Kaj je SEO in kako deluje?

Avtor — 22.03.2017
Optimizacija spletne strani pomeni uvrstitev spletnega mesta na višje pozicije v spletnih iskalnikih. Boljša uvrstitev v iskalniku pomeni več obiskovalcev in potencialnih strank. Več o tem, kaj je optimizacija in kako deluje, si preberite v nadaljevanju.
Kaj je SEO in kako deluje?

Kaj je SEO in kako deluje (Vir: kaboompics.com)

Kratica SEO v sebi skriva pojem Search Engine Optimization (slo. optimizacija spletnih strani). Gre za postopek, s katerim lahko dosežete visoke pozicije vaše spletne strani v spletnih iskalnikih, kot so Google, Yahoo, Bing in drugi. To je vsekakor zelo pomembno, saj rek »če te ni na prvi strani Google-ovih, zadetkov, te sploh ni« še kako velja. Višja, kot je pozicija iskalnega zadetka v iskalniku, več uporabnikov bo to stran tudi obiskalo.

Iskalne zadetke delimo na dve vrsti, in sicer na organske ter plačljive zadetke. S pomočjo plačanih oglasov lahko vaše spletno mesto zelo hitro zavihtite na prva mesta, vendar je ta rešitev samo kratkoročna. Dolgoročno rešitev pa omogoča optimiziranje spletnega mesta, da bo le-to konstantno dosegalo visoka mesta med iskalnimi zadetki.

Na svetovnem spletu se nahaja res ogromno spletnih strani, vsi večji spletni iskalniki pa jih poskušajo razvrstiti z različnimi algoritmi, da nam lahko postrežejo s stranmi, ki se najbolj ujemajo z našimi iskalnimi poizvedbami. Iskalniki informacije o spletnih straneh pridobijo s pomočjo tako imenovanih spletnih pajkov, ki se plazijo čez vse indeksirane spletne strani in zbirajo informacije o njih. Vsak spletni iskalnik ima strogo varovane algoritme, preko katerih uporabniku postreže s stranjo, ki je zanj, glede na njegove iskalne pojme, najbolj relevantna.

Optimizacija spletnih strani je zelo dinamičen proces, saj se algoritmi iskalnikov nenehno spreminjajo, da bi uporabniku postregli s kar najbolj relevantnimi zadetki. Tem spremembam se morajo prilagoditi tudi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani. To zajema vse, od prilagoditve vsebine na spletni strani, ključnih besed v tekstu, povratnih povezav, naslovov spletnih strani, do imena domen in še marsikaj.

Obstaja mnogo različnih dejavnikov, prek katerih iskalniki uvrščajo spletne strani. Nekateri izmed njih se stalno spreminjajo, spet drugi pa ostajajo enaki. Spletna optimizacija se deli na dva dela, in sicer na »on-site« ter »off-site« optimizacijo. Pa si oglejmo, kaj zajemata oba tipa optimizacije.

On-site optimizacija

On-site optimizacija pomeni optimizacijo samega spletnega mesta. Vse se začne z izbiro pravega imena domene, ki naj bo kratko in čimbolj opisno. Če se le da, uporabite domensko končnico .si ali .com. Vsebina spletne strani, pa tudi sami naslovi strani, morajo biti kratki in opisni, veliko ljudi pa se tu poslužuje prekomernega kopičenja ključnih besed, kar je lahko precej škodljivo. Vnašanje besedila naj vsekakor temelji na predhodni analizi ključnih besed, kjer se določi tiste najbolj primerne, z največjim številom iskanj. V sklopu on-site optimizacije se uredijo tudi oznake za multimedijsko gradivo, preusmeritve, zemljevid spletnih strani (omogoča hitrejše indeksiranje spletišča) in datoteka Robots.txt (le-ta spletnim pajkom sporoči, katere vsebine naj pregledajo) ter povezave z raznimi analitičnimi orodji in orodji, ki spremljajo statistiko vaše spletne strani.

Off-site optimizacija

Off-site optimizacija je, za razliko on-site optimizacije, precej bolj kompleksna, saj, kot smo povedali že malce višje, spletni iskalniki vedno spreminjajo algoritme, izvajalec optimizacije pa se jim mora prilagoditi. To lahko stori le, če redno spremlja novosti na tem področju. Na kratko, off-site optimizacija zajema vse, kar se dogaja zunaj spletnega mesta. Največji vpliv tu ima zagotovo pridobivanje povratnih povezav. Z večjim številom povratnih povezav na vaše spletišče, le-to pridobiva na avtoriteti, kar je eden izmed ključnih dejavnikov pri uvrščanju med iskalne zadetke. Povratne povezave lahko pridobivate iz različnih virov, kot so blogi, spletni imeniki, forumi, razne podporne strani in portali.

Pridobivanje povratnih povezav pa ni tako enostavno, kot se morda zdi, saj večina spletnih mest sankcionira neželena oglasna sporočila s povezavo.

In še za konec

Visoka mesta v spletnih iskalnikih za relevantne pojme vam bodo vsekakor prinesla več prometa in konverzij. Optimizacije spletnega mesta se seveda lahko lotite sami, če ste o tem dovolj podučeni, v nasprotnem primeru pa vam to odsvetujem, saj lahko naredite veliko več škode kot koristi, še posebej, če se poslužujete tako imenovane »black-hat« optimizacije. Za dosledno spremljanje rezultatov in načrtovanje je potrebnih tudi kar nekaj programov in orodij, ki so posameznikom sicer dostopni, a za visoko ceno. Če niste strokovnjak na tem področju, boste prihranili ogromno časa in živcev, če se obrnete na katerega od podjetij, ki se s to dejavnostjo profesionalno ukvarjajo.

Sorodne vsebine:

Oznake: , , ,