Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku.
Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Zaupanje je ključ do zvestobe zaposlenih. (Vir slike: Bigstockphoto)

Rešitev je preprosta: Zaupajte svojim zaposlenim in bodite popolnoma odkriti z njimi. Nagradili bodo vaše zaupanje.

Zaupanje ali nadzor?

Morda se vam nasvet zdi za lase privlečen, vendar dejansko deluje – podjetje Facebook dokazuje njegovo učinkovitost. Vsak petek se Zuckerberg in zaposleni v Facebooku zberejo na srečanju, na katerem ustanovitelj podjetja odgovarja na vprašanja – o prav vsem. Na srečanju so dobrodošli vsi zaposleni, omogočen je prenos v živo, celotno dogajanje pa je tudi posneto. To pomeni, da ima vseh 16 tisoč Facebookovih zaposlenih dostop do informacij o delovanju in načrtih podjetja, novo zastavljenih projektih ter vsem ostalem, kar jih zanima.

Zagotovo se sprašujete, kako pogosto zaposleni te neprecenljive podatke razkrijejo radovednim vlagateljem ali novinarjem. Odgovor vas bo morda presenetil: skoraj nikoli. Mediji so pred kratkim na primer poročali o primeru uhajanja informacij, ki se je zgodil že julija 2015. Uslužbenec v podjetju je novinarjem posredoval informacije o Facebookovih načrtih za klepetalnega asistenta, ki bi deloval s pomočjo umetne inteligence. Zuckerberg je bil zaradi razkritja zelo jezen. Na enem od petkovih srečanj je poudaril, da bo »izdajalec« odpuščen. Že naslednji petek je svojim podrejenim sporočil, da je našel in odpustil krivca za uhajanje informacij. Zelo verjetno je, da so pri iskanju sodelovali tudi drugi zaposleni.

Mark Zuckerberg zaupa svojim zaposlenim. (Vir slike: Forbes)

Zdaj pa primerjajte Facebook z Applom. V podjetju Apple načrte za nove projekte skrbno skrivajo pred večino uslužbencev. V preteklosti so celo najeli zasebne varnostne službe, da so poiskale in zasegle prototipe novih iPhonov, ki so jim ušli izpod nadzora. Kljub temu pa so govorice o Applovih novih izdelkih in načrtih (na primer o električnem avtomobilu) tako pogoste, da so jim v celoti posvečene celo nekatere spletne strani. Ena od njih, MacRumors, je pred kratkim celo objavila seznam 10 najpomembnejših razkritij v povezavi s podjetjem v letu 2016.

V katerem od opisanih tehnoloških gigantov so bolj strogi glede varovanja zaupnih informacij? In katero od podjetij dejansko bolje skriva takšne informacije pred radovedno javnostjo?

Zaupanje in zvestoba zaposlenih

Zaupanje dejansko vodi k večji zvestobi zaposlenih in je lahko pri varovanju zaupnih podatkov in načrtov veliko bolj učinkovito od strogega nadzorovanja. Oglejmo si nekaj razlogov za to:

1. Kršenje pravil ni zabavno, če je preveč enostavno.

Avtorica članka Minda Zetlin ponazori to trditev z anekdoto iz svojega življenja. Nekoč sta s partnerjem na mrazu čakala na avtobus. Voznik si je ob prihodu vzel odmor, vendar avtobusa ni zaklenil, temveč je pustil vrata odprta, da so se potniki lahko vkrcali. Voznik tako nikakor ne bi mogel ugotoviti, kdo je kupil vozovnico in kdo ne – vendar so vsi potniki dejansko plačali za prevoz. Nato se je zgodilo še nekaj neverjetnega. Ko je avtobus zapeljal s postaje, je neka gospa vprašala voznika, ali so tisti dan začele veljati nove, višje cene vozovnic. »Tako je,« je odvrnil. Gospa je vstala in v blagajno vstavila še nekaj denarja, kar so nato storili še vsi ostali potniki na avtobusu.

Iz anekdote se lahko naučimo veliko o moči zaupanja. Če svojim zaposlenim pri določenih odločitvah pustite proste roke in jim zagotovite, da jih ne boste nadzorovali, se bo večina odločila pravilno.

2. Vaše zaupanje je vrednota, ki jo zaposleni cenijo in varujejo.

Facebookovi zaposleni gojijo izjemno spoštovanje do Zuckerberga. Kljub svoji sramežljivosti in nelagodjem pred javnim nastopanjem se vsak petek pojavi pred svojimi podrejenimi in več kot uro odgovarja na različna vprašanja. V zavetju svojega »plemena« je izjemno sproščen.

Zaposleni v podjetju cenijo priložnost, da se srečajo in pogovarjajo s svojim direktorjem v popolnoma odprtem okolju. Zato si ne želijo, da bi karkoli ogrozilo tedenska srečanja. Nekateri od njih so medijem zaupali, da iz tega razloga tudi sami občasno nadzirajo svoje kolege. Takšen »vrstniški pritisk« (angl. peer pressure) očitno zadostuje, da velika večina zaposlenih skrbno čuva skrivnosti podjetja.

Tudi zaposleni cenijo ustvarjeno zaupanje. (Vir slike: HubSpot)

3. Podjetja, ki temeljijo na zaupanju, se lahko pohvalijo z odličnim poslovanjem.

Pred nekaj leti je nek direktor na vprašanje, zakaj je njegovo podjetje bolj uspešno od drugih, odgovoril, da zaupa svojim zaposlenim.

»Skrivnost je v zaupanju.«

Kot dokazuje opisani primer, nasvet še vedno deluje tudi za Zuckerberga. Pri tem je pomembno, da občasna izdaja njegovega zaupanja ne poruši odprtega in iskrenega odnosa, ki ga je vzpostavil z veliko večino svojih podrejenih.

Seveda se bo občasno zgodilo, da boste zaupali napačnim posameznikom. V takih trenutkih morate biti odločni in ostri – tako je Zuckerberg. Vendar se ne osredotočajte na takšne osamljene primere, temveč ohranite v mislih širšo sliko zaupanja, ki ste ga ustvarili v svojem podjetju. Če boste sledili tem priporočilom, boste zagotovili, da bodo vaši zaposleni prav tako zvesti kot Facebookovi.

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Preberite več >>

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje