Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani.
seo optimizacija in zunanje povezave

V zadnjih letih se je področje optimizacije spletnih strani dodobra spremenilo. Ne mine mesec, ko ne bi Google uvedel eno ali več novih posodobitev svojih iskalnih algoritmov. V kolikor ste lastnik spletne strani, se morate tovrstnim spremembam ves čas prilagajati, saj v nasprotnem primeru tvegate nižje uvrstitve v spletnih iskalnikih. Te pa imajo lahko za posledico slabši obisk – in slabšo prodajo.

Na uvrstitev v spletnih iskalnikih vplivajo različni faktorji. Danes se bomo posvetili pomembnosti zunanjih povezav – gre za povezave (linke), ki obiskovalce na našo spletno stran pripeljejo iz drugih spletnih strani.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Kako pomembne so zunanje povezave?

Kvalitetna vsebina je seveda daleč najbolj pomemben faktor, da spletna stran rangira visoko v spletnih iskalnikih, toda velik pomen imajo tudi zunanje povezave iz drugih spletnih strani.

Google pravzaprav oboje povezuje v celoto: v kolikor je na spletni strani objavljena resnično kvalitetna vsebina, bodo z njo avtomatično prišle tudi zunanje povezave. Ljudje bodo namreč delili kvalitetno vsebino (po emailih, preko družabnih omrežij…), nanjo pa se bodo sklicevali tudi lastniki drugih spletnih strani pri objavljanju svojih vsebin (in dodali povezavo do vaše spletne strani).

Da obstaja korelacija med visokim rangiranjem v Googlu in številu zunanjih povezav, so pokazale tudi številne študije. Slika prikazuje oba faktorja: število zunanjih povezav in uvrščenost v spletnem iskalniku Google:

korelacija št. zunanjih povezav in uvrstitev

Korelacija med številom zunanjih povezav in uvrščenostjo v spletnih iskalnikih; podatki za leto 2015 (Vir slike: SearchMetrics)

Potrebno je še opozoriti, da Google svoje algoritme redno posodablja. Ti so zato danes zmožni že precej natančno oceniti, za kakšno zunanjo povezavo gre. V kolikor je ta relevantna in naravna ali nerelevantna in nenaravna, jo kot tako seveda upošteva in spletno stran ustrezno rangira (bodisi višje bodisi nižje).

5 pomembnih SEO faktorjev

1.) Število zunanjih povezav

Še vedno gre za enega najpomembnejših, če ne celo najpomembnejši faktor, ko je govora o rangiranju v Googlu in drugih spletnih iskalnikih. Pomembnost tega faktorja sicer iz leta v leto upada. Še vedno pa je korelacija med obema metrikama tako visoka, da ga ne smemo prezreti.

Opozoriti je treba še na kvaliteto zunanjih povezav. V kolikor gre za relevantne in pomembne zunanje povezave (primer: bbc.com objavi povezavo do vaše spletne strani), jih bo za dosego enakega rezultata potrebno bistveno manj, kot v primeru, da gre za nerelevatne zunanje povezave (primer: nekdo objavi komentar s povezavo na vašo spletno stran v enem izmed spletnih blogov).

2.) Število napotitvenih domen

Podobno kot posamezne zunanje povezave so pomembne tudi zunanje domene, ki bralce napotijo na naše spletno mesto. Več kot jih je, boljše so vaše možnosti za visoko rangiranje v Googlu.

Za primer si poglejmo domeno Wikipedia.org. Ker je ogromno drugih spletnih strani že kdaj objavilo kakršnokoli zunanjo povezavo na Wikipedia.org, je število napotitvenih domen na Wikipedijo visoko. Googlovi algoritmi zato menijo, da gre za izjemno priljubljeno spletno stran. Temu primerno jo tudi rangirajo zelo visoko.

3.) Ključne besede v notranjih povezavah

Govora je o notranjih povezavah, ki se jih vstavlja na ključne besede znotraj posameznih strani. Te povezave kažejo na lastno spletno stran in so namenjene predvsem Googlovim iskalnim algoritmom. Pojasnijo jim, da gre za ključno besedo, ki ji lastnik strani pripisuje velik pomen.

Danes, ko se cilja predvsem na čim bolj naravno vstavljanje povezav, njihovo število hitro upada, vendar notranje povezave še vedno predstavljajo pomemben faktor za visoko rangiranje v Googlu. A v mejah normale in tako, da te delujejo čim bolj naravno.

4.) Ime domene v notranjih povezavah

Vse več SEO strokovnjakov in vsebinskih marketingarjev se poslužuje uporabe imena domene namesto ključnih besed, ko v besedila vstavljajo notranje povezave. Vstavljanje povezave v ime domene namreč izgleda bolj naravno kot vstavljanje povezave v ključno besedo. Tako za lastnike spletnih strani, bralce kot tudi za Googlove algoritme.

Iščete podrobnejše nasvete za SEO? Preverite program naše delavnice TUKAJ >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje