Vir slike: Pixabay
Podjetništvo je lepo, a tudi zelo naporno. Predvsem za tiste, ki svojo podjetništvo pot šele začenjajo. Ob ustanovitvi podjetja je namreč potrebno lastnoročno poskrbeti za vse funkcije, ki so potrebne za uspešno poslovanje.
Te funkcije ali področja si lahko na primer predstavljamo kot majice. Na eni majici piše »oglaševanje«, na drugi piše »prodaja«, na tretji »ustvarjanje vsebine« in tako naprej. Če je podjetnik oziroma ustanovitelj en, mora vse te majice nositi sam. In nositi pet, šest ali več majic naenkrat ni ravno prijetno in udobno.
Seveda bo podjetnik vse naloge v podjetju na začetku opravljal sam, saj je potrebno držati stroške na minimalni ravni. Vendar bodo s časom te majice postale pretežke, zaradi česar je smiselno poiskati nekoga, ki bo lahko poskrbel za kakšno področje namesto nas. Še posebej je to smiselno za tiste funkcije, za katere sami nismo najbolj zagreti ali pa nam ne gredo najboljše.
»Outsourcing«
Podjetje mora že trdno stati na svojih nogah, preden si lahko omisli redne zaposlene, saj to prinese s seboj tudi dobro mero odgovornosti. Zaradi tega se lahko še posebej na začetku odločimo za tako imenovan outsourcing, kjer nam zunanji izvajalci pomagajo pri določenih nalogah.
Tukaj imamo na voljo tudi spletne platforme, kot so Fiverr ali Upwork, kjer poiščemo nekoga tudi samo za kakšno krajšo nalogo takrat, ko to potrebujemo.
Tudi to prinese s seboj določene stroške, vendar lahko na delegiranje svojih nalog gledamo tudi kot na naložbo v poslovanje. Morda lahko nekoga poiščemo za ustvarjanje videoposnetkov ali optimizacijo profilov na družbenih omrežji in bo nalogo opravil boljše kot bi jo mi sami, posledično pa se nam lahko dvigne prodaja. Razen tega pa bomo sami nekoliko manj obremenjeni in se bomo lahko posvetili področjem, kjer blestimo.
Kaj pa če bi nekdo poskrbel za podporo strankam, ki postaja vedno bolj pomembna? Kupci cenijo, če lahko hitro pridejo v stik s podjetjem in poiščejo pomoč. Z dobrim pomočnikom na tem področju bomo izstopali iz črede podjetij, kar lahko prav tako pozitivno vpliva na poslovanje.
Podjetje mora rasti ter za uspešen razvoj uvajati inovativne zamisli in izdelke. Najti čas za to je ključnega pomena za obstoj podjetja, zate je s časom dobro razmisliti o širjenju ekipe.
70-odstotno pravilo delegiranja
Delegiranje nalog, tako zunanjim sodelavcem kot tudi lastnim zaposlenim, je lahko za marsikoga neprijetno. Največkrat se pojavi vprašanje »Kaj pa če gre kaj narobe?«. Morda dobimo občutek, da nekdo drug določene naloge ne bo uspel narediti tako, kot si želimo. Ne glede na to, kakšne dvome imamo, to vedno prinese samo še dodaten stres, ki ga gotovo ne potrebujemo.
Pri tem nam lahko pomagam nekaj pravil, ki lahko namesto nas odločijo, ali naj nalogo prepustimo drugim ali ne. Eno izmed teh pravil se glasi: če lahko druga oseba opravi nalogo vsaj 70 odstotkov tako dobro kot mi sami, jo delegiramo.
Pri tem lahko res pride do nižje učinkovitosti, ampak 30 odstotkov še lahko žrtvujemo v korist podjetja. Najverjetneje lahko teh 30 odstotkov nadomestimo na drugih področjih, za katere bomo imeli sedaj več časa.
Obstaja tudi priročna matrika, s pomočjo katere lahko določimo, ali naj neko nalogo delegiramo ali naj jo opravimo sami. Poznati moramo podatek o tem, kako pomembna je ta naloga in o tem, kako usposobljen je posameznik, ki bi mu nalogo prepustili. Tukaj ne upoštevamo samo usposobljenosti, ampak tudi njegovo pripravljenost, da bo nalogo naredil.
Težko je točno določiti, kdaj naj se lotimo delegiranja ali outsourcanja nalog in funkcij. Vsekakor je to odvisno od panoge in posameznika, vendar se moramo zavedati, da bo potrebno o tem razmišljati prej ali slej. Večja ekipa lahko podjetju pomaga ustvariti nove uspešne zgodbe in ga popeljati na nove višine.
Vir: Growth Idea, Virtasktic, Presoniv