Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo.
Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)

V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da kar 46 % podjetij nima postavljene marketinške strategije. Pri tem jih 16 % strategijo sicer ima postavljeno, vendar je zaenkrat še niso prenesla v prakso.

Vsekakor je zelo priporočljivo, da vsako podjetje izdela konkreten načrt, kako se bo lotilo področja marketinga. Tako namreč lahko skozi določeno obdobje vidi, kako učinkovita je določena taktika, se uči iz napak ter postavi novo strategijo, ki mu bo v večji meri pomagala dosegati cilje.

Najprej ugotovite, kaj želite doseči

Za katero marketinško strategijo se boste odločili, je v veliki meri odvisno od tega, kaj želite z njo doseči. Pri tem glejte širšo sliko in najprej ugotovite, kateri so cilji, ki jih zasleduje vaše podjetje. Si želite z marketinškimi dejavnostmi povečati prepoznavnost in ugled podjetja? Želite povečati prodajo? Si želite postati prepoznavni tudi na tujih trgih?

Priporočljivo je, da se že na začetku odločite, na kakšen način boste merili rezultate vaših potez. Tako boste lahko ugotovili, katera izmed njih je najbolj uspešna, katero pa je zaradi šibkih učinkov bolj smiselno opustiti. Konverzijo lahko analizirate prek Google Analytics, učinke vsebinskega marketinga pa merite z BuzzSumo.

Če ste se marketinga lotevali tudi v preteklosti, vam tovrstni izsledki lahko služijo kot iztočnica za vnaprejšnje akcije. Analizirajte, katere poteze so se izkazale kot najbolj uspešne. Po drugi strani pa se zavedajte tudi največjih napak, ki ste jih naredili na tem področju. Tako v prihodnje ne boste več ponavljali istih napak, boste pa lahko v strategijo vnesli še več taktik, ki so se izkazale kot uspešne. Pri tem jasno opredelite časovno obdobje, ki ga boste preučevali. Najbolje je, da uporabite tako dolgo časovno obdobje, za kolikor vnaprej bi radi načrtovali naslednjo strategijo. Lahko izberete eno leto, pol leta ali četrtletje.

Priporočljivo je, da zberete čim več podatkov, kako se marketinga lotevajo podjetja, ki delujejo v enaki panogi. Tako lahko vidite, kaj vžge in kaj ne. Seveda se potrudite, da boste zasnovali svojo unikatno marketinško strategijo. Vseeno pa vam lahko zgledi pridejo prav, da razširite obzorja in dobite še več idej. Na področju SEO lahko npr. raziščete ključne besede, ki pripeljejo največ prometa na vašo stran ali stran konkurenta. Tako boste dobili uporabno izhodišče za vnaprej.

Dogodek o digitalnem marketingu Trendi digitalnega marketinga 2019

Uporabite jezik vaše ciljne publike

Ko oblikujete marketinško strategijo, ne pozabite na bistven podatek; kdo je ciljna publika, ki jo nagovarjate? Ko veste, koga nagovarjate, se boste lažje odločili, kje se pojavljati in na kakšen način nagovarjati ljudi. Če so vaša ciljna publika najstniki, bodo marketinška besedila povsem drugačna, kot če ponujate storitve za upokojence ali mlade mamice. Poznavanje vaše ciljne publike je bistvo, okoli katerega se vse vrti.

Če svojih ciljnih strank niste identificirali že prej, se tega lotite zdaj. Najprej navedite osnovne demografske lastnosti, kot so starost, spol in kraj.

Nato razmislite, s katerimi problemi se srečujejo ti ljudje in kako jim vi lahko pomagate pri tem. Skušajte iti čim globlje in opredelite njihove želje, cilje in strahove.

V naslednjem koraku se vprašajte, s čim ali s kom lahko razpolagate v zvezi z načrtovanjem digitalnega marketinga. Koliko denarja nameravate porabiti v te namene? Na katerih digitalnih kanalih se nameravate pojavljati? Koliko časa nameravate posvetiti tem dejavnostim oziroma koliko ljudi imate na voljo, da bi opravljali naloge s tega področja?

Finance: Določite skupno vsoto denarja, ki ga nameravate v določenem obdobju porabiti za marketinške aktivnosti. Glede na podatke iz preteklosti ali ugotovitve na podlagi preučevanja konkurence se odločite, katerim dejavnostim boste namenili največ denarja. Katerih vrst plačanih oglasov se boste posluževali, če sploh? Preverite, katere akcije so vam v preteklosti prinesle največjo dodano vrednost; povečanje prodaje oziroma prepoznavnosti. V tiste taktike investirajte več denarja.

Ljudje: Če se podjetništva lotevate sami, se boste verjetno sami lotili tudi marketinga. V tem primeru določite število ur, ki jih boste na tedenski bazi porabili za to. Če imate za sabo ekipo, izberite nekaj posameznikov, ki imajo največ znanja in izkušenj s tega področja. Po potrebi razširite ekipo in v podjetje prinesite nova znanja. Boste celoten marketing izvajali znotraj podjetja ali boste vsaj del zaupali zunanjim strokovnjakom? V tem primeru boste imeli več časa, da se posvetite osnovni dejavnosti. Priporočljivo je, da od ekipe pridobite čim več idej, kako bi še lahko izboljšali marketing.

Naredite plan, vendar ostanite fleksibilni

Mogoče se vam zdi ta napotek nekoliko nenavaden. Zakaj bi naredil načrt, potem pa se ga ne bi držal?

Gre za to, da je marketing zelo gibljiva tvorba, je priporočljivo narediti ogrodje, ki ga po potrebi prilagajate novim spoznanjem, trendom in aktualnim dogodkom. Lahko zastavite celotno kampanjo, potem pa na neki točki vidite, da je ljudje niso dobro sprejeli. V tem primeru je nesmiselno nadaljevati z obstoječim modelom. Prav zato je zelo priporočljivo, da najdete načine, da merite rezultate posameznih korakov, ki ste jih ubrali.

Priporočljivo je, da kreirate poseben koledarček, iz katerega je razvidno, kdaj nameravate ubrati posamezno akcijo. Za te namene lahko uporabite Google Calendar. Tak dokument lahko delite s sodelavci, ki bodo po potrebi vnesli popravke in spremembe.

Če ste naredili marketinški načrt, ki se kasneje izkaže kot neuspešen, poskusite ugotoviti, zakaj je temu tako. Gre za samo vsebino, je razlog v neprimerni uri, ko ste nekaj objavili? Poskusite spremeniti katerega od elementov in videli boste, če se bo uspeh povečal.

Vir: digitalmarketinginstitute.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Prihod nove konkurence prestraši marsikaterega podjetnika. Mnogi pomislijo na znižanje prodaje, manj prihodkov ali celo na propad podjetja. A panika zagotovo ne bo rešila vašega problema. Kako se odzvati na novo nastalo konkurenco si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , ,