Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani.
seo optimizacija in zunanje povezave

V zadnjih letih se je področje optimizacije spletnih strani dodobra spremenilo. Ne mine mesec, ko ne bi Google uvedel eno ali več novih posodobitev svojih iskalnih algoritmov. V kolikor ste lastnik spletne strani, se morate tovrstnim spremembam ves čas prilagajati, saj v nasprotnem primeru tvegate nižje uvrstitve v spletnih iskalnikih. Te pa imajo lahko za posledico slabši obisk – in slabšo prodajo.

Na uvrstitev v spletnih iskalnikih vplivajo različni faktorji. Danes se bomo posvetili pomembnosti zunanjih povezav – gre za povezave (linke), ki obiskovalce na našo spletno stran pripeljejo iz drugih spletnih strani.

blog-marketing

Kako pomembne so zunanje povezave?

Kvalitetna vsebina je seveda daleč najbolj pomemben faktor, da spletna stran rangira visoko v spletnih iskalnikih, toda velik pomen imajo tudi zunanje povezave iz drugih spletnih strani.

Google pravzaprav oboje povezuje v celoto: v kolikor je na spletni strani objavljena resnično kvalitetna vsebina, bodo z njo avtomatično prišle tudi zunanje povezave. Ljudje bodo namreč delili kvalitetno vsebino (po emailih, preko družabnih omrežij…), nanjo pa se bodo sklicevali tudi lastniki drugih spletnih strani pri objavljanju svojih vsebin (in dodali povezavo do vaše spletne strani).

Da obstaja korelacija med visokim rangiranjem v Googlu in številu zunanjih povezav, so pokazale tudi številne študije. Slika prikazuje oba faktorja: število zunanjih povezav in uvrščenost v spletnem iskalniku Google:

korelacija št. zunanjih povezav in uvrstitev

Korelacija med številom zunanjih povezav in uvrščenostjo v spletnih iskalnikih; podatki za leto 2015 (Vir slike: SearchMetrics)

Potrebno je še opozoriti, da Google svoje algoritme redno posodablja. Ti so zato danes zmožni že precej natančno oceniti, za kakšno zunanjo povezavo gre. V kolikor je ta relevantna in naravna ali nerelevantna in nenaravna, jo kot tako seveda upošteva in spletno stran ustrezno rangira (bodisi višje bodisi nižje).

5 pomembnih SEO faktorjev

1.) Število zunanjih povezav

Še vedno gre za enega najpomembnejših, če ne celo najpomembnejši faktor, ko je govora o rangiranju v Googlu in drugih spletnih iskalnikih. Pomembnost tega faktorja sicer iz leta v leto upada. Še vedno pa je korelacija med obema metrikama tako visoka, da ga ne smemo prezreti.

Opozoriti je treba še na kvaliteto zunanjih povezav. V kolikor gre za relevantne in pomembne zunanje povezave (primer: bbc.com objavi povezavo do vaše spletne strani), jih bo za dosego enakega rezultata potrebno bistveno manj, kot v primeru, da gre za nerelevatne zunanje povezave (primer: nekdo objavi komentar s povezavo na vašo spletno stran v enem izmed spletnih blogov).

2.) Število napotitvenih domen

Podobno kot posamezne zunanje povezave so pomembne tudi zunanje domene, ki bralce napotijo na naše spletno mesto. Več kot jih je, boljše so vaše možnosti za visoko rangiranje v Googlu.

Za primer si poglejmo domeno Wikipedia.org. Ker je ogromno drugih spletnih strani že kdaj objavilo kakršnokoli zunanjo povezavo na Wikipedia.org, je število napotitvenih domen na Wikipedijo visoko. Googlovi algoritmi zato menijo, da gre za izjemno priljubljeno spletno stran. Temu primerno jo tudi rangirajo zelo visoko.

3.) Ključne besede v notranjih povezavah

Govora je o notranjih povezavah, ki se jih vstavlja na ključne besede znotraj posameznih strani. Te povezave kažejo na lastno spletno stran in so namenjene predvsem Googlovim iskalnim algoritmom. Pojasnijo jim, da gre za ključno besedo, ki ji lastnik strani pripisuje velik pomen.

Danes, ko se cilja predvsem na čim bolj naravno vstavljanje povezav, njihovo število hitro upada, vendar notranje povezave še vedno predstavljajo pomemben faktor za visoko rangiranje v Googlu. A v mejah normale in tako, da te delujejo čim bolj naravno.

4.) Ime domene v notranjih povezavah

Vse več SEO strokovnjakov in vsebinskih marketingarjev se poslužuje uporabe imena domene namesto ključnih besed, ko v besedila vstavljajo notranje povezave. Vstavljanje povezave v ime domene namreč izgleda bolj naravno kot vstavljanje povezave v ključno besedo. Tako za lastnike spletnih strani, bralce kot tudi za Googlove algoritme.

Blaž Kos je pripravil 8-urno delavnico o blog marketingu. Ste pripravljeni na naslednji nivo bloganja?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje