Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov.
Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Če želite doseči medijsko pozornost, morate oblikovati zanimivo zgodbo. (Vir slike: Pexels.com)

1. Vaša zgodba naj bo zanimiva.

Preden začnete predstavljati svoje zagonsko podjetje medijem, razmislite, kaj je za ciljne publikacije zanimivo in vredno objave. Veliko zagonskih podjetij žal ni zanimivih za medije, ker njihova ponudba ni izvirna ali ne prinaša dodane vrednosti v primerjavi s tekmeci. Če vaše zagonsko podjetje sodi v to kategorijo, najprej razmislite o tem, kako izboljšati svoj izdelek, preden se podate v njegovo trženje.

Če pa menite, da je vaše zagonsko podjetje inovativno in zanimivo za medije, morate oblikovati zgodbo, ki jo boste predstavili novinarju. Pogoste ideje se dotikajo:

  • ustanovitve podjetja,
  • predstavitve novega izdelka, ponudbe ali storitve,
  • predstavitve privlačne raziskave ali zanimivih izsledkov,
  • odziva podjetja na aktualne dogodke,
  • novic o odmevnem sodelovanju.

Ko ugotovite, kaj je tisto, zaradi česar ste medijsko zanimivi, začnite oblikovati svoje sporočilo.

2. Predstavite jasno sporočilo, ki naj temelji na vrednotah.

Preden se začnete ukvarjati z odnosi z javnostmi, si vzemite čas za oblikovanje sporočila podjetja. Svoje zagonsko podjetje morate znati predstaviti v eni povedi, tako da lahko vsakdo razume njegov namen. V svojem opisu zaradi lažje razumljivosti ne uporabljajte žargonskega izrazja.

Poleg opisa podjetja oblikujte tudi zgodbo, o kateri bi lahko poročali mediji. Pripravite se na to, da jo boste verjetno morali predstaviti v nekaj kratkih povedih. Novinarji vsak dan preberejo in poslušajo ogromno predstavitev, zato vašega elektronskega sporočila verjetno ne bodo prebrali v celoti, če jih vaša zgodba ne bo pritegnila v prvih nekaj stavkih.

Vaše sporočilo naj bo jasno in jedrnato ter naj odgovori na naslednji vprašanji: »Zakaj je ta zgodba vredna objave? Zakaj bi zanimala ciljno publiko publikacije?«

3. Upoštevajte novinarjevo področje delovanja in ciljno publiko publikacije.

Vprašajte se, katero demografsko skupino – in posledično, katero publikacijo – bi zanimalo vaše zagonsko podjetje. Nato poiščite novinarje, ki v okviru izbranih medijev pokrivajo področje, kamor sodi vaše podjetje.

Izdelajte seznam novinarjev, s katerimi si želite zgraditi poslovne odnose. Ko želite javnosti predstaviti neko zgodbo, se najprej obrnite na izbrane novinarje. Seznanite se z njihovim delom, da boste razumeli področje njihovega delovanja. Ko jim predstavljate svojo zgodbo, jim pokažite, da ste seznanjeni z njihovim delom, in jim razložite, kako se vaše podjetje vklaplja v njihovo delo.

Čeprav strokovnjaki za odnose z javnostmi priporočajo komuniciranje s posameznimi novinarji, ne pozabite na uradni način sprejemanja prispevkov, ki ga imajo vzpostavljeni relevantni mediji. Nekatere publikacije predstavitve in ideje sprejemajo prek skupnega elektronskega naslova – poskusite tudi na ta način.

4. Prilagodite svojo predstavitev.

Novinarji ne cenijo množičnih sporočil, ki ste jih poslali na različne sezname prejemnikov. Če želite, da določen novinar pokriva vašo zgodbo, svojo predstavitev prilagodite tako, da bo relevantna za njegovo področje delovanja in ciljno publiko. Vzemite si čas za oblikovanje prilagojenih sporočil za tiste novinarje, za katere si želite, da bi napisali ali posneli prispevek o vašem podjetju. Če bodo opazili, da ste jim napisali iskreno in zanimivo sporočilo, vam bodo z veseljem odgovorili.

5. Izogibajte se sporočilom za javnost.

Sporočila za javnost večinoma niso učinkovita. Po navadi so predolga, polna citatov predstavnikov podjetij in obremenjena z žargonom. Če je le mogoče, se jim izognite – rajši se držite individualiziranih elektronskih sporočil.

6. Pripravite koristne materiale.

Vnaprej pripravite materiale, ki bi lahko bili koristni za novinarje, na primer:

  • opis podjetja in izdelka,
  • relevanten fotografski material,
  • predstavitvene posnetke izdelka.

V osnovni predstavitvi zapišite, da lahko novinarju priskrbite fotografije, posnetke in dodatne informacije, če ga vaša zgodba zanima.

7. Posvetite se časovni dimenziji medijskih objav.

V medijih se morate pojaviti ob pravem času. Novinarju morate dati dovolj časa, da se pripravi na poročanje, hkrati pa z njim ne smete stopiti v stik prezgodaj, saj lahko v času do uradnega zagona podjetja že pozabi na vas. Nekaterim medijem je všeč tudi, če lahko ekskluzivno poročajo o neki zgodbi, preden informacije o njej pridejo do drugih novinarjev.

Pomemben pojem je tudi embargo, kar pomeni, da vir informacij prosi novinarja, da o zgodbi ne poroča do nekega datuma oziroma dokler niso izpolnjeni določeni pogoji. Embargo je koristen, če menite, da bodo novinarji potrebovali več časa za oblikovanje relevantnega prispevka. Tako imajo čas, da na primer opravijo intervjuje z različnimi posamezniki, hkrati pa jim zagotovite, da bodo o vaši zgodbi poročali istočasno z drugimi mediji.

8. Predstavite zanimive podatke.

Če je le možno, v svojo predstavitev vključite podatke in številke, ki podpirajo vaše ideje. Iz zanimive raziskave, infografike ali drugih podatkov lahko celo razvijete samostojno zgodbo.

9. Sledite novinarjem na Twitterju.

Zastavite si cilj, da boste oblikovali dober odnos z novinarji, ki pokrivajo vašo industrijo. Druženje ob kosilu za ohranjanje stikov ni vedno najboljša možnost, saj so novinarji zelo zaposleni. Dober način za ohranjanje stikov pa je uporaba družbenega omrežja Twitter. Novinarji prek Twitterja pogosto iščejo vire, hkrati pa tudi delijo članke in novice, ki se jim zdijo zanimivi. Na podlagi teh informacij lahko bolje spoznate novinarje in prilagodite svoja sporočila njihovim interesom.

Prav tako se ne bojte interakcije. Če vam pot prekriža novica ali prispevek, ki bi morda zanimal novinarja, mu pošljite povezavo. In če novinar objavi zanimivo povezavo ali piše o čem zabavnem, se pridružite pogovoru.

Vir: Mashable

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Preberite več >>

PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Šest najpogostejših napak pri PRju

Šest najpogostejših napak pri PRju

Poslali ste na stotine PR sporočil različnim medijem. Po nekaj dneh ugotovite, da vaše zgodbe ni povzel prav noben medij. Sprašujete se, kaj ste storili narobe. V nadaljevanju predstavljamo najpogostejše napake, ki vas lahko stanejo objave v medijih. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje