BLOG MARKETING DELAVNICA

Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Kdo je večji in kje po svetu imate večjo možnost, da se usedete v avto enega od ameriških ponudnikov prevozov? Je vrednost Uber še ocenjena na več kot 60 milijard dolarjev? V katerem avtomobilu boste naleteli na prijaznejšega in profesionalnega voznika?
Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Lyft za razliko od Uberja ni prisoten na evropskih tleh. Med ameriškima startupoma je precej razlik. Nekaj smo jih strnili tudi mi (Vir slike: YouTube).

Na eni strani startup, o katerem se (vsaj v Sloveniji) zelo malo piše, na drugi pa tisti, ki je sprožil številne proteste v Evropi (in drugod po svetu). Zbrali smo nekaj zanimivih podatkov, ki jih o teh dveh ameriških startupih zagotovo niste vedeli.

Lyft pravi 5 in pol, Uber 2 milijardi

Boj med Lyftom in Uberjem traja že od leta 2012, ko je svojo pot začel Lyft. Ustanovila sta ga John Zimmer in Logan Green, danes pa je vreden 5,5 milijarde dolarjev (v ta podatek sicer Uber ni prepričan, meni, da njegova vrednost ne more biti višja od 2 milijard dolarjev, so avgusta letos zapisali pri The Verge).

Lyftu trenutno ne gre vse po načrtih, zato so se v medijih začeli pojavljati naslovi o prodaji. Ponudbo naj bi oddal celo tri leta starejši Uber.

Uber sta na noge postavila Travis Kalanick in Garrett Camp (njuno neto premoženje je ocenjeno na 6,3 milijard dolarjev), s svojim kontroverznim poslovnim modelom pa sta zanetila na desetine protestov taksistov. Tudi v Evropi.

Lyft brez voznika na evropskih tleh

Za razliko od Lyfta je Uber prisoten tudi v Evropi (Lyft je na voljo tudi zunaj ameriških mej, in sicer v Singapurju, Vietnamu, Maleziji, Indoneziji, na Tajskem in Filipinih). Če vas pot na primer zanese v naše sosede, v Italijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško, vas bo Uber pričakal tudi tam.

Zanimanje je tudi za Slovenijo, so iz Uberja sporočili že pred nekaj meseci. Slovenci sicer že imamo podobno storitev, ki pa prihaja iz Slovaške – o aplikaciji Hopin smo pisali v članku Kako me je zapeljal Hopin taxi.

Boj med startupoma je velik. In krut. Zapisov na spletu, kako si podjetji nagajata z naročili, ki jih potem prekličeta, je nešteto.

V svoje vrste sprejeli prvega strateškega direktorja

Zdi se, da je Lyft v tem boju manj uspešen, zato ne preseneča, da je v svoje vrste vendarle sprejel prvega strateškega direktorja. To vlogo ima Raj Kapoor, ki bo poskušal izboljšati strategijo startupa, se osredotočil na novo rast in priložnosti, Mellisa Waters pa bo skrbela za marketing.

Zmagovalna strategija po mnenju medijev pripada …

Strategijo Uberja mediji opisujejo za »zmagovalno« – ne samo z vidika podjetja, temveč tudi za njegove voznike. Po podatkih iz lanskega leta je voznik, ki je opravljal prevoz za Uber, zaslužil 19,04 dolarjev na uro, najbližji zasledovalci pa so bili vozniki tovornjakov. Ti so na uro zaslužili 18,37 dolarjev.

Septembra Uberjevi vozniki zaslužili vsaj 1,5 milijarde dolarjev

Uber je tudi v številu opravljenih mesečnih voženj večji: po Kalanickovih besedah ima Uber 40 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki mesečno za storitev odštejejo okoli 50 dolarjev. Njihovi vozniki so v prejšnjem mesecu zaslužili od 1,5 do 2 milijardi dolarjev.

Večji je tudi z vidika vrednosti: vreden naj bi bil kar 62,5 milijarde dolarjev. S to oceno pa se vsi ne strinjajo, Aswath Damodaran, profesor, specializiran za vrednotenje podjetij, ocenjuje, da je vreden »zgolj« 28 milijard dolarjev.

Potniki Lyfta so …

Razlika je tudi med potniki. »Uporabniki UberX storitev vedno sedijo na zadnjih sedežih, ne želijo se pogovarjati (želijo delati) in kar je še najboljše, vedno so pripravljeni in čakajo na taksi. Zelo spoštljivo. Uporabniki Lyfta pa skoraj vedno sedijo spredaj na sovoznikovem sedežu, skoraj vedno klepetajo in želijo biti prijazni. Skoraj nikoli, ko taksi prispe na želeno lokacijo, niso pripravljeni. To za voznika pomeni, da mora nanj čakati pet ali več minut,« se glasi eden od anonimnih zapisov, ki smo jih našli na Quori.

Uberjev voznik se bolje znajde med ulicami

Anonimnež gre še globlje v primerjavo startupov: več ženskih voznic najdemo pri Lyftu, vendar pa so v splošnem Lyftovi vozniki manj profesionalni. Uberjevi avtomobili so tudi novejši in pogosto kupljeni prav z namenom prevažanja voznikov. »Njihovo ulično znanje je boljše

UberX je cenejši od Lyfta, pripoveduje, stranka plača tudi od 20 do 25 odstotkov manj. Anonimnež meni, da je razlog v ugodnejši ceni želja Uberja, da bi izrinil Lyft. Če jim to uspe, »stavim, da bo znova dvignil cene«.

Če bi v mestu, kjer sta obe storitvi na voljo, želeli prevoz, bi hitreje dobili prevoz s pomočjo Uberjevega voznika. Na cestah je namreč več Uberjevih vozil, kar pomeni, da vas bo njihov voznik hitreje pobral na želeni lokaciji.

Uber ima vsaj 84-odstotni delež na ameriškem trgu

Na ameriških tleh, kjer sta oba startupa začela svojo pot, si je večji kos pogače uspel odtrgati Uber. Avgusta letos so Uberjevi predstavniki investitorjem razkrili, da obvladujejo od 84 do 87 odstotkov ameriškega trga. Zadnji podatki kažejo, da je še vedno v izjemni prednosti pred Lyftom, ki pa naj bi v zadnjem letu povečal svoj tržni delež za 70 odstotkov. V tem času je svoje lovke razširil na 20 mest po celem svetu, v sedmih opravi pol milijona voženj vsak mesec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Predlog za branje: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Predlog za branje: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Vsi smo že slišali za Elona Muska ter njegove izvirne ideje in projekte. Če vas zanima več o vizionarju za električnimi avtomobili Tesla, preberite njegovo biografijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Hive Project, slovenski projekt, ki želi s pomočjo tehnologije blockchain omogočiti prodajo terjatev tudi malim podjetjem in samostojnim podjetnikom, je s prvo javno ponudbo kovancev zbralo več kot dva tisoč bitcoinov oziroma več kot 8,5 milijona dolarjev. Preberite več >>

Iniciativa Blockchain Slovenija

Iniciativa Blockchain Slovenija

Ministrstvo za javno upravo je pred nekaj dnevi na podlagi Strategije razvoja informacijske družbe do leta 2020 – Digitalna Slovenija 2020 objavilo javni poziv zainteresirani javnosti k oblikovanju Iniciative Blockchain Slovenija. Svoj interes lahko izrazite do 30. novembra 2017. Preberite več >>

Pravni fokus: Tehnologija blockchain

Pravni fokus: Tehnologija blockchain

Tehnologija veriženja blokov, ki jo poznamo kot tehnologijo Blockchain, je ena izmed največjih tehnoloških inovacij. Tehnologija, ki bo po mnenju številnih strokovnjakov prinesla drugo internetno revolucijo, bo korenito spremenila sklepanje poslov in delovanje podjetij. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje