Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo.
Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da kar 46 % podjetij nima postavljene marketinške strategije. Pri tem jih 16 % strategijo sicer ima postavljeno, vendar je zaenkrat še niso prenesla v prakso.

Vsekakor je zelo priporočljivo, da vsako podjetje izdela konkreten načrt, kako se bo lotilo področja marketinga. Tako namreč lahko skozi določeno obdobje vidi, kako učinkovita je določena taktika, se uči iz napak ter postavi novo strategijo, ki mu bo v večji meri pomagala dosegati cilje.

Najprej ugotovite, kaj želite doseči

Za katero marketinško strategijo se boste odločili, je v veliki meri odvisno od tega, kaj želite z njo doseči. Pri tem glejte širšo sliko in najprej ugotovite, kateri so cilji, ki jih zasleduje vaše podjetje. Si želite z marketinškimi dejavnostmi povečati prepoznavnost in ugled podjetja? Želite povečati prodajo? Si želite postati prepoznavni tudi na tujih trgih?

Priporočljivo je, da se že na začetku odločite, na kakšen način boste merili rezultate vaših potez. Tako boste lahko ugotovili, katera izmed njih je najbolj uspešna, katero pa je zaradi šibkih učinkov bolj smiselno opustiti. Konverzijo lahko analizirate prek Google Analytics, učinke vsebinskega marketinga pa merite z BuzzSumo.

Če ste se marketinga lotevali tudi v preteklosti, vam tovrstni izsledki lahko služijo kot iztočnica za vnaprejšnje akcije. Analizirajte, katere poteze so se izkazale kot najbolj uspešne. Po drugi strani pa se zavedajte tudi največjih napak, ki ste jih naredili na tem področju. Tako v prihodnje ne boste več ponavljali istih napak, boste pa lahko v strategijo vnesli še več taktik, ki so se izkazale kot uspešne. Pri tem jasno opredelite časovno obdobje, ki ga boste preučevali. Najbolje je, da uporabite tako dolgo časovno obdobje, za kolikor vnaprej bi radi načrtovali naslednjo strategijo. Lahko izberete eno leto, pol leta ali četrtletje.

Priporočljivo je, da zberete čim več podatkov, kako se marketinga lotevajo podjetja, ki delujejo v enaki panogi. Tako lahko vidite, kaj vžge in kaj ne. Seveda se potrudite, da boste zasnovali svojo unikatno marketinško strategijo. Vseeno pa vam lahko zgledi pridejo prav, da razširite obzorja in dobite še več idej. Na področju SEO lahko npr. raziščete ključne besede, ki pripeljejo največ prometa na vašo stran ali stran konkurenta. Tako boste dobili uporabno izhodišče za vnaprej.

Dogodek o digitalnem marketingu Trendi digitalnega marketinga 2019

Uporabite jezik vaše ciljne publike

Ko oblikujete marketinško strategijo, ne pozabite na bistven podatek; kdo je ciljna publika, ki jo nagovarjate? Ko veste, koga nagovarjate, se boste lažje odločili, kje se pojavljati in na kakšen način nagovarjati ljudi. Če so vaša ciljna publika najstniki, bodo marketinška besedila povsem drugačna, kot če ponujate storitve za upokojence ali mlade mamice. Poznavanje vaše ciljne publike je bistvo, okoli katerega se vse vrti.

Če svojih ciljnih strank niste identificirali že prej, se tega lotite zdaj. Najprej navedite osnovne demografske lastnosti, kot so starost, spol in kraj.

Nato razmislite, s katerimi problemi se srečujejo ti ljudje in kako jim vi lahko pomagate pri tem. Skušajte iti čim globlje in opredelite njihove želje, cilje in strahove.

V naslednjem koraku se vprašajte, s čim ali s kom lahko razpolagate v zvezi z načrtovanjem digitalnega marketinga. Koliko denarja nameravate porabiti v te namene? Na katerih digitalnih kanalih se nameravate pojavljati? Koliko časa nameravate posvetiti tem dejavnostim oziroma koliko ljudi imate na voljo, da bi opravljali naloge s tega področja?

Finance: Določite skupno vsoto denarja, ki ga nameravate v določenem obdobju porabiti za marketinške aktivnosti. Glede na podatke iz preteklosti ali ugotovitve na podlagi preučevanja konkurence se odločite, katerim dejavnostim boste namenili največ denarja. Katerih vrst plačanih oglasov se boste posluževali, če sploh? Preverite, katere akcije so vam v preteklosti prinesle največjo dodano vrednost; povečanje prodaje oziroma prepoznavnosti. V tiste taktike investirajte več denarja.

Ljudje: Če se podjetništva lotevate sami, se boste verjetno sami lotili tudi marketinga. V tem primeru določite število ur, ki jih boste na tedenski bazi porabili za to. Če imate za sabo ekipo, izberite nekaj posameznikov, ki imajo največ znanja in izkušenj s tega področja. Po potrebi razširite ekipo in v podjetje prinesite nova znanja. Boste celoten marketing izvajali znotraj podjetja ali boste vsaj del zaupali zunanjim strokovnjakom? V tem primeru boste imeli več časa, da se posvetite osnovni dejavnosti. Priporočljivo je, da od ekipe pridobite čim več idej, kako bi še lahko izboljšali marketing.

Naredite plan, vendar ostanite fleksibilni

Mogoče se vam zdi ta napotek nekoliko nenavaden. Zakaj bi naredil načrt, potem pa se ga ne bi držal?

Gre za to, da je marketing zelo gibljiva tvorba, je priporočljivo narediti ogrodje, ki ga po potrebi prilagajate novim spoznanjem, trendom in aktualnim dogodkom. Lahko zastavite celotno kampanjo, potem pa na neki točki vidite, da je ljudje niso dobro sprejeli. V tem primeru je nesmiselno nadaljevati z obstoječim modelom. Prav zato je zelo priporočljivo, da najdete načine, da merite rezultate posameznih korakov, ki ste jih ubrali.

Priporočljivo je, da kreirate poseben koledarček, iz katerega je razvidno, kdaj nameravate ubrati posamezno akcijo. Za te namene lahko uporabite Google Calendar. Tak dokument lahko delite s sodelavci, ki bodo po potrebi vnesli popravke in spremembe.

Če ste naredili marketinški načrt, ki se kasneje izkaže kot neuspešen, poskusite ugotoviti, zakaj je temu tako. Gre za samo vsebino, je razlog v neprimerni uri, ko ste nekaj objavili? Poskusite spremeniti katerega od elementov in videli boste, če se bo uspeh povečal.

Vir: digitalmarketinginstitute.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Applove marketinške poteze, ki so se izkazale kot učinkovite

Applove marketinške poteze, ki so se izkazale kot učinkovite

Če iščemo zgled v drugih podjetjih, se je smiselno ozreti po najboljših. Apple je gotovo eno izmed zelo uspešnih podjetij, od katerega se lahko marsikaj naučimo. Katere njegove marketinške metode so se izkazale kot izredno učinkovite? Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

5 načinov za izboljšavo zvestobe strank

5 načinov za izboljšavo zvestobe strank

Nove stranke pričarajo nasmeh na obraz vsakega podjetnika, vendar pri tem nikakor ne smemo pozabiti na že obstoječe stranke. Vsaka investicija v boljše odnose z obstoječimi strankami se izplača. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

O pomembnosti optimizacije spletnih strani smo pisali že večkrat: podobno kot ima klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami malo obiska in malo dobička zaradi slabe lokacije, podobno tudi spletna stran, ki je nihče ne obišče, ne more prinesti zaslužka. Preberite več >>

8 kreativnih marketinških idej za izstopanje vašega podjetja

8 kreativnih marketinških idej za izstopanje vašega podjetja

Vsako leto lahko zasledimo številne trende v marketingu in mnogo nasvetov, kako s pomočjo kreativnih marketinških idej izstopati na trgu. Tudi letošnje leto na tem področju ni nobena izjema. V nadaljevanju vam predstavljamo 8 kratkih nasvetov. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje