanja in gorskega kolesarjenja. Specializiral se je za rehabilitacijo po poškodbah in za odpravo disfunkcionalnih vzorcev gibanja, ki so posledica poškodbe ali vodijo k poškodbi. Deluje v sklopu športnega centra Vigor.

Blaž Kos je več kot 12 let sodeloval pri soustvarjanju podjetniškega ekosistema v Sloveniji in vzhodni Evropi ter sodeloval pri koordinaciji več kot 50 investicij tveganega kapitala. Trenutno je osredotočen na pisanje bloga o produktivnosti, psihologiji in osebnostni rasti AgileLeanLife, ki je bil v letošnjem letu izbran med 50 najboljših tovrstnih blogov na svetu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Čeprav bi se ravno podjetniki morali zavedati, kako odlašanje negativno vpliva na posel, tudi oni podležejo moči stavka "Ah, saj to lahko opravim jutri." Preberite več >>

Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Pogosta težava podjetnikov je pomanjkanje časa. Mnogi si želijo več opraviti v danem času, a jim to zaradi napačne organizacije ne uspeva. Preberite več >>

Bolje upravljajte s svojim časom

Bolje upravljajte s svojim časom

Pomanjkanje časa je pogosta težava podjetnikov. Marsikdo si želi več opraviti v danem času, a večini to ne uspeva. Upravljanja s časom se je mogoče naučiti. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

15 navad za izboljšanje produktivnosti

15 navad za izboljšanje produktivnosti

Posamezniki, ki vsak dan opravijo veliko obveznosti, niso superjunaki; njihova prednost so njihove navade. Preizkusite jih, izboljšajte svojo produktivnost! Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Vodilni v največjih svetovnih podjetjih stalno razmišljajo o tem, kako porabiti svoj čas. Pri tem so prišli do istega zaključka: delo. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Oznake: ,