Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba.
Drop shipping

Kaj je drop shipping? (Vir slike: Unsplash)

Osnovno o drop shippingu

Drop shipping je model enostavnejšega upravljanja dobavne verige preko enega (spletnega) posrednika, ki poveže kupca z grosistom in s tem skrajša dobavno verigo in marže. Prodajalec (portal) nima zaloge ponujenih artiklov, ampak kupčevo naročilo preusmeri neposredno k proizvajalcu ali grosistu. Posrednik si zagotovi provizijo, ki znaša mnogo manj kot provizije v klasičnih spletnih in navadnih trgovinah.

Drop shipping se je razširil z razvojem posredniškega portala AliExpress, ki kupca poveže s kitajskimi podjetji. AliExpress omogoča kitajskim (malim) podjetjem, da dosežejo kupce po celem svetu. Od spletnih ponudnikov, kot je Amazon, se AliExpress razlikuje v tem, da nima svoje zaloge ponujenih artiklov, ampak le povezuje neodvisne prodajalce s kupci. V tem pogledu je AliExpress bolj podoben portalu eBay, na katerem neodvisni prodajalci, ki niso nujno podjetja, ponudijo svoje izdelke. Podobno kot na eBayu lahko na strani AliExpress oglašujejo tudi fizične osebe.

Postopek drop shippinga

Posrednik oglašuje izdelke na spletnem portalu, v katalogu ali na podoben način, vendar ne drži svoje zaloge ponujenih izdelkov. Kupec izbere blago, posrednik pa povpraševanje posreduje proizvajalcu/posredniku, ki blago pošlje neposredno kupcu, brez posrednika. Posrednik (ponudnik portala/kataloga) tako sodeluje le v prvi fazi zbiranja in posredovanja ponudb, ne pa pri dostavi blaga.

Drop shipping je pogost pri grosističnih naročilih, sploh pri gradbenem materialu. Gradbinec bo na portalu izbral količino in kvaliteto blaga, ki bo nato dostavljeno neposredno na gradbišče s strani samega proizvajalca, ne posrednika. Drop shipping je prav tako pogost pri spletnih dražbah, vedno pogosteje pa se uporablja tudi za velika naročila po meri.

Pogosta praksa je, da na portalu ni znano, kdo je proizvajalec ali prodajalec blaga. S tem se zaščiti samega proizvajalca, da lahko še naprej prodaja pri drugih posrednikih, ne le preko drop shippinga. Takšno poslovanje poznamo tudi pod imenom blind shipping. Problem takšnega modela je v tem, da kupec nima naslova proizvajalca za morebitno vračilo blaga. Pri vračilu blaga zato sodeluje posrednik, kar lahko predstavlja problem pri kratkih rokih za vračilo.

Prednosti in slabosti

Glavne prednosti drop shippinga so tri:

  • denarni tok ni obremenjen s številnimi posredniki, ampak poveže proizvajalca s kupcem prek enega samega vmesnika v fazi ponudbe,
  • vsi členi v verigi se izognejo nepotrebnim zalogam,
  • proizvajalec lahko ohrani svojo anonimnost in tako na drugih trgih prodaja iste izdelke po drugačnih cenah.

Tveganja, povezana z drop shippingom, so naslednja:

  • ponudba pri posredniku ne odraža stanja zalog pri proizvajalcu, saj ni posodobljena po vsakem nakupu,
  • omejene možnosti za preverjanje kakovosti blaga, kar lahko vodi do nakupa ponarejenega in/ali nekvalitetnega blaga.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

Lastniki nepremičnin morajo v izogib globam najpozneje do konca januarja napovedati vse dohodke, ki so jih dosegli z oddajanjem nepremičnin v turistični najem. Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Oznake: , ,