Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku.
Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Zaupanje je ključ do zvestobe zaposlenih. (Vir slike: Bigstockphoto)

Rešitev je preprosta: Zaupajte svojim zaposlenim in bodite popolnoma odkriti z njimi. Nagradili bodo vaše zaupanje.

Zaupanje ali nadzor?

Morda se vam nasvet zdi za lase privlečen, vendar dejansko deluje – podjetje Facebook dokazuje njegovo učinkovitost. Vsak petek se Zuckerberg in zaposleni v Facebooku zberejo na srečanju, na katerem ustanovitelj podjetja odgovarja na vprašanja – o prav vsem. Na srečanju so dobrodošli vsi zaposleni, omogočen je prenos v živo, celotno dogajanje pa je tudi posneto. To pomeni, da ima vseh 16 tisoč Facebookovih zaposlenih dostop do informacij o delovanju in načrtih podjetja, novo zastavljenih projektih ter vsem ostalem, kar jih zanima.

Zagotovo se sprašujete, kako pogosto zaposleni te neprecenljive podatke razkrijejo radovednim vlagateljem ali novinarjem. Odgovor vas bo morda presenetil: skoraj nikoli. Mediji so pred kratkim na primer poročali o primeru uhajanja informacij, ki se je zgodil že julija 2015. Uslužbenec v podjetju je novinarjem posredoval informacije o Facebookovih načrtih za klepetalnega asistenta, ki bi deloval s pomočjo umetne inteligence. Zuckerberg je bil zaradi razkritja zelo jezen. Na enem od petkovih srečanj je poudaril, da bo »izdajalec« odpuščen. Že naslednji petek je svojim podrejenim sporočil, da je našel in odpustil krivca za uhajanje informacij. Zelo verjetno je, da so pri iskanju sodelovali tudi drugi zaposleni.

Mark Zuckerberg zaupa svojim zaposlenim. (Vir slike: Forbes)

Zdaj pa primerjajte Facebook z Applom. V podjetju Apple načrte za nove projekte skrbno skrivajo pred večino uslužbencev. V preteklosti so celo najeli zasebne varnostne službe, da so poiskale in zasegle prototipe novih iPhonov, ki so jim ušli izpod nadzora. Kljub temu pa so govorice o Applovih novih izdelkih in načrtih (na primer o električnem avtomobilu) tako pogoste, da so jim v celoti posvečene celo nekatere spletne strani. Ena od njih, MacRumors, je pred kratkim celo objavila seznam 10 najpomembnejših razkritij v povezavi s podjetjem v letu 2016.

V katerem od opisanih tehnoloških gigantov so bolj strogi glede varovanja zaupnih informacij? In katero od podjetij dejansko bolje skriva takšne informacije pred radovedno javnostjo?

Zaupanje in zvestoba zaposlenih

Zaupanje dejansko vodi k večji zvestobi zaposlenih in je lahko pri varovanju zaupnih podatkov in načrtov veliko bolj učinkovito od strogega nadzorovanja. Oglejmo si nekaj razlogov za to:

1. Kršenje pravil ni zabavno, če je preveč enostavno.

Avtorica članka Minda Zetlin ponazori to trditev z anekdoto iz svojega življenja. Nekoč sta s partnerjem na mrazu čakala na avtobus. Voznik si je ob prihodu vzel odmor, vendar avtobusa ni zaklenil, temveč je pustil vrata odprta, da so se potniki lahko vkrcali. Voznik tako nikakor ne bi mogel ugotoviti, kdo je kupil vozovnico in kdo ne – vendar so vsi potniki dejansko plačali za prevoz. Nato se je zgodilo še nekaj neverjetnega. Ko je avtobus zapeljal s postaje, je neka gospa vprašala voznika, ali so tisti dan začele veljati nove, višje cene vozovnic. »Tako je,« je odvrnil. Gospa je vstala in v blagajno vstavila še nekaj denarja, kar so nato storili še vsi ostali potniki na avtobusu.

Iz anekdote se lahko naučimo veliko o moči zaupanja. Če svojim zaposlenim pri določenih odločitvah pustite proste roke in jim zagotovite, da jih ne boste nadzorovali, se bo večina odločila pravilno.

2. Vaše zaupanje je vrednota, ki jo zaposleni cenijo in varujejo.

Facebookovi zaposleni gojijo izjemno spoštovanje do Zuckerberga. Kljub svoji sramežljivosti in nelagodjem pred javnim nastopanjem se vsak petek pojavi pred svojimi podrejenimi in več kot uro odgovarja na različna vprašanja. V zavetju svojega »plemena« je izjemno sproščen.

Zaposleni v podjetju cenijo priložnost, da se srečajo in pogovarjajo s svojim direktorjem v popolnoma odprtem okolju. Zato si ne želijo, da bi karkoli ogrozilo tedenska srečanja. Nekateri od njih so medijem zaupali, da iz tega razloga tudi sami občasno nadzirajo svoje kolege. Takšen »vrstniški pritisk« (angl. peer pressure) očitno zadostuje, da velika večina zaposlenih skrbno čuva skrivnosti podjetja.

Tudi zaposleni cenijo ustvarjeno zaupanje. (Vir slike: HubSpot)

3. Podjetja, ki temeljijo na zaupanju, se lahko pohvalijo z odličnim poslovanjem.

Pred nekaj leti je nek direktor na vprašanje, zakaj je njegovo podjetje bolj uspešno od drugih, odgovoril, da zaupa svojim zaposlenim.

»Skrivnost je v zaupanju.«

Kot dokazuje opisani primer, nasvet še vedno deluje tudi za Zuckerberga. Pri tem je pomembno, da občasna izdaja njegovega zaupanja ne poruši odprtega in iskrenega odnosa, ki ga je vzpostavil z veliko večino svojih podrejenih.

Seveda se bo občasno zgodilo, da boste zaupali napačnim posameznikom. V takih trenutkih morate biti odločni in ostri – tako je Zuckerberg. Vendar se ne osredotočajte na takšne osamljene primere, temveč ohranite v mislih širšo sliko zaupanja, ki ste ga ustvarili v svojem podjetju. Če boste sledili tem priporočilom, boste zagotovili, da bodo vaši zaposleni prav tako zvesti kot Facebookovi.

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Uporabniki Facebooka v zadnjem času opažajo vedno več nezaželenih objav, ki jih spodbujajo k všečkanju, deljenju in komentiranju. Facebook bo v kratkem ukrepal proti takšnim objavam. Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje