Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja
Če želite doseči medijsko pozornost, morate oblikovati zanimivo zgodbo. (Vir slike: Pexels.com)
1. Vaša zgodba naj bo zanimiva.
Preden začnete predstavljati svoje zagonsko podjetje medijem, razmislite, kaj je za ciljne publikacije zanimivo in vredno objave. Veliko zagonskih podjetij žal ni zanimivih za medije, ker njihova ponudba ni izvirna ali ne prinaša dodane vrednosti v primerjavi s tekmeci. Če vaše zagonsko podjetje sodi v to kategorijo, najprej razmislite o tem, kako izboljšati svoj izdelek, preden se podate v njegovo trženje.
Če pa menite, da je vaše zagonsko podjetje inovativno in zanimivo za medije, morate oblikovati zgodbo, ki jo boste predstavili novinarju. Pogoste ideje se dotikajo:
- ustanovitve podjetja,
- predstavitve novega izdelka, ponudbe ali storitve,
- predstavitve privlačne raziskave ali zanimivih izsledkov,
- odziva podjetja na aktualne dogodke,
- novic o odmevnem sodelovanju.
Ko ugotovite, kaj je tisto, zaradi česar ste medijsko zanimivi, začnite oblikovati svoje sporočilo.
2. Predstavite jasno sporočilo, ki naj temelji na vrednotah.
Preden se začnete ukvarjati z odnosi z javnostmi, si vzemite čas za oblikovanje sporočila podjetja. Svoje zagonsko podjetje morate znati predstaviti v eni povedi, tako da lahko vsakdo razume njegov namen. V svojem opisu zaradi lažje razumljivosti ne uporabljajte žargonskega izrazja.
Poleg opisa podjetja oblikujte tudi zgodbo, o kateri bi lahko poročali mediji. Pripravite se na to, da jo boste verjetno morali predstaviti v nekaj kratkih povedih. Novinarji vsak dan preberejo in poslušajo ogromno predstavitev, zato vašega elektronskega sporočila verjetno ne bodo prebrali v celoti, če jih vaša zgodba ne bo pritegnila v prvih nekaj stavkih.
Vaše sporočilo naj bo jasno in jedrnato ter naj odgovori na naslednji vprašanji: »Zakaj je ta zgodba vredna objave? Zakaj bi zanimala ciljno publiko publikacije?«
3. Upoštevajte novinarjevo področje delovanja in ciljno publiko publikacije.
Vprašajte se, katero demografsko skupino – in posledično, katero publikacijo – bi zanimalo vaše zagonsko podjetje. Nato poiščite novinarje, ki v okviru izbranih medijev pokrivajo področje, kamor sodi vaše podjetje.
Izdelajte seznam novinarjev, s katerimi si želite zgraditi poslovne odnose. Ko želite javnosti predstaviti neko zgodbo, se najprej obrnite na izbrane novinarje. Seznanite se z njihovim delom, da boste razumeli področje njihovega delovanja. Ko jim predstavljate svojo zgodbo, jim pokažite, da ste seznanjeni z njihovim delom, in jim razložite, kako se vaše podjetje vklaplja v njihovo delo.
Čeprav strokovnjaki za odnose z javnostmi priporočajo komuniciranje s posameznimi novinarji, ne pozabite na uradni način sprejemanja prispevkov, ki ga imajo vzpostavljeni relevantni mediji. Nekatere publikacije predstavitve in ideje sprejemajo prek skupnega elektronskega naslova – poskusite tudi na ta način.
4. Prilagodite svojo predstavitev.
Novinarji ne cenijo množičnih sporočil, ki ste jih poslali na različne sezname prejemnikov. Če želite, da določen novinar pokriva vašo zgodbo, svojo predstavitev prilagodite tako, da bo relevantna za njegovo področje delovanja in ciljno publiko. Vzemite si čas za oblikovanje prilagojenih sporočil za tiste novinarje, za katere si želite, da bi napisali ali posneli prispevek o vašem podjetju. Če bodo opazili, da ste jim napisali iskreno in zanimivo sporočilo, vam bodo z veseljem odgovorili.
5. Izogibajte se sporočilom za javnost.
Sporočila za javnost večinoma niso učinkovita. Po navadi so predolga, polna citatov predstavnikov podjetij in obremenjena z žargonom. Če je le mogoče, se jim izognite – rajši se držite individualiziranih elektronskih sporočil.
6. Pripravite koristne materiale.
Vnaprej pripravite materiale, ki bi lahko bili koristni za novinarje, na primer:
- opis podjetja in izdelka,
- relevanten fotografski material,
- predstavitvene posnetke izdelka.
V osnovni predstavitvi zapišite, da lahko novinarju priskrbite fotografije, posnetke in dodatne informacije, če ga vaša zgodba zanima.
7. Posvetite se časovni dimenziji medijskih objav.
V medijih se morate pojaviti ob pravem času. Novinarju morate dati dovolj časa, da se pripravi na poročanje, hkrati pa z njim ne smete stopiti v stik prezgodaj, saj lahko v času do uradnega zagona podjetja že pozabi na vas. Nekaterim medijem je všeč tudi, če lahko ekskluzivno poročajo o neki zgodbi, preden informacije o njej pridejo do drugih novinarjev.
Pomemben pojem je tudi embargo, kar pomeni, da vir informacij prosi novinarja, da o zgodbi ne poroča do nekega datuma oziroma dokler niso izpolnjeni določeni pogoji. Embargo je koristen, če menite, da bodo novinarji potrebovali več časa za oblikovanje relevantnega prispevka. Tako imajo čas, da na primer opravijo intervjuje z različnimi posamezniki, hkrati pa jim zagotovite, da bodo o vaši zgodbi poročali istočasno z drugimi mediji.
8. Predstavite zanimive podatke.
Če je le možno, v svojo predstavitev vključite podatke in številke, ki podpirajo vaše ideje. Iz zanimive raziskave, infografike ali drugih podatkov lahko celo razvijete samostojno zgodbo.
9. Sledite novinarjem na Twitterju.
Zastavite si cilj, da boste oblikovali dober odnos z novinarji, ki pokrivajo vašo industrijo. Druženje ob kosilu za ohranjanje stikov ni vedno najboljša možnost, saj so novinarji zelo zaposleni. Dober način za ohranjanje stikov pa je uporaba družbenega omrežja Twitter. Novinarji prek Twitterja pogosto iščejo vire, hkrati pa tudi delijo članke in novice, ki se jim zdijo zanimivi. Na podlagi teh informacij lahko bolje spoznate novinarje in prilagodite svoja sporočila njihovim interesom.
Prav tako se ne bojte interakcije. Če vam pot prekriža novica ali prispevek, ki bi morda zanimal novinarja, mu pošljite povezavo. In če novinar objavi zanimivo povezavo ali piše o čem zabavnem, se pridružite pogovoru.
Vir: Mashable