Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo.
Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da kar 46 % podjetij nima postavljene marketinške strategije. Pri tem jih 16 % strategijo sicer ima postavljeno, vendar je zaenkrat še niso prenesla v prakso.

Vsekakor je zelo priporočljivo, da vsako podjetje izdela konkreten načrt, kako se bo lotilo področja marketinga. Tako namreč lahko skozi določeno obdobje vidi, kako učinkovita je določena taktika, se uči iz napak ter postavi novo strategijo, ki mu bo v večji meri pomagala dosegati cilje.

Najprej ugotovite, kaj želite doseči

Za katero marketinško strategijo se boste odločili, je v veliki meri odvisno od tega, kaj želite z njo doseči. Pri tem glejte širšo sliko in najprej ugotovite, kateri so cilji, ki jih zasleduje vaše podjetje. Si želite z marketinškimi dejavnostmi povečati prepoznavnost in ugled podjetja? Želite povečati prodajo? Si želite postati prepoznavni tudi na tujih trgih?

Priporočljivo je, da se že na začetku odločite, na kakšen način boste merili rezultate vaših potez. Tako boste lahko ugotovili, katera izmed njih je najbolj uspešna, katero pa je zaradi šibkih učinkov bolj smiselno opustiti. Konverzijo lahko analizirate prek Google Analytics, učinke vsebinskega marketinga pa merite z BuzzSumo.

Če ste se marketinga lotevali tudi v preteklosti, vam tovrstni izsledki lahko služijo kot iztočnica za vnaprejšnje akcije. Analizirajte, katere poteze so se izkazale kot najbolj uspešne. Po drugi strani pa se zavedajte tudi največjih napak, ki ste jih naredili na tem področju. Tako v prihodnje ne boste več ponavljali istih napak, boste pa lahko v strategijo vnesli še več taktik, ki so se izkazale kot uspešne. Pri tem jasno opredelite časovno obdobje, ki ga boste preučevali. Najbolje je, da uporabite tako dolgo časovno obdobje, za kolikor vnaprej bi radi načrtovali naslednjo strategijo. Lahko izberete eno leto, pol leta ali četrtletje.

Priporočljivo je, da zberete čim več podatkov, kako se marketinga lotevajo podjetja, ki delujejo v enaki panogi. Tako lahko vidite, kaj vžge in kaj ne. Seveda se potrudite, da boste zasnovali svojo unikatno marketinško strategijo. Vseeno pa vam lahko zgledi pridejo prav, da razširite obzorja in dobite še več idej. Na področju SEO lahko npr. raziščete ključne besede, ki pripeljejo največ prometa na vašo stran ali stran konkurenta. Tako boste dobili uporabno izhodišče za vnaprej.

Dogodek o digitalnem marketingu Trendi digitalnega marketinga 2019

Uporabite jezik vaše ciljne publike

Ko oblikujete marketinško strategijo, ne pozabite na bistven podatek; kdo je ciljna publika, ki jo nagovarjate? Ko veste, koga nagovarjate, se boste lažje odločili, kje se pojavljati in na kakšen način nagovarjati ljudi. Če so vaša ciljna publika najstniki, bodo marketinška besedila povsem drugačna, kot če ponujate storitve za upokojence ali mlade mamice. Poznavanje vaše ciljne publike je bistvo, okoli katerega se vse vrti.

Če svojih ciljnih strank niste identificirali že prej, se tega lotite zdaj. Najprej navedite osnovne demografske lastnosti, kot so starost, spol in kraj.

Nato razmislite, s katerimi problemi se srečujejo ti ljudje in kako jim vi lahko pomagate pri tem. Skušajte iti čim globlje in opredelite njihove želje, cilje in strahove.

V naslednjem koraku se vprašajte, s čim ali s kom lahko razpolagate v zvezi z načrtovanjem digitalnega marketinga. Koliko denarja nameravate porabiti v te namene? Na katerih digitalnih kanalih se nameravate pojavljati? Koliko časa nameravate posvetiti tem dejavnostim oziroma koliko ljudi imate na voljo, da bi opravljali naloge s tega področja?

Finance: Določite skupno vsoto denarja, ki ga nameravate v določenem obdobju porabiti za marketinške aktivnosti. Glede na podatke iz preteklosti ali ugotovitve na podlagi preučevanja konkurence se odločite, katerim dejavnostim boste namenili največ denarja. Katerih vrst plačanih oglasov se boste posluževali, če sploh? Preverite, katere akcije so vam v preteklosti prinesle največjo dodano vrednost; povečanje prodaje oziroma prepoznavnosti. V tiste taktike investirajte več denarja.

Ljudje: Če se podjetništva lotevate sami, se boste verjetno sami lotili tudi marketinga. V tem primeru določite število ur, ki jih boste na tedenski bazi porabili za to. Če imate za sabo ekipo, izberite nekaj posameznikov, ki imajo največ znanja in izkušenj s tega področja. Po potrebi razširite ekipo in v podjetje prinesite nova znanja. Boste celoten marketing izvajali znotraj podjetja ali boste vsaj del zaupali zunanjim strokovnjakom? V tem primeru boste imeli več časa, da se posvetite osnovni dejavnosti. Priporočljivo je, da od ekipe pridobite čim več idej, kako bi še lahko izboljšali marketing.

Naredite plan, vendar ostanite fleksibilni

Mogoče se vam zdi ta napotek nekoliko nenavaden. Zakaj bi naredil načrt, potem pa se ga ne bi držal?

Gre za to, da je marketing zelo gibljiva tvorba, je priporočljivo narediti ogrodje, ki ga po potrebi prilagajate novim spoznanjem, trendom in aktualnim dogodkom. Lahko zastavite celotno kampanjo, potem pa na neki točki vidite, da je ljudje niso dobro sprejeli. V tem primeru je nesmiselno nadaljevati z obstoječim modelom. Prav zato je zelo priporočljivo, da najdete načine, da merite rezultate posameznih korakov, ki ste jih ubrali.

Priporočljivo je, da kreirate poseben koledarček, iz katerega je razvidno, kdaj nameravate ubrati posamezno akcijo. Za te namene lahko uporabite Google Calendar. Tak dokument lahko delite s sodelavci, ki bodo po potrebi vnesli popravke in spremembe.

Če ste naredili marketinški načrt, ki se kasneje izkaže kot neuspešen, poskusite ugotoviti, zakaj je temu tako. Gre za samo vsebino, je razlog v neprimerni uri, ko ste nekaj objavili? Poskusite spremeniti katerega od elementov in videli boste, če se bo uspeh povečal.

Vir: digitalmarketinginstitute.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pri Rezervatu presegli že 70 ponudnikov prostorov za najem

Pri Rezervatu presegli že 70 ponudnikov prostorov za najem

Avgusta smo pisali o novo ustanovljeni platformi Rezervato, s pomočjo katere lahko vsak najde primeren prostor za organizacijo dogodka in najem prostora. Tokrat nas je zanimalo, kaj vse so do sedaj že dosegli in kakšne načrte imajo za naprej. Več >

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Več >

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Več >

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Več >

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Več >

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Več >

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Več >

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Več >

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki