Vir slike: Pixabay
Večina podjetij vplivneže samodejno povezuje s slavnimi osebnostmi. Toda na kupce in njihove nakupovalne navade lahko vpliva vsak ustvarjalec vsebine na družbenih omrežjih, ki ima večje število sledilcev. Vodje podjetij, ki želijo vključiti vplivneže v svoje marketinške strategije, bodo ugotovili, da je izbira zelo velika.
Preden se odločite za sodelovanje z izbranim vplivnežem, vseeno skrbno premislite o načinu sodelovanja. Razmislite, s katerimi ljudmi si želite sodelovati in, ali vam lahko pomagajo doseči vaše zastavljene cilje.
Začrtajte svoj cilj
Kot pri vsaki tržni strategiji morate začeti z načrtovanjem svojih ciljev. Ugotovite, k čemu trenutno stremi vaše podjetje. Ali je to krepitev prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje zaupanja kupcev ali povečanje prodaje?
Večina blagovnih znamk ima težave z prepoznavnostjo ob lansiranju novih izdelkov ali storitev. Vplivneži te težave ne bodo rešili čez noč, vendar lahko njihova predstavitev vaše vsebina postane del učinkovite digitalne prodaje.
Prav tako morate opredeliti, kakšno vlogo bodo imeli vplivneži pri doseganju vaših ciljev. Če želite razširiti doseg cilje publike, bo za nekatera podjetja to pomenilo večjo izpostavljenost določenim demografskim skupinam. Druga podjetja bodo želela okrepiti svoj vpliv na osrednjih ciljnih trgih. Če dobro poznate svoje glavne cilje, se boste izognili neskladjem med pričakovanji in rezultati.
Razmislite o vseh dejavnikih
Če je vaš cilj povečati obseg strank, se boste verjetno obrnili na vplivneže, ki imajo veliko število sledilcev. Čeprav je število sledilcev vplivneža pomemben dejavnik, ki ga je treba upoštevati, naj ne bo edini.
Geografska lokacija vaših ciljnih strank prav tako lahko pomembno vpliva na učinkovitost trženja vplivnežev.
Poleg potencialnega dosega in tržne učinkovitosti ocenite primernost in angažiranost določenega vplivneža. Poglejte, kakšno vsebino objavlja. Ali se ujema z vrednotami vaše blagovne znamke? Raziščite in opazujte, ali se sledilci vplivnežev odzivajo na njihovo vsebino. Če nekdo ne objavlja dovolj pogosto ali ne spodbuja odziva svojih sledilcev, morda ni prava izbira za vas.
Prepustite vplivnežem ustvarjalni nadzor
Želite, da je glas vaše blagovne znamke dosleden. Zato ste sestavili ožji izbor ustvarjalcev, za katere menite, da se ujemajo s tem glasom. Toda uspešni vplivneži običajno sami vedo, kakšna vsebina lahko doseže najboljši odziv njihovih sledilcev.
Umaknite se vplivnežu s poti in mu dovolite, da dela tisto, kar najbolje zna. Verjetno bo sam predlagal ideje, kako promovirati vašo blagovno znamko ali vaš novi izdelek.
Vaše smernice morajo vključevati bistvene informacije o vaših ciljnih trgih in vrednostih blagovne znamke. Morda imate posebne logotipe, barvne sheme ali uveljavljen moto, za katerega bi želeli, da ga vplivnež uporabi. Najbolje pa je, da se umaknite in pustite vplivnežem, da uporabijo svojo kreativnost.
Upoštevajte prave meritve
Vsebina vplivneža, ki omenja vaše podjetje ali vašo ponudbo, lahko dobi veliko všečkov in delitev. Čeprav je visoka angažiranost pozitiven pokazatelj, so meritve, ki so v skladu s cilji oglaševalske akcije, bolj pomembne. V nasprotnem primeru lahko ocenite učinkovitost vplivneža na podlagi napačnih parametrov.
Recimo, da je vaš končni cilj povečati spletno prodajo. Želite ugotoviti vpliv vsebine vplivneža na nakupe na spletni strani. Všečki, delitve in komentarji lahko povečajo prepoznavnost blagovne znamke ali izdelka. V primeru da vplivnež v svojo vsebino vključi povezavo ali kodo za popust, je to boljši način za merjenje učinkovitosti. V tem primeru je pravi pokazatelj učinkovitosti spodbujanje prodaje in pridobivanje novih strank.
Vplivneži lahko pomagajo podjetjem pri doseganju tržnih ciljev, ko druge oblike promocije in oglaševanja niso uspešne. Vendar bi morali vodje strateško razmišljati o tem, s kom sodelujejo in kakšne učinke bo imelo sodelovanje. Predhodno načrtovanje ciljev in meril uspeha vas bo usmerilo v pravo smer.
Pomembno je, da ste realni glede ambicij vašega podjetja in nadzora, ki ga boste imeli pri oglaševanju. Kot pri vsaki marketinški tehniki, morate spremljati učinke marketinga in mu dati potreben čas, da pokaže prave rezultate. Prednost dela z vplivneži je tudi v tem, da so zelo motivirani za doseganje rezultatov. Konec koncev je od njihovega dela odvisen več kot le uspeh vaše znamke, ampak tudi njihov lasten uspeh.
Vir: Forbes