Kaj je SEO in kako deluje?

Optimizacija spletne strani pomeni uvrstitev spletnega mesta na višje pozicije v spletnih iskalnikih. Boljša uvrstitev v iskalniku pomeni več obiskovalcev in potencialnih strank. Več o tem, kaj je optimizacija in kako deluje, si preberite v nadaljevanju.
Kaj je SEO in kako deluje?

Kaj je SEO in kako deluje (Vir: kaboompics.com)

Kratica SEO v sebi skriva pojem Search Engine Optimization (slo. optimizacija spletnih strani). Gre za postopek, s katerim lahko dosežete visoke pozicije vaše spletne strani v spletnih iskalnikih, kot so Google, Yahoo, Bing in drugi. To je vsekakor zelo pomembno, saj rek »če te ni na prvi strani Google-ovih, zadetkov, te sploh ni« še kako velja. Višja, kot je pozicija iskalnega zadetka v iskalniku, več uporabnikov bo to stran tudi obiskalo.

Iskalne zadetke delimo na dve vrsti, in sicer na organske ter plačljive zadetke. S pomočjo plačanih oglasov lahko vaše spletno mesto zelo hitro zavihtite na prva mesta, vendar je ta rešitev samo kratkoročna. Dolgoročno rešitev pa omogoča optimiziranje spletnega mesta, da bo le-to konstantno dosegalo visoka mesta med iskalnimi zadetki.

Na svetovnem spletu se nahaja res ogromno spletnih strani, vsi večji spletni iskalniki pa jih poskušajo razvrstiti z različnimi algoritmi, da nam lahko postrežejo s stranmi, ki se najbolj ujemajo z našimi iskalnimi poizvedbami. Iskalniki informacije o spletnih straneh pridobijo s pomočjo tako imenovanih spletnih pajkov, ki se plazijo čez vse indeksirane spletne strani in zbirajo informacije o njih. Vsak spletni iskalnik ima strogo varovane algoritme, preko katerih uporabniku postreže s stranjo, ki je zanj, glede na njegove iskalne pojme, najbolj relevantna.

Optimizacija spletnih strani je zelo dinamičen proces, saj se algoritmi iskalnikov nenehno spreminjajo, da bi uporabniku postregli s kar najbolj relevantnimi zadetki. Tem spremembam se morajo prilagoditi tudi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani. To zajema vse, od prilagoditve vsebine na spletni strani, ključnih besed v tekstu, povratnih povezav, naslovov spletnih strani, do imena domen in še marsikaj.

Obstaja mnogo različnih dejavnikov, prek katerih iskalniki uvrščajo spletne strani. Nekateri izmed njih se stalno spreminjajo, spet drugi pa ostajajo enaki. Spletna optimizacija se deli na dva dela, in sicer na »on-site« ter »off-site« optimizacijo. Pa si oglejmo, kaj zajemata oba tipa optimizacije.

On-site optimizacija

On-site optimizacija pomeni optimizacijo samega spletnega mesta. Vse se začne z izbiro pravega imena domene, ki naj bo kratko in čimbolj opisno. Če se le da, uporabite domensko končnico .si ali .com. Vsebina spletne strani, pa tudi sami naslovi strani, morajo biti kratki in opisni, veliko ljudi pa se tu poslužuje prekomernega kopičenja ključnih besed, kar je lahko precej škodljivo. Vnašanje besedila naj vsekakor temelji na predhodni analizi ključnih besed, kjer se določi tiste najbolj primerne, z največjim številom iskanj. V sklopu on-site optimizacije se uredijo tudi oznake za multimedijsko gradivo, preusmeritve, zemljevid spletnih strani (omogoča hitrejše indeksiranje spletišča) in datoteka Robots.txt (le-ta spletnim pajkom sporoči, katere vsebine naj pregledajo) ter povezave z raznimi analitičnimi orodji in orodji, ki spremljajo statistiko vaše spletne strani.

Off-site optimizacija

Off-site optimizacija je, za razliko on-site optimizacije, precej bolj kompleksna, saj, kot smo povedali že malce višje, spletni iskalniki vedno spreminjajo algoritme, izvajalec optimizacije pa se jim mora prilagoditi. To lahko stori le, če redno spremlja novosti na tem področju. Na kratko, off-site optimizacija zajema vse, kar se dogaja zunaj spletnega mesta. Največji vpliv tu ima zagotovo pridobivanje povratnih povezav. Z večjim številom povratnih povezav na vaše spletišče, le-to pridobiva na avtoriteti, kar je eden izmed ključnih dejavnikov pri uvrščanju med iskalne zadetke. Povratne povezave lahko pridobivate iz različnih virov, kot so blogi, spletni imeniki, forumi, razne podporne strani in portali.

Pridobivanje povratnih povezav pa ni tako enostavno, kot se morda zdi, saj večina spletnih mest sankcionira neželena oglasna sporočila s povezavo.

In še za konec

Visoka mesta v spletnih iskalnikih za relevantne pojme vam bodo vsekakor prinesla več prometa in konverzij. Optimizacije spletnega mesta se seveda lahko lotite sami, če ste o tem dovolj podučeni, v nasprotnem primeru pa vam to odsvetujem, saj lahko naredite veliko več škode kot koristi, še posebej, če se poslužujete tako imenovane »black-hat« optimizacije. Za dosledno spremljanje rezultatov in načrtovanje je potrebnih tudi kar nekaj programov in orodij, ki so posameznikom sicer dostopni, a za visoko ceno. Če niste strokovnjak na tem področju, boste prihranili ogromno časa in živcev, če se obrnete na katerega od podjetij, ki se s to dejavnostjo profesionalno ukvarjajo.

Sorodne vsebine:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje