Kako poteka registracija in pravna zaščita znamke?

Pravna zaščita znamke spada pod specializirane storitve, ki jih nudijo določene pravne službe in pravniki, ki so strokovnjaki na tem področju. Pravnik, ki vodi celoten postopek registracije intelektualne lastnine oziroma blagovne znamke, ki spada v to kategorijo, mora imeti opravljen strokovni izpit za zastopnika za modele, geografske označbe in za znamke.
zascita-znamke

Kako poteka registracija in pravna zaščita znamke?

Podjetja sama ne morejo opraviti registracije intelektualne lastnine, saj je postopek precej zapleten ter osnovan na poznavanju zakonov in predpisov. Tako se organizacije obrnejo po pomoč k strokovnjakom, če želijo zaščititi blagovno znamko in se s tem razlikovati od konkurence. Pri tem lahko zavarujejo pravno zavarovan znak ali kombinacijo znakov, kar vključuje različne črke, besede, številke, imena, barve in drugo.

Temeljita priprava na pravno zaščito znamke

Registracija intelektualne lastnine poteka po določenih korakih. Pri tem pravnik najprej preveri v registru, ali je blagovno znamko sploh mogoče registrirati oziroma ali so za njeno registracijo izpolnjeni vsi pogoji. To pomeni, da strokovnjak preveri, ali bi bile z vpisom v register morda kršene pravice drugih organizacij, ki že uporabljajo podobne znake in simbole.

Nato podjetje poda predlog o tem, v katerih državah želi znamko registrirati. Več kot je držav na spisku, dražje so takse in pristojbine, ki jih mora podjetje plačati za pravno storitev in vpise v različne mednarodne registre. Enako velja tudi pri izbiri o tem, katere specifične izdelke ali storitve želi podjetje pravno zavarovati.

Pravna registracija intelektualne lastnine v RS

Nato pravnik pripravi in vloži vso potrebno dokumentacijo za prijavo in registracijo intelektualne lastnine podjetja, ki je storitve najelo. Po vloženi prijavi in oddaji dokumentacije se prične tri mesečni rok za ugovor.

V primeru, da ugovor iz strani tretjih oseb oziroma organizacij ni vložen, tedaj urad Republike Slovenije pozove prijavitelja, ki mora nato plačati pristojbino za registracijo blagovne znamke za prvih deset let od vpisa v register. Urad po plačilu pristojbine izda odločbo, podatke o registraciji pa objavi v uradnem glasilu in registru.

Pravna zaščita znamke v tujini

Podjetje lahko zavaruje in registrira blagovno znamko tudi v tujini. To velja za področje celotne Evropske Unije ter za posamezne države izven Evropske Unije. Pravna zaščita znamke v tujini se zatorej deli na tri področja:

  • Prijava intelektualne lastnine pri uradu Evropske Unije za intelektualno lastnino. Registrirana znamka velja na celotnem območju EU.
  • Mednarodna prijava po Madridskem sporazumu o mednarodnem registriranju znamk: Področje zajema več kot 80 držav. Prijava pa se vloži na Uradu RS za intelektualno lastnino.
  • Registracija intelektualne lastnine v državah, ki niso podpisnice Madridskega sporazuma. Gre za nacionalno prijavo, ki mora biti vložena pri ustreznem organu tuje države.
Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje