Kako in kdaj naj podjetnik poišče pomoč in razširi ekipo?

Raziskali smo razloge, ki podjetnika pripeljejo do tega, da razširi svojo ekipo. Prvi korak v to smer je lahko težek in poln skrbi, vendar če se tega pravilno lotimo, bo podjetju prineslo ogromno koristi.
job-5382501_1280

Vir slike: Pixabay

Podjetništvo je lepo, a tudi zelo naporno. Predvsem za tiste, ki svojo podjetništvo pot šele začenjajo. Ob ustanovitvi podjetja je namreč potrebno lastnoročno poskrbeti za vse funkcije, ki so potrebne za uspešno poslovanje.

Te funkcije ali področja si lahko na primer predstavljamo kot majice. Na eni majici piše »oglaševanje«, na drugi piše »prodaja«, na tretji »ustvarjanje vsebine« in tako naprej. Če je podjetnik oziroma ustanovitelj en, mora vse te majice nositi sam. In nositi pet, šest ali več majic naenkrat ni ravno prijetno in udobno.

Seveda bo podjetnik vse naloge v podjetju na začetku opravljal sam, saj je potrebno držati stroške na minimalni ravni. Vendar bodo s časom te majice postale pretežke, zaradi česar je smiselno poiskati nekoga, ki bo lahko poskrbel za kakšno področje namesto nas. Še posebej je to smiselno za tiste funkcije, za katere sami nismo najbolj zagreti ali pa nam ne gredo najboljše.

»Outsourcing«

Podjetje mora že trdno stati na svojih nogah, preden si lahko omisli redne zaposlene, saj to prinese s seboj tudi dobro mero odgovornosti. Zaradi tega se lahko še posebej na začetku odločimo za tako imenovan outsourcing, kjer nam zunanji izvajalci pomagajo pri določenih nalogah.

Vir slike: Pixabay

Tukaj imamo na voljo tudi spletne platforme, kot so Fiverr ali Upwork, kjer poiščemo nekoga tudi samo za kakšno krajšo nalogo takrat, ko to potrebujemo.

Tudi to prinese s seboj določene stroške, vendar lahko na delegiranje svojih nalog gledamo tudi kot na naložbo v poslovanje. Morda lahko nekoga poiščemo za ustvarjanje videoposnetkov ali optimizacijo profilov na družbenih omrežji in bo nalogo opravil boljše kot bi jo mi sami, posledično pa se nam lahko dvigne prodaja. Razen tega pa bomo sami nekoliko manj obremenjeni in se bomo lahko posvetili področjem, kjer blestimo.

Kaj pa če bi nekdo poskrbel za podporo strankam, ki postaja vedno bolj pomembna? Kupci cenijo, če lahko hitro pridejo v stik s podjetjem in poiščejo pomoč. Z dobrim pomočnikom na tem področju bomo izstopali iz črede podjetij, kar lahko prav tako pozitivno vpliva na poslovanje.

Podjetje mora rasti ter za uspešen razvoj uvajati inovativne zamisli in izdelke. Najti čas za to je ključnega pomena za obstoj podjetja, zate je s časom dobro razmisliti o širjenju ekipe.

70-odstotno pravilo delegiranja

Delegiranje nalog, tako zunanjim sodelavcem kot tudi lastnim zaposlenim, je lahko za marsikoga neprijetno. Največkrat se pojavi vprašanje »Kaj pa če gre kaj narobe?«. Morda dobimo občutek, da nekdo drug določene naloge ne bo uspel narediti tako, kot si želimo. Ne glede na to, kakšne dvome imamo, to vedno prinese samo še dodaten stres, ki ga gotovo ne potrebujemo.

Pri tem nam lahko pomagam nekaj pravil, ki lahko namesto nas odločijo, ali naj nalogo prepustimo drugim ali ne. Eno izmed teh pravil se glasi: če lahko druga oseba opravi nalogo vsaj 70 odstotkov tako dobro kot mi sami, jo delegiramo.

Pri tem lahko res pride do nižje učinkovitosti, ampak 30 odstotkov še lahko žrtvujemo v korist podjetja. Najverjetneje lahko teh 30 odstotkov nadomestimo na drugih področjih, za katere bomo imeli sedaj več časa.

Obstaja tudi priročna matrika, s pomočjo katere lahko določimo, ali naj neko nalogo delegiramo ali naj jo opravimo sami. Poznati moramo podatek o tem, kako pomembna je ta naloga in o tem, kako usposobljen je posameznik, ki bi mu nalogo prepustili. Tukaj ne upoštevamo samo usposobljenosti, ampak tudi njegovo pripravljenost, da bo nalogo naredil.

Težko je točno določiti, kdaj naj se lotimo delegiranja ali outsourcanja nalog in funkcij. Vsekakor je to odvisno od panoge in posameznika, vendar se moramo zavedati, da bo potrebno o tem razmišljati prej ali slej. Večja ekipa lahko podjetju pomaga ustvariti nove uspešne zgodbe in ga popeljati na nove višine.

Vir: Growth Idea, Virtasktic, Presoniv

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Preberite več >>

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Preberite več >>

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Preberite več >>

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje