
Kaj je uničilo svetovno znano podjetje Kodak? (Vir slike: sxc.hu)
Inovativnost je gonilo razvoja podjetja. Le podjetja, ki so ves čas inovativna, se bodo uspešno obdržala na trgu in uspela premagati konkurenco. Inovativnost ustvarja nove izdelke in nove storitve, izvirne rešitve pa so tiste, ki najbolj privabljajo potrošnike.
Odličen primer inovativnega podjetja je verjetno vsem poznano podjetje Eastman Kodak Company, na kratko Kodak, ki se v zadnjem času sooča s hudimi finančnimi težavami. Podjetje je v svetu razvoja klasičnih in digitalnih fotografij prisotno že več kot 100 let in ves čas je obdržalo veliko stopnjo inovativnosti.
Poglejmo si le nekaj najodmevnejših inovacij podjetja Kodak:
- Leta 1885 so izumili filmski trak
- Okoli 1890 so izumili zložljive kamere
- Leta 1900 so izumili slavno The Brownie kamero, ki je fotografiji v svetu močno zvišala priljubljenost
- Leta 1935 so izumili barvni filmski trak
- Leta 1963 so izumili kamero The Instamatic, ki je bila precej enostavna za uporabo
- Leta 1975 so izumili digitalno kamero
- Leta 1986 so izumili prvi MP senzor na svetu
- Leta 1987 so izumili prvo organsko svetlobno diodo
- Leta 2003 so izumili prvo kombinacijo printerja in kamere
V letu 1976 si je Kodak lastil 90 odstotkov filmskega trga in 85 odstotkov trga kamer v ZDA. Nato je podjetje storilo tri hude napake.
Usodne napake podjetja Kodak
1. Verjeli so, da je njihova blagovna znamka nedotakljiva.
Kodak je bil na trgu od leta 1889, zato so verjeli, da je njihova blagovna znamka, po skoraj 100 letih vladanja na trgu, neuničljiva. Ko je na ameriški trg vstopil japonski tekmec Fujifilm, se nanj niso preveč ozirali.
Leta 1984 so organizatorji olimpijskih iger, ki so tedaj potekale v Los Angelesu, podjetju Kodak ponudili možnost, da postanejo uradni ekskluzivni snemalec in fotograf olimpijskih iger. Temu so se odrekli, priložnost pa je zagrabil njihov japonski konkurent Fujifilm in si s tem napravil odlično promocijo. Fujifilm je k temu dodal še agresivno trženje njihovih produktov in znižanje cen ter s tem počasi, a vztrajno izpodrinili Kodakovo vodstvo na trgu.
2. Odreagirali so prepočasi.
Kljub temu, da je bil Kodak tisti, ki je izumil digitalno kamero, se niso zavedali, da bo prihod digitalne kamere uničil trg, na katerem so vladali do tedaj. Digitalne kamere so namreč povsem nadomestile tradicionalne kamere in spremenile filmski posel – in to v zelo kratkem času.
Nenadna sprememba je Kodak povsem presenetila. V tako kratkem času jim ni uspelo napraviti izboljšave digitalne kamere, produkcija pa je še vedno bila usmerjena v proizvodnjo tradicionalnih kamer. Leta 1997 jih je zato prehitela konkurenca – Apple s svojo novo digitalno kamero.
A Kodak se ni vdal. Nadaljeval je v svojem stilu in presenetil z novo inovacijo. Med potrošniki se je namreč širilo nezadovoljstvo nad dokaj zapletenim postopkom prenašanja fotografij iz kamere v računalniški medij. V naslednjem modelu digitalne kamere so v podjetju Kodak omenjeni postopek močno poenostavili in do leta 2005 ponovno postali vodilni v prodaji digitalnih kamer v ZDA. Dokler niso napravili še tretje napake.
3. Niso spremljali razvoja trga.
Prepozno so ugotovili, da se bo prodaja digitalnih kamer tako hitro razširila. Podjetje Kodak so v tem trenutku presenetili azijski konkurenti – ti so potrošnikom ponujali cenovno ugodnejše produkte, saj je bil njihov način proizvodnje veliko cenejši od Kodakovega. Kodak je moral znižati cene svojih produktov do te mere, da so imeli na vsako prodano digitalno kamero 60 dolarjev izgube.
Tokrat je bila konkurenca premočna in do leta 2010 je bil Kodak le še senca tistega, kar je bil v preteklosti. Na trgu ponudnikov digitalnih kamer so bili le še na 7. mestu, prehiteli so jih Canon, Sony, Nikon in drugi. Kodak je takrat imel le še 7 odstotkov trga. Bankrot je bil pred vrati in podjetje se je moralo odločiti za ukrepe. Odločili so se, da dokončno zapustijo področje, na katerem so nekoč blesteli – področje izdelave in prodaje digitalnih kamer.
Kodak je bil v fotografskem poslu dolgo vodilni. Podjetje je bilo izjemno inovativno, a pokopala ga je prav lastna aroganca, podcenjevanje konkurentov in nezbrano spremljanje sprememb na trgu. V današnjih časih, ki se spreminjajo s svetlobno hitrostjo, na spremembe nihče ni zares imun.
Vir: Post Gazette