Kaj je SEO in kako deluje?

Optimizacija spletne strani pomeni uvrstitev spletnega mesta na višje pozicije v spletnih iskalnikih. Boljša uvrstitev v iskalniku pomeni več obiskovalcev in potencialnih strank. Več o tem, kaj je optimizacija in kako deluje, si preberite v nadaljevanju.
Kaj je SEO in kako deluje?

Kaj je SEO in kako deluje (Vir: kaboompics.com)

Kratica SEO v sebi skriva pojem Search Engine Optimization (slo. optimizacija spletnih strani). Gre za postopek, s katerim lahko dosežete visoke pozicije vaše spletne strani v spletnih iskalnikih, kot so Google, Yahoo, Bing in drugi. To je vsekakor zelo pomembno, saj rek »če te ni na prvi strani Google-ovih, zadetkov, te sploh ni« še kako velja. Višja, kot je pozicija iskalnega zadetka v iskalniku, več uporabnikov bo to stran tudi obiskalo.

Iskalne zadetke delimo na dve vrsti, in sicer na organske ter plačljive zadetke. S pomočjo plačanih oglasov lahko vaše spletno mesto zelo hitro zavihtite na prva mesta, vendar je ta rešitev samo kratkoročna. Dolgoročno rešitev pa omogoča optimiziranje spletnega mesta, da bo le-to konstantno dosegalo visoka mesta med iskalnimi zadetki.

Na svetovnem spletu se nahaja res ogromno spletnih strani, vsi večji spletni iskalniki pa jih poskušajo razvrstiti z različnimi algoritmi, da nam lahko postrežejo s stranmi, ki se najbolj ujemajo z našimi iskalnimi poizvedbami. Iskalniki informacije o spletnih straneh pridobijo s pomočjo tako imenovanih spletnih pajkov, ki se plazijo čez vse indeksirane spletne strani in zbirajo informacije o njih. Vsak spletni iskalnik ima strogo varovane algoritme, preko katerih uporabniku postreže s stranjo, ki je zanj, glede na njegove iskalne pojme, najbolj relevantna.

Optimizacija spletnih strani je zelo dinamičen proces, saj se algoritmi iskalnikov nenehno spreminjajo, da bi uporabniku postregli s kar najbolj relevantnimi zadetki. Tem spremembam se morajo prilagoditi tudi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani. To zajema vse, od prilagoditve vsebine na spletni strani, ključnih besed v tekstu, povratnih povezav, naslovov spletnih strani, do imena domen in še marsikaj.

Obstaja mnogo različnih dejavnikov, prek katerih iskalniki uvrščajo spletne strani. Nekateri izmed njih se stalno spreminjajo, spet drugi pa ostajajo enaki. Spletna optimizacija se deli na dva dela, in sicer na »on-site« ter »off-site« optimizacijo. Pa si oglejmo, kaj zajemata oba tipa optimizacije.

On-site optimizacija

On-site optimizacija pomeni optimizacijo samega spletnega mesta. Vse se začne z izbiro pravega imena domene, ki naj bo kratko in čimbolj opisno. Če se le da, uporabite domensko končnico .si ali .com. Vsebina spletne strani, pa tudi sami naslovi strani, morajo biti kratki in opisni, veliko ljudi pa se tu poslužuje prekomernega kopičenja ključnih besed, kar je lahko precej škodljivo. Vnašanje besedila naj vsekakor temelji na predhodni analizi ključnih besed, kjer se določi tiste najbolj primerne, z največjim številom iskanj. V sklopu on-site optimizacije se uredijo tudi oznake za multimedijsko gradivo, preusmeritve, zemljevid spletnih strani (omogoča hitrejše indeksiranje spletišča) in datoteka Robots.txt (le-ta spletnim pajkom sporoči, katere vsebine naj pregledajo) ter povezave z raznimi analitičnimi orodji in orodji, ki spremljajo statistiko vaše spletne strani.

Off-site optimizacija

Off-site optimizacija je, za razliko on-site optimizacije, precej bolj kompleksna, saj, kot smo povedali že malce višje, spletni iskalniki vedno spreminjajo algoritme, izvajalec optimizacije pa se jim mora prilagoditi. To lahko stori le, če redno spremlja novosti na tem področju. Na kratko, off-site optimizacija zajema vse, kar se dogaja zunaj spletnega mesta. Največji vpliv tu ima zagotovo pridobivanje povratnih povezav. Z večjim številom povratnih povezav na vaše spletišče, le-to pridobiva na avtoriteti, kar je eden izmed ključnih dejavnikov pri uvrščanju med iskalne zadetke. Povratne povezave lahko pridobivate iz različnih virov, kot so blogi, spletni imeniki, forumi, razne podporne strani in portali.

Pridobivanje povratnih povezav pa ni tako enostavno, kot se morda zdi, saj večina spletnih mest sankcionira neželena oglasna sporočila s povezavo.

In še za konec

Visoka mesta v spletnih iskalnikih za relevantne pojme vam bodo vsekakor prinesla več prometa in konverzij. Optimizacije spletnega mesta se seveda lahko lotite sami, če ste o tem dovolj podučeni, v nasprotnem primeru pa vam to odsvetujem, saj lahko naredite veliko več škode kot koristi, še posebej, če se poslužujete tako imenovane »black-hat« optimizacije. Za dosledno spremljanje rezultatov in načrtovanje je potrebnih tudi kar nekaj programov in orodij, ki so posameznikom sicer dostopni, a za visoko ceno. Če niste strokovnjak na tem področju, boste prihranili ogromno časa in živcev, če se obrnete na katerega od podjetij, ki se s to dejavnostjo profesionalno ukvarjajo.

Sorodne vsebine:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje