Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin.
Facebook, Facebook Ads, oglaševanje

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja. (Vir slike: Pixabay)

Zakaj Facebook oglasi?

Strokovnjaki za trženje lahko sredstva svojih podjetij vložite v različne oglaševalske kanale, od plačanih oglasov, ki so značilni za Facebook in Google, do vsebinskega marketinga, trženja prek družabnih omrežij itd.

Zakaj se je torej smiselno osredotočiti na oglaševanje prek Facebooka? Facebook oglaševanje je najboljših kanalov za rast – zasluge za to lahko pripišemo neprimerljivim možnostim ciljanja glede na demografske in psihografske značilnosti posameznikov ter na podlagi ogromne količine podatkov, ki jih zbira družabno omrežje.

Raziskave kažejo, da je bilo januarja 2017 na Facebooku 1,87 milijarde aktivnih uporabnikov; Twitter s 317 milijoni, Snapchat s 300 milijonov in LinkedIn s 106 milijoni uporabnikov se s Facebookovim dosegom tako ne morejo primerjati. S 600 milijoni aktivnih uporabnikov se omenjeni številki najbolj približa Instagram, ki pa je prav tako v Facebookovi lasti.

Število aktivnih uporabnikov družabnih omrežij

Število aktivnih uporabnikov družabnih omrežij (v milijonih). (Vir slike: Statista)

Facebook je v svojem bistvu osredotočen na družabno, zato platforma zajema ogromno količino osebnih podatkov – od tega, s čim se uporabniki ukvarjajo in za kaj se zanimajo, do njihovih povezav in priljubljenih blagovnih znamk. Takšne podatkovne točke oglaševalcem zagotavljajo nepredstavljivo stopnjo kontrole nad ciljanjem oglasov.

Facebook poleg tega podjetjem in blagovnim znamkam ponuja različna orodja, s pomočjo katerih lahko dosežejo uporabnike Facebooka ali Instagrama. Med njimi so možnosti nalaganja podatkov o strankah v okviru ciljne skupine po meri (angl. Custom Audience), ciljanja teh skupin z oglasi in oblikovanja podobnih ciljnih skupin (angl. Lookalike Audiences), v katere so vključeni posamezniki z značilnostmi, ki ustrezajo vašim ciljnim skupinam po meri.

Algoritmi, ki jih uporabljajo Facebook oglasi, temeljijo na najnovejših spoznanjih strojnega učenja in umetne inteligence, kar zagotavlja, da primerni posamezniki ob primernem času vidijo primerne oglase. Tako je uporaba avtomatske možnosti optimizacije (angl. automatic bid optimization) preprost način za zagotavljanje širokega dosega.

Trendi digitalnega marketinga

 

Izzivi oglaševanja prek Facebooka

V primerjavi z Google AdWords, ki temeljijo na tem, kaj posamezniki iščejo s pomočjo iskalnika, so Facebook oglasi manj neposredno vezani na iskanje, saj uporabniki Facebooka pravzaprav ne iščejo določenih izdelkov ali storitev. Facebook namreč uporabljajo v prostem času za povezovanje s prijatelji in družinskimi člani ali v iskanju zabavnih in zanimivih vsebin.

Prav takšna uporaba družabnih omrežij predstavlja največji izziv za oglaševalce. Zavedati se morate, da ne glede na natančno ciljanje, ki bo zagotovilo, da bodo vaši oglasi dosegli posameznike, za katere je najbolj verjetno, da jih bodo zanimali vaši izdelki ali storitve, svoje oglasno sporočilo še vedno predstavljate v okolju, ki v osnovi ni namenjeno oglaševanju. Družabne izkušnje uporabnikov omrežja tako »prekinjate« s komercialnimi sporočili.

Da bi razrešili ta potencialni konflikt, se morate osredotočiti na prepoznavanje namena. Ciljanje na podlagi namena je tako verjetno najpomembnejši dejavnik uspešnosti oziroma učinkovitosti vaših oglaševalskih kampanj na Facebooku. Pri Google AdWords je namen izražen že z iskanjem. Na Facebooku pa je vaša pot do uspeha bolj zapletena. Poleg prepoznavanja namena morate s svojimi oglasi in drugimi aktivnostmi oblikovati in ohranjati odnose s (potencialnimi) strankami ter spodbujati njihovo zanimanje – v okolju, ki bi ga, kot že rečeno, uporabniki rajši uporabljali brez motečih oglasnih sporočil.

Merjenje namena v okviru Facebook oglaševanja

V iskalniku Google lahko namen svojih potencialnih kupcev prepoznate na podlagi besed in besednih zvez, ki jih vpišejo v iskalnik. Na Facebooku pa je namen povezan z obnašanjem oziroma vedenjem – tega lahko prepoznavate s pomočjo ciljanja (angl. Audience Targeting).

Ko začnete oglaševati na Facebooku, se morate odločiti, kateri tip oziroma segment publike želite ciljati s svojimi oglasi. Pri tem so vam na voljo tri možnosti:

  • ciljne skupine po meri (angl. Custom Audiences)
  • podobne skupine (angl. Lookalike Audiences)
  • temeljne skupine (angl. Core Audiences)

Oglejmo si, kako lahko različne segmente ciljnih skupin uporabimo za merjenje namena.

Ciljne skupine po meri (angl. Custom Audiences)

Ciljne skupine po meri vam omogočajo, da obstoječe podatke o strankah uporabite za ciljanje svojih obstoječih strank ali posameznikov, ki so v preteklosti vstopali v odnose z vašim podjetjem ali blagovno znamko.

Raziskave ocenjujejo, da je cena privabljanja nove stranke petkrat višja od cene ponovne prodaje obstoječi stranki. Zato je ciljanje ciljnih skupin po meri bolj učinkovito od drugih tipov oglaševanja, saj z njimi dosežete posameznike, ki imajo že vzpostavljen odnos z vašo blagovno znamko.

Ciljne skupine po meri lahko temeljijo na:

  • vašem seznamu kontaktov (seznam elektronskih naslovov in telefonskih številk)
  • seznamu uporabnikov, ki so že obiskali vašo spletno stran (na podlagi podatkov Facebook Pixla za sledenje)
  • seznamu uporabnikov, ki uporabljajo vašo mobilno aplikacijo
  • seznamu uporabnikov, ki so stopali v interakcije z vašim podjetjem na Facebooku (na primer z všečkanjem vaše strani, ogledom vašega posnetka ali klikom na oglas)
Oblikovanje ciljnih skupin po meri

Oblikovanje ciljnih skupin po meri. (Vir slike: Web Profits Online Marketing Agency)

Oglasi, ki temeljijo na omenjenih segmentih, so bolj učinkoviti od oglasov, ki ciljajo na splošnejše temeljne skupine, saj jih lahko uporabite za doseganje posameznikov, ki so že vstopili v vaš prodajni lijak in so že pokazali določen interes za nakup.

Ciljate lahko med drugim:

  • svoje obstoječe stranke (na primer s promocijsko kodo za naslednji nakup)
  • posameznike, ki so vaše izdelke kupili že več kot trikrat (to so vaše najzvestejše stranke)
  • posameznike, ki so dodali izdelek v virtualno nakupovalno košarico, vendar niso dokončali nakupa (na primer s spodbudo za dokončanje nakupa)
  • posameznike, ki so obiskali eno ali več podstrani v okviru vaše spletne strani, vendar niso opravili nakupa
  • posameznike, ki dosežejo določen nivo v okviru vašega sistema za upravljanje odnosov s strankami (angl. CRM system) (na podlagi njihovega angažmaja z vašo spletno stranjo in e-poštnim marketingom)
  • najbolj zainteresirane kontakte v svojem lijaku (da vam ne bi pobegnili h konkurentom)
  • posameznike, ki so v preteklosti že opravili nakup pri vas (na primer s spodbudo k naslednjim nakupom)

Možnosti je neskončno – upamo, da boste na podlagi zapisanega začeli razmišljati o različnih kombinacijah podatkov, zbranih prek spletne strani, elektronske pošte, aplikacije in mobilnih telefonov, ki jih lahko uporabite za ciljanje svojih oglasov. Zapomnite si: ciljne skupine po meri vam bodo prinesle največ kontaktov in/ali nakupov.

Facebook je v svoji študiji primera predstavil, kako je podjetje JackThreads, ki se ukvarja z moško modo za mlade, uporabilo ciljne skupine po meri za doseganje svojih ciljev (v tem primeru zagotovitev milijona novih naročnikov na elektronski novičnik). Podjetje je začelo s temeljnimi skupinami, in sicer s ciljanjem moških, starih od 18 do 30 let, ki so predhodno izrazili zanimanje za hip hop in rap glasbo (na primer z všečkanjem uradne strani glasbenika Draka).

Ko je začelo število naročnikov na e-obvestilnik naraščati, se je podjetje osredotočilo na ciljne skupine po meri. Na Facebook so naložili različne segmente svojega dvomilijonskega seznama, na primer naslove posameznikov, ki njihovih elektronskih sporočil niso odprli v zadnjih 30 dneh, in tistih, ki niso odprli nobenega elektronskega sporočila, ki jim ga je poslalo podjetje. Vsakega od teh segmentov so nato ciljali z relevantnimi sporočili, ki so služila povečevanju prepoznavnosti blagovne znamke, konec koncev pa so kontakte spremljala vse do konverzije.

Rezultati kampanje podjetja JackThread so bili naslednji:

  • 30 % nižji strošek na akcijo (angl. CPA, cost-per-acquisition) za nove kontakte v primerjavi z drugimi oglaševalski kanali
  • 6-kratna donosnost naložb v oglaševanje pri uporabi ciljnih skupin po meri
  • več kot pol milijona novih prejemnikov e-obvestilnika na podlagi Facebook oglasov

Trendi digitalnega marketinga

Podobne ciljne skupine

Podobne ciljne skupine so glede konverzij drugi najbolj učinkovit tip ciljne publike. Preizkusite lahko naslednje skupine:

  • podobne ciljne skupine, ki temeljijo na posameznikih, ki so si ogledali enega ali več vaših Facebook videov
  • podobne ciljne skupine, ki temeljijo na vašem seznamu kontaktov oziroma naročnikov na e-obvestilnik
  • podobne ciljne skupine, ki temeljijo na posameznikih, ki so kliknili na določene podstrani ali povezave v okviru vaše spletne strani
  • podobne ciljne skupine, ki temeljijo na posameznikih, ki všečkajo vašo stran na Facebooku

Seveda obstaja še več možnosti, ki jih lahko preizkušate in ugotovite, katera najbolj ustreza vašemu podjetju in vaši ciljni publiki.

Podobno ciljno skupino oblikujete tako, da Facebooku naročite, da naj na podlagi podatkov, ki ste jih uporabili za oblikovanje ciljnih skupin po meri, oblikuje podobno ciljno skupino, ki jo sestavljajo posamezniki, ki si delijo značilnosti z vašimi ciljnimi skupinami po meri.

Oblikovanje podobnih ciljnih skupin. (Vir slike: Web Profits Online Marketing Agency)

Ko oblikujete podobne ciljne skupine, boste lahko izbrali, kolikšno ujemanje ciljne skupine po meri in podobne ciljne skupine želite. 1-odstotno ujemanje bo v skupino pritegnilo posameznike, ki so najbolj podobni ciljni skupini po meri, 10-odstotno pa bo ciljalo širšo in številčnejšo publiko, ki pa ne bo v tolikšni meri podobna vaši ciljni skupini po meri. Strokovnjaki priporočajo, da začnete z najožjim ujemanjem in nadaljujete glede na pridobljene rezultate.

Facebook pri oblikovanju podobnih ciljnih skupin upošteva različne faktorje, od demografskih do psihografskih – zato je pomembno, da vnesete čim jasnejše podatke, da bodo Facebookovi algoritmi povezali vaše oglase s primernimi posamezniki. Strokovnjaki priporočajo tudi, da uporabite manj obsežne in natančnejše vire podatkov.

Temeljne ciljne skupine

Temeljne ciljne skupine lahko oblikujete s pomočjo Facebookovih vgrajenih možnosti za ciljanje. Temeljno ciljno skupino lahko tako na primer oblikujte okoli:

  • lokacije
  • demografskih značilnosti
  • zanimanj
  • vedenj
  • povezav

Ciljne skupine, ki temeljijo na lokaciji, so oblikovane na podlagi lokacije uporabnikov znotraj države, pokrajine ali mesta. Lokalna podjetja lahko izkoristijo ta način oglaševanja za ciljanje potencialnih strank, ki živijo v njihovi bližini, medtem ko lahko na primer spletni trgovci na podlagi lokacije iz svojih kampanj izločijo države, v katere ne dostavljajo svojih izdelkov.

Ciljanje, ki temelji na demografskih podatkih, vključuje tako spol in starost kot tudi stopnjo izobrazbe, zaposlitev, zakonski stan in druge osebne podatke.

Ciljne skupine, ki temeljijo na zanimanjih, lahko oblikujete s pomočjo informacij o zanimanjih, ki jih Facebook zbira na podlagi objav, ki jih posamezniki delijo na svojih profilih, strani, ki jih všečkajo, in aplikacij, ki jih uporabljajo. Zanimanja so razdeljena na različne kategorije in podkategorije, ki omogočajo oglaševalcem natančnejše ciljanje specifičnih zanimanj (na primer na podlagi športa, v katerem se udejstvujejo, televizijskih serij, ki jih spremljajo, in oblačil, ki jih kupujejo).

Oblikovanje ciljnih skupin, ki temeljijo na zanimanjih

Oblikovanje ciljnih skupin, ki temeljijo na zanimanjih. (Vir slike: Web Profits Online Marketing Agency)

Ciljanje na podlagi vedenja se zanaša na podatke o spletnih aktivnostih uporabnikov, preteklih nakupih in značilnem vedenju pred nakupi, ki jih zagotavljajo zunanji viri. Ti podatki lahko na primer razkrijejo pripravljenost posameznikov na dobrodelne donacije, njihovo zanimanje za potovanje ali njihovo finančno stanje. Tudi na tem področju Facebook ponuja različne kategorije in podkategorije.

Oglasi na Facebooku lahko ciljajo tudi posameznike, ki se že stopili v stik z vašim podjetjem oziroma blagovno znamko. Pri tem gre lahko za uporabnike, ki so všečkali vašo stran, se udeležili vašega dogodka ali uporabili vašo aplikacijo.

Vse naštete možnosti ciljanja so v določenih situacijah učinkovite, vendar je ciljanje na podlagi temeljnih ciljnih skupin na splošno najmanj učinkovit tip ciljanja. Ko uporabljate temeljne ciljne skupine, namreč ciljate na podlagi značilnosti posameznikov, kar ni nujno povezano z njihovimi aktivnostmi ali namenom. Naj ponazorimo: če je nekdo med svojimi zanimanji navedel tek, to še ne pomeni, da se v določenem trenutku zanima za nakup tekaške obutve.

Seveda obstajajo tudi izjeme. Oglejmo si primer strokovnjakinje za fitnes Mary E. Fernandez, ki je s pomočjo kombiniranega ciljanja glede na različna vedenja in zanimanja uspešno oglaševala svoj program za noseče ženske Bumpstart – v 43 dnevih je na svoj seznam kontaktov dodala 532 novih naročnikov, za Facebook oglaševanje pa je porabila 227 dolarjev.

Sama pravi, da je bil najpomembnejši dejavnik njenega uspeha učinkovito kombiniranje Facebookovih možnosti za ciljanje na podlagi vedenja: »Facebook oglaševalcem omogoča ciljanje na podlagi spola, zato je bil ta del enostaven. Kako pa se lotiti ciljanja nosečih žensk? Na Facebooku noseče ženske pogosto všečkajo strani o nosečnosti, omrežje pa omogoča ciljanje takšnih posameznikov. Poleg tega sem ciljala še ženske, ki so všečkale strani, povezane s športom.«

Izberite primerne možnosti ciljanja

Spoznali smo različne možnosti ciljanja – naloga tržnikov in oglaševalcev pa je, da ugotovite, kako jih vključiti v uspešno kampanjo. Pri tem vam lahko pomaga naslednji seznam, ki ga za rast uporablja veliko podjetij.

1. korak – ciljne skupine po meri

  1. Ciljne skupine po meri oblikujte na podlagi obstoječih podatkov o svojih strankah, vključno z elektronskimi naslovi in telefonskimi številkami.
  2. Ciljne skupine po meri oblikujte na podlagi ponovnega ciljanja, vključno z obiskovalci spletne strani in uporabniki aplikacije.
  3. Ciljne skupine po meri oblikujte na podlagi podatkov o interakcijah na Facebooku.

2. korak: podobne ciljne skupine

  1. Podobne ciljne skupine oblikujte na podlagi ciljnih skupin po meri iz prve točke prejšnjega koraka.
  2. Podobne ciljne skupine oblikujte na podlagi ciljnih skupin po meri iz druge točke prejšnjega koraka.
  3. Podobne ciljne skupine oblikujte na podlagi ciljnih skupin po meri iz tretje točke prejšnjega koraka.

3. korak: temeljne ciljne skupine

  1. Temeljne ciljne skupine oblikujte na podlagi pridobljenih demografskih podatkov. Poskusite jih čim bolj zamejiti.

Mogoče je, da vam ne bo treba slediti vsem zapisanim korakom. Če na primer ugotovite, da na podlagi ciljnih skupin po meri in podobnih ciljnih skupin, oblikovanih na podlagi obstoječih podatkov o strankah, dosegate svoje zastavljene cilje glede novih kontaktov in konverzije, lahko izpustite nadaljnje korake.

Če pa ste že preizkusili prve korake in želite nadalje razvijati svoje oglaševalske kampanje, se osredotočite na naslednje korake in hitro boste opazili pozitivne rezultate.

Vir: Web Profits Online Marketing Agency

Blaž Kos, Marko Penko, Jure Knehtl na mini konferenci Trendi digitalnega marketinga 2018 >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Zakaj je zapisana strategija za vsebinsko trženje pomembna za poslovanje vašega podjetja?

Zakaj je zapisana strategija za vsebinsko trženje pomembna za poslovanje vašega podjetja?

Zgodba marsikaterega uspešnega zagonskega podjetja se vrti okoli vsebinskega trženja, na podlagi katerega je podjetje pridobilo ogromno zvestih strank in oblikovalo priznano blagovno znamko. Želite tudi vi uspeti z vsebinskim trženjem? Berite naprej. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Bloganje za majhna podjetja

Bloganje za majhna podjetja

Predstavljajte si, da bi kot muha na steni, lahko pozorno poslušali milijone ljudi in od njih pridobivali najbolj sveže informacije, medtem ko le-ti govorijo o vašem podjetju. Preberite več >>

Izdelava spletne strani – se boste naloge lotili sami ali boste najeli agencijo?

Izdelava spletne strani – se boste naloge lotili sami ali boste najeli agencijo?

Pred vami je naslednja naloga: vaše podjetje potrebuje novo spletno stran ali pa je čas za posodobitev in prenovo obstoječe strani. Preberite več >>

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

Vsi podjetniki se dnevno soočajo z ogromnimi količinami elektronske pošte – pravzaprav bi lahko svoje delovne dneve v celoti posvetili odgovarjanju na prejeta sporočila. V prispevku predstavljamo, kako lahko sebi in drugim olajšate pošiljanje in prejemanje uvodnih sporočil. Preberite več >>

7 pogostih napak pri uporabi Google AdWords oglasov

7 pogostih napak pri uporabi Google AdWords oglasov

Oglaševanje s pomočjo orodja Google AdWords je priljubljeno tudi pri slovenskih podjetnikih, ki ciljajo na spletne uporabnike. Gre za odlično orodje, ki se izkaže za zelo učinkovito, če uporabnik ve, kaj dela. V nasprotnem primeru lahko napake zasenčijo pozitivne učinke oglaševalske kampanje. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Kako učinkovito strukturiramo AdWords račun?

Kako učinkovito strukturiramo AdWords račun?

Učinkovitost oglaševanja na Googlu je odvisna tudi od tega, kako strukturiramo račun v programu AdWords. Spoznajmo osnovne pojme in ključne poudarke. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje