Kaj so sredstva in zakaj so pomembna?

Sredstva so lahko kar koli vrednega v lasti posameznikov ali podjetij in jih je mogoče kategorizirati na različne načine. Preberite si, kako sredstva delujejo, kako jih je mogoče razvrstiti in zakaj je razumevanje pomena sredstev pomembno tako za posameznike kot za podjetja.
Vir slike: Investopedia

Vir slike: Investopedia

Osebna sredstva so denar, nepremičnine in zemljišča ter drugi osebni predmeti, kot so avtomobili, čolni in nakit, ter različne naložbe.

Podjetjem sredstva običajno pomagajo vzdrževati proizvodnjo in rast ter so v računovodskih izkazih kategorizirana in izražena glede na njihovo denarno vrednost.

Kako delujejo sredstva?

Spremljanje sredstev je pomemben del vodenja podjetja. Če želite zaščititi sebe ali svoje podjetje, morate vedeti, kakšna sredstva imate in koliko so vredna, da jih lahko zavarujete. Sredstva so ključna za določanje neto vrednosti premoženja. Preprost način za izračun neto vrednosti je odštevanje obveznosti (vaši dolgovi) od sredstev (vaše lastnine).

Določitev vrednosti sredstev, razen denarja, mora običajno opraviti profesionalni cenilec. Obstajata dva načina določanja vrednosti sredstev: metoda nabavne vrednosti in metoda tržne vrednosti.

Nabavna metoda je preprost način vrednotenja sredstva, ker uporablja njegovo prvotno nabavno ceno. Vendar pa je lahko tržna vrednost ali tržna metoda natančnejši način za določanje vrednosti sredstev, ker se lahko sčasoma zmanjša ali poveča glede na prvotno nakupno ceno. Ta metoda temelji na ceni, po kateri bi se sredstvo trenutno prodalo na trgu.

Vrste sredstev

Ko gre za podjetja, so sredstva običajno razvrščena glede na to, kako jih lahko pretvorimo (kratkoročna ali osnovna sredstva), fizični obstoj (opredmetena ali neopredmetena sredstva) in uporabo (operativna ali ne-operativna sredstva).

Konvertibilnost se nanaša na to, kako enostavno je mogoče sredstva spremeniti v denar.

Kratkoročna sredstva so postavke, ki so trenutno denarna sredstva ali se pričakuje, da bodo pretvorjene v denar v enem letu. Ko govorimo o podjetju, lahko predstavljajo denar, zaloge in terjatve.

Osnovna sredstva so tista opredmetena fizična sredstva, pridobljena za opravljanje dejavnosti podjetja, z življenjsko dobo daljšo od enega leta. Sredstva so zemljišča, zgradbe, vozila, čolni, letala, orodja, stroji, računalniška in strojna oprema, mobilni telefoni in druga oprema.

Ko gledamo na fizični obstoj sredstev, jih običajno kategoriziramo kot opredmetena in neopredmetena.

Opredmetena sredstva obstajajo v fizični obliki. Običajno so to: denar, naložbe, zemljišča, zgradbe, inventar, avtomobili, tovornjaki, čolni ali druge dragocenosti.

Neopredmetena sredstva ne obstajajo v fizični obliki. Vključujejo npr. imena blagovnih znamk, distribucijska omrežja, patente, lastniške procese ter avtorske pravice.

Obratna in osnovna sredstva spadajo v kategorijo opredmetenih osnovnih sredstev. Neopredmetena sredstva se ne pojavijo v bilancah stanja, vendar lahko, odvisno od dejavnosti, predstavljajo pomemben del vrednosti sredstev podjetja.

Operativna in ne-operativna sredstva

Operativna sredstva so tista, ki so potrebna pri vsakodnevnem poslovanju podjetja, kot so denar, zaloge, stroji, oprema, avtorske pravice in patenti.

Ne-operativna sredstva lahko ustvarjajo prihodke, vendar niso potrebna za delovanje podjetja. Vključujejo kratkoročne naložbe, prazna zemljišča in nepremičnine ter prihodke od obresti.

 

Vir: www.thebalance.com 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Preberite več >>

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Preberite več >>

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje