Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz Autotech!

Kako in kdaj naj podjetnik poišče pomoč in razširi ekipo?

Raziskali smo razloge, ki podjetnika pripeljejo do tega, da razširi svojo ekipo. Prvi korak v to smer je lahko težek in poln skrbi, vendar če se tega pravilno lotimo, bo podjetju prineslo ogromno koristi.
job-5382501_1280

Vir slike: Pixabay

Podjetništvo je lepo, a tudi zelo naporno. Predvsem za tiste, ki svojo podjetništvo pot šele začenjajo. Ob ustanovitvi podjetja je namreč potrebno lastnoročno poskrbeti za vse funkcije, ki so potrebne za uspešno poslovanje.

Te funkcije ali področja si lahko na primer predstavljamo kot majice. Na eni majici piše »oglaševanje«, na drugi piše »prodaja«, na tretji »ustvarjanje vsebine« in tako naprej. Če je podjetnik oziroma ustanovitelj en, mora vse te majice nositi sam. In nositi pet, šest ali več majic naenkrat ni ravno prijetno in udobno.

Seveda bo podjetnik vse naloge v podjetju na začetku opravljal sam, saj je potrebno držati stroške na minimalni ravni. Vendar bodo s časom te majice postale pretežke, zaradi česar je smiselno poiskati nekoga, ki bo lahko poskrbel za kakšno področje namesto nas. Še posebej je to smiselno za tiste funkcije, za katere sami nismo najbolj zagreti ali pa nam ne gredo najboljše.

»Outsourcing«

Podjetje mora že trdno stati na svojih nogah, preden si lahko omisli redne zaposlene, saj to prinese s seboj tudi dobro mero odgovornosti. Zaradi tega se lahko še posebej na začetku odločimo za tako imenovan outsourcing, kjer nam zunanji izvajalci pomagajo pri določenih nalogah.

Vir slike: Pixabay

Tukaj imamo na voljo tudi spletne platforme, kot so Fiverr ali Upwork, kjer poiščemo nekoga tudi samo za kakšno krajšo nalogo takrat, ko to potrebujemo.

Tudi to prinese s seboj določene stroške, vendar lahko na delegiranje svojih nalog gledamo tudi kot na naložbo v poslovanje. Morda lahko nekoga poiščemo za ustvarjanje videoposnetkov ali optimizacijo profilov na družbenih omrežji in bo nalogo opravil boljše kot bi jo mi sami, posledično pa se nam lahko dvigne prodaja. Razen tega pa bomo sami nekoliko manj obremenjeni in se bomo lahko posvetili področjem, kjer blestimo.

Kaj pa če bi nekdo poskrbel za podporo strankam, ki postaja vedno bolj pomembna? Kupci cenijo, če lahko hitro pridejo v stik s podjetjem in poiščejo pomoč. Z dobrim pomočnikom na tem področju bomo izstopali iz črede podjetij, kar lahko prav tako pozitivno vpliva na poslovanje.

Podjetje mora rasti ter za uspešen razvoj uvajati inovativne zamisli in izdelke. Najti čas za to je ključnega pomena za obstoj podjetja, zate je s časom dobro razmisliti o širjenju ekipe.

70-odstotno pravilo delegiranja

Delegiranje nalog, tako zunanjim sodelavcem kot tudi lastnim zaposlenim, je lahko za marsikoga neprijetno. Največkrat se pojavi vprašanje »Kaj pa če gre kaj narobe?«. Morda dobimo občutek, da nekdo drug določene naloge ne bo uspel narediti tako, kot si želimo. Ne glede na to, kakšne dvome imamo, to vedno prinese samo še dodaten stres, ki ga gotovo ne potrebujemo.

Pri tem nam lahko pomagam nekaj pravil, ki lahko namesto nas odločijo, ali naj nalogo prepustimo drugim ali ne. Eno izmed teh pravil se glasi: če lahko druga oseba opravi nalogo vsaj 70 odstotkov tako dobro kot mi sami, jo delegiramo.

Pri tem lahko res pride do nižje učinkovitosti, ampak 30 odstotkov še lahko žrtvujemo v korist podjetja. Najverjetneje lahko teh 30 odstotkov nadomestimo na drugih področjih, za katere bomo imeli sedaj več časa.

Obstaja tudi priročna matrika, s pomočjo katere lahko določimo, ali naj neko nalogo delegiramo ali naj jo opravimo sami. Poznati moramo podatek o tem, kako pomembna je ta naloga in o tem, kako usposobljen je posameznik, ki bi mu nalogo prepustili. Tukaj ne upoštevamo samo usposobljenosti, ampak tudi njegovo pripravljenost, da bo nalogo naredil.

Težko je točno določiti, kdaj naj se lotimo delegiranja ali outsourcanja nalog in funkcij. Vsekakor je to odvisno od panoge in posameznika, vendar se moramo zavedati, da bo potrebno o tem razmišljati prej ali slej. Večja ekipa lahko podjetju pomaga ustvariti nove uspešne zgodbe in ga popeljati na nove višine.

Vir: Growth Idea, Virtasktic, Presoniv

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Preberite več >>

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Preberite več >>

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

Veliko podjetnikov se izogiba jutranjim sestankom in svoj delavnik raje prenese v popoldanski ali celo večerni čas. Toda zgodnje vstajanje ni nujno le nadlega - posamezniku lahko prinese pomemben zasebni čas in mu pomaga izboljšati produktivnost skozi celoten dan. Preberite več >>

Napravite močan prvi vtis z odločnim stiskom roke

Napravite močan prvi vtis z odločnim stiskom roke

Le nekaj sekund je potrebnih, da si potencialni poslovni partner, investitor ali potrošnik ustvari mnenje o podjetniku in njegovemu podjetju. Na to, ali bo v prihodnosti prišlo do poslovnega sodelovanja, vpliva več različnih dejavnikov: oblačila, telesna drža in celo stisk rok. Preberite več >>

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Prav vsak podjetnik sanja o uspehu. Ta je dosegljiv, a ob njegovem doseganju je treba ravnati premišljeno in vztrajno. V nadaljevanju si preberite nekaj napotkov, ki vam bodo dan na dan pomagali pri uresničevanju zastavljenih ciljev. Preberite več >>

Skrivnosti poslovne fleksibilnosti

Skrivnosti poslovne fleksibilnosti

Zagotovite si poslovno fleksibilnost tako, da svoj poslovni model prilagodite novim izzivom in svojim strankam vedno nudite najboljše storitve. V članku opisujemo nekaj načinov, ki jih priporočamo za doseganje večje poslovne fleksibilnosti. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje