Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Kdo je večji in kje po svetu imate večjo možnost, da se usedete v avto enega od ameriških ponudnikov prevozov? Je vrednost Uber še ocenjena na več kot 60 milijard dolarjev? V katerem avtomobilu boste naleteli na prijaznejšega in profesionalnega voznika?
Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Lyft za razliko od Uberja ni prisoten na evropskih tleh. Med ameriškima startupoma je precej razlik. Nekaj smo jih strnili tudi mi (Vir slike: YouTube).

Na eni strani startup, o katerem se (vsaj v Sloveniji) zelo malo piše, na drugi pa tisti, ki je sprožil številne proteste v Evropi (in drugod po svetu). Zbrali smo nekaj zanimivih podatkov, ki jih o teh dveh ameriških startupih zagotovo niste vedeli.

Lyft pravi 5 in pol, Uber 2 milijardi

Boj med Lyftom in Uberjem traja že od leta 2012, ko je svojo pot začel Lyft. Ustanovila sta ga John Zimmer in Logan Green, danes pa je vreden 5,5 milijarde dolarjev (v ta podatek sicer Uber ni prepričan, meni, da njegova vrednost ne more biti višja od 2 milijard dolarjev, so avgusta letos zapisali pri The Verge).

Lyftu trenutno ne gre vse po načrtih, zato so se v medijih začeli pojavljati naslovi o prodaji. Ponudbo naj bi oddal celo tri leta starejši Uber.

Uber sta na noge postavila Travis Kalanick in Garrett Camp (njuno neto premoženje je ocenjeno na 6,3 milijard dolarjev), s svojim kontroverznim poslovnim modelom pa sta zanetila na desetine protestov taksistov. Tudi v Evropi.

Lyft brez voznika na evropskih tleh

Za razliko od Lyfta je Uber prisoten tudi v Evropi (Lyft je na voljo tudi zunaj ameriških mej, in sicer v Singapurju, Vietnamu, Maleziji, Indoneziji, na Tajskem in Filipinih). Če vas pot na primer zanese v naše sosede, v Italijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško, vas bo Uber pričakal tudi tam.

Zanimanje je tudi za Slovenijo, so iz Uberja sporočili že pred nekaj meseci. Slovenci sicer že imamo podobno storitev, ki pa prihaja iz Slovaške – o aplikaciji Hopin smo pisali v članku Kako me je zapeljal Hopin taxi.

Boj med startupoma je velik. In krut. Zapisov na spletu, kako si podjetji nagajata z naročili, ki jih potem prekličeta, je nešteto.

V svoje vrste sprejeli prvega strateškega direktorja

Zdi se, da je Lyft v tem boju manj uspešen, zato ne preseneča, da je v svoje vrste vendarle sprejel prvega strateškega direktorja. To vlogo ima Raj Kapoor, ki bo poskušal izboljšati strategijo startupa, se osredotočil na novo rast in priložnosti, Mellisa Waters pa bo skrbela za marketing.

Zmagovalna strategija po mnenju medijev pripada …

Strategijo Uberja mediji opisujejo za »zmagovalno« – ne samo z vidika podjetja, temveč tudi za njegove voznike. Po podatkih iz lanskega leta je voznik, ki je opravljal prevoz za Uber, zaslužil 19,04 dolarjev na uro, najbližji zasledovalci pa so bili vozniki tovornjakov. Ti so na uro zaslužili 18,37 dolarjev.

Septembra Uberjevi vozniki zaslužili vsaj 1,5 milijarde dolarjev

Uber je tudi v številu opravljenih mesečnih voženj večji: po Kalanickovih besedah ima Uber 40 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki mesečno za storitev odštejejo okoli 50 dolarjev. Njihovi vozniki so v prejšnjem mesecu zaslužili od 1,5 do 2 milijardi dolarjev.

Večji je tudi z vidika vrednosti: vreden naj bi bil kar 62,5 milijarde dolarjev. S to oceno pa se vsi ne strinjajo, Aswath Damodaran, profesor, specializiran za vrednotenje podjetij, ocenjuje, da je vreden »zgolj« 28 milijard dolarjev.

Potniki Lyfta so …

Razlika je tudi med potniki. »Uporabniki UberX storitev vedno sedijo na zadnjih sedežih, ne želijo se pogovarjati (želijo delati) in kar je še najboljše, vedno so pripravljeni in čakajo na taksi. Zelo spoštljivo. Uporabniki Lyfta pa skoraj vedno sedijo spredaj na sovoznikovem sedežu, skoraj vedno klepetajo in želijo biti prijazni. Skoraj nikoli, ko taksi prispe na želeno lokacijo, niso pripravljeni. To za voznika pomeni, da mora nanj čakati pet ali več minut,« se glasi eden od anonimnih zapisov, ki smo jih našli na Quori.

Uberjev voznik se bolje znajde med ulicami

Anonimnež gre še globlje v primerjavo startupov: več ženskih voznic najdemo pri Lyftu, vendar pa so v splošnem Lyftovi vozniki manj profesionalni. Uberjevi avtomobili so tudi novejši in pogosto kupljeni prav z namenom prevažanja voznikov. »Njihovo ulično znanje je boljše

UberX je cenejši od Lyfta, pripoveduje, stranka plača tudi od 20 do 25 odstotkov manj. Anonimnež meni, da je razlog v ugodnejši ceni želja Uberja, da bi izrinil Lyft. Če jim to uspe, »stavim, da bo znova dvignil cene«.

Če bi v mestu, kjer sta obe storitvi na voljo, želeli prevoz, bi hitreje dobili prevoz s pomočjo Uberjevega voznika. Na cestah je namreč več Uberjevih vozil, kar pomeni, da vas bo njihov voznik hitreje pobral na želeni lokaciji.

Uber ima vsaj 84-odstotni delež na ameriškem trgu

Na ameriških tleh, kjer sta oba startupa začela svojo pot, si je večji kos pogače uspel odtrgati Uber. Avgusta letos so Uberjevi predstavniki investitorjem razkrili, da obvladujejo od 84 do 87 odstotkov ameriškega trga. Zadnji podatki kažejo, da je še vedno v izjemni prednosti pred Lyftom, ki pa naj bi v zadnjem letu povečal svoj tržni delež za 70 odstotkov. V tem času je svoje lovke razširil na 20 mest po celem svetu, v sedmih opravi pol milijona voženj vsak mesec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kakšno vlogo igra avtomatizacija pri uspehu podjetij?

Kakšno vlogo igra avtomatizacija pri uspehu podjetij?

Avtomatizacija v današnjem poslovnem okolju igra zelo pomembno vlogo in lahko za podjetje, ki želi optimizirati svoje procese, povečati učinkovitost in ostati konkurenčno, pomeni preobratno točko na poti do uspeha. Preberite več >>

Kako izplačati Bitcoin – Najboljši načini za izplačilo BTC

Kako izplačati Bitcoin – Najboljši načini za izplačilo BTC

V svetu kriptovalut je Bitcoin kralj, zato je razumevanje, kako ga pretvoriti v tradicionalne fiat valute kot sta EUR ali USD, ključnega pomena. Kripto bankomati so postali ena izmed najbolj priljubljenih metod za izplačilo Bitcoina zaradi svoje dostopnosti in enostavnosti uporabe. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako svojim zaposlenim plačati v kriptovaluti?

Kako svojim zaposlenim plačati v kriptovaluti?

Kriptovaluta je prevzela svet in vse več podjetij jo sprejema kot način plačila. Ta digitalna valuta deluje neodvisno od tradicionalnih bančnih sistemov in ponuja različne ugodnosti: varnost, hitrost in nizke transakcijske provizije. Tudi nakazila plač zaposlenim v kripto obliki postajajo vse bolj priljubljena. Preberite več >>

Investicija v proxy se v poslovanju obrestuje

Investicija v proxy se v poslovanju obrestuje

Investicija v proxy se lahko v poslovanju obrestuje, če je pravilno izvedena in v skladu z načrtom poslovanja podjetja. Proxy je lahko koristen pri različnih vidikih poslovanja, na primer pri upravljanju tveganj, izboljšanju učinkovitosti poslovanja, povečanju produktivnosti in prihranku časa ter stroškov. Preberite več >>

Pomen digitalne pismenosti v sodobnem času

Pomen digitalne pismenosti v sodobnem času

Digitalna pismenost je danes ena izmed ključnih vseživljenjskih kompetenc, ki vključuje varno in kritično uporabo tehnologije informacijske družbe pri delu, v prostem času in pri sporazumevanju. Preberite več >>

Spletna banka kot alternativa klasični banki

Spletna banka kot alternativa klasični banki

Spletne banke že dolgo niso več novost. K uporabi nas vabijo predvsem z nizkimi stroški in dobro uporabniško izkušnjo. Nekateri jih že uporabljajo kot svoj edini bančni račun, drugi kot dodatnega. Preberite več >>

Zakaj so spletne igralnice bolj priljubljene od tradicionalnih?

Zakaj so spletne igralnice bolj priljubljene od tradicionalnih?

Tradicionalne igralnice v vse večjem številu dobivajo svoje spletne različice. K temu je v Sloveniji nedvomno pripomogla tudi prenovljena zakonodaja leta 2013. Spletno igralništvo je namreč takrat postalo zakonito. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje