
Kako zasnovati najbolj učinkovito marketinško strategijo za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)
V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da kar 46 % podjetij nima postavljene marketinške strategije. Pri tem jih 16 % strategijo sicer ima postavljeno, vendar je zaenkrat še niso prenesla v prakso.
Vsekakor je zelo priporočljivo, da vsako podjetje izdela konkreten načrt, kako se bo lotilo področja marketinga. Tako namreč lahko skozi določeno obdobje vidi, kako učinkovita je določena taktika, se uči iz napak ter postavi novo strategijo, ki mu bo v večji meri pomagala dosegati cilje.
Najprej ugotovite, kaj želite doseči
Za katero marketinško strategijo se boste odločili, je v veliki meri odvisno od tega, kaj želite z njo doseči. Pri tem glejte širšo sliko in najprej ugotovite, kateri so cilji, ki jih zasleduje vaše podjetje. Si želite z marketinškimi dejavnostmi povečati prepoznavnost in ugled podjetja? Želite povečati prodajo? Si želite postati prepoznavni tudi na tujih trgih?
Priporočljivo je, da se že na začetku odločite, na kakšen način boste merili rezultate vaših potez. Tako boste lahko ugotovili, katera izmed njih je najbolj uspešna, katero pa je zaradi šibkih učinkov bolj smiselno opustiti. Konverzijo lahko analizirate prek Google Analytics, učinke vsebinskega marketinga pa merite z BuzzSumo.
Če ste se marketinga lotevali tudi v preteklosti, vam tovrstni izsledki lahko služijo kot iztočnica za vnaprejšnje akcije. Analizirajte, katere poteze so se izkazale kot najbolj uspešne. Po drugi strani pa se zavedajte tudi največjih napak, ki ste jih naredili na tem področju. Tako v prihodnje ne boste več ponavljali istih napak, boste pa lahko v strategijo vnesli še več taktik, ki so se izkazale kot uspešne. Pri tem jasno opredelite časovno obdobje, ki ga boste preučevali. Najbolje je, da uporabite tako dolgo časovno obdobje, za kolikor vnaprej bi radi načrtovali naslednjo strategijo. Lahko izberete eno leto, pol leta ali četrtletje.
Priporočljivo je, da zberete čim več podatkov, kako se marketinga lotevajo podjetja, ki delujejo v enaki panogi. Tako lahko vidite, kaj vžge in kaj ne. Seveda se potrudite, da boste zasnovali svojo unikatno marketinško strategijo. Vseeno pa vam lahko zgledi pridejo prav, da razširite obzorja in dobite še več idej. Na področju SEO lahko npr. raziščete ključne besede, ki pripeljejo največ prometa na vašo stran ali stran konkurenta. Tako boste dobili uporabno izhodišče za vnaprej.
Uporabite jezik vaše ciljne publike
Ko oblikujete marketinško strategijo, ne pozabite na bistven podatek; kdo je ciljna publika, ki jo nagovarjate? Ko veste, koga nagovarjate, se boste lažje odločili, kje se pojavljati in na kakšen način nagovarjati ljudi. Če so vaša ciljna publika najstniki, bodo marketinška besedila povsem drugačna, kot če ponujate storitve za upokojence ali mlade mamice. Poznavanje vaše ciljne publike je bistvo, okoli katerega se vse vrti.
Če svojih ciljnih strank niste identificirali že prej, se tega lotite zdaj. Najprej navedite osnovne demografske lastnosti, kot so starost, spol in kraj.
Nato razmislite, s katerimi problemi se srečujejo ti ljudje in kako jim vi lahko pomagate pri tem. Skušajte iti čim globlje in opredelite njihove želje, cilje in strahove.
V naslednjem koraku se vprašajte, s čim ali s kom lahko razpolagate v zvezi z načrtovanjem digitalnega marketinga. Koliko denarja nameravate porabiti v te namene? Na katerih digitalnih kanalih se nameravate pojavljati? Koliko časa nameravate posvetiti tem dejavnostim oziroma koliko ljudi imate na voljo, da bi opravljali naloge s tega področja?
Finance: Določite skupno vsoto denarja, ki ga nameravate v določenem obdobju porabiti za marketinške aktivnosti. Glede na podatke iz preteklosti ali ugotovitve na podlagi preučevanja konkurence se odločite, katerim dejavnostim boste namenili največ denarja. Katerih vrst plačanih oglasov se boste posluževali, če sploh? Preverite, katere akcije so vam v preteklosti prinesle največjo dodano vrednost; povečanje prodaje oziroma prepoznavnosti. V tiste taktike investirajte več denarja.
Ljudje: Če se podjetništva lotevate sami, se boste verjetno sami lotili tudi marketinga. V tem primeru določite število ur, ki jih boste na tedenski bazi porabili za to. Če imate za sabo ekipo, izberite nekaj posameznikov, ki imajo največ znanja in izkušenj s tega področja. Po potrebi razširite ekipo in v podjetje prinesite nova znanja. Boste celoten marketing izvajali znotraj podjetja ali boste vsaj del zaupali zunanjim strokovnjakom? V tem primeru boste imeli več časa, da se posvetite osnovni dejavnosti. Priporočljivo je, da od ekipe pridobite čim več idej, kako bi še lahko izboljšali marketing.
Naredite plan, vendar ostanite fleksibilni
Mogoče se vam zdi ta napotek nekoliko nenavaden. Zakaj bi naredil načrt, potem pa se ga ne bi držal?
Gre za to, da je marketing zelo gibljiva tvorba, je priporočljivo narediti ogrodje, ki ga po potrebi prilagajate novim spoznanjem, trendom in aktualnim dogodkom. Lahko zastavite celotno kampanjo, potem pa na neki točki vidite, da je ljudje niso dobro sprejeli. V tem primeru je nesmiselno nadaljevati z obstoječim modelom. Prav zato je zelo priporočljivo, da najdete načine, da merite rezultate posameznih korakov, ki ste jih ubrali.
Priporočljivo je, da kreirate poseben koledarček, iz katerega je razvidno, kdaj nameravate ubrati posamezno akcijo. Za te namene lahko uporabite Google Calendar. Tak dokument lahko delite s sodelavci, ki bodo po potrebi vnesli popravke in spremembe.
Če ste naredili marketinški načrt, ki se kasneje izkaže kot neuspešen, poskusite ugotoviti, zakaj je temu tako. Gre za samo vsebino, je razlog v neprimerni uri, ko ste nekaj objavili? Poskusite spremeniti katerega od elementov in videli boste, če se bo uspeh povečal.
Vir: digitalmarketinginstitute.com