Kolumna: E-mail marketing po Malincino
Kolumna: E-mail marketing po Malincino (Vir slike: osebni arhiv Nastje Kramer)
Še preden gremo na konkretne primere, si na kratko poglejmo, kaj je e-mail marketing oziroma e-poštni marketing. Gre za obliko direktnega marketinga. Primeren je za pošiljanje e-novic, vabil na dogodke, obveščanje o akcijah, novostih,… Vse kar potrebujete za e-mail kampanjo je dobra baza strank in dobro poštno sporočilo.
V Malinci na našo celotno bazo pošiljemo dva e-maila tedensko. Čeprav imamo segmentirano bazo na kupce in nekupce, večino e-mailov pošljemo na vse e-naslove. Za Malinco e-mail marketing predstavlja dve glavni prednosti:
1. Cenovno ugodna oblika oglaševanja in obveščanja kupcev oz. potencialnih strank (cena je pri večini orodij za masovno pošiljanje e-mailov določena glede na število e-mail naslovov, ki jih imamo).
2. Analitiko – natančno merjenje odziva, koliko sporočil je bilo odprtih, kdo jih je odprl in na katere povezave so ljudje kliknili. Spremljanje različnih statistik in uspešnosti izvedenih akcij, ter tako lažje načrtovanje prihodnjih kampanj.
Za pošiljanje in pripravo e-mail kampanj vam priporočam uporabo enega izmed naslednji orodij: Mailerlite (tega trenutno uporabljamo v Malinci), Sendy, GetResponse ali Mailchimp.
Malincina trenutna baza šteje okoli 40.000 različnih e-mail naslovov. Le-te smo izbrali v roku leta in pol od kar poslujemo, na več različnih načinov. Naj naštejem 3 glavne:
- Brezplačne e-knjige z zdravimi recepti
- Spletne nagradne igre
- Prijava na e-novice na vstopni strani spletne strani
V Malinci z e-mail marketingom generiramo okoli 20 odstotkov celotne prodaje. Sledi 5 glavnih lastnosti dobrega in prodajnega e-maila, ki preizkušeno delujejo pri nas:
1. Pozornost je potrebno pritegnit z naslovom: od naslova je odvisno, koliko ljudi bo vaše sporočilo odprlo. Pomembno je, da naslov vzbudi radovednost. Spodaj navajam 5 naslov, ki so bili pri nas do sedaj najbolj uspešni:
Naslov emaila | Odstotek ljudi, ki je email odprlo |
---|---|
Te vice o šefih moraš prebrati | 54,40 % |
Vse najboljše | 43,29 % |
Recept za najboljšo PIZZO | 42,34 % |
Pomagaj mi izbrati barvo sten | 40,11 % |
Končno sem jo dočakala | 39,50 % |
2. Pošiljatelj mora biti znan: jaz vedno pošiljam e-mail pod svojim imenom (Nastja, Nastja Kramer ali Malinca Nastja) in pod svojim e-mail naslovom nastja@malinca.si.
3. Vsebina mora biti relevantna: pomembno je, da se vsebina nanaša na stvari, s katerimi se ukvarjate. V našem mailingu so vedno 3 stvari: uvodna vsebine (novosti, kratek prispevek o zdravi prehrani oz posameznem živilu, vprašanje bralcu, osebna izpoved/izkušnja, …), zdrav recept in prodajna akcija. Je pač tako, da smo odvisni od spletne prodaje in so popolnoma neprodajni e-maili pri nas zelo redki. Veliko boljše je izpostaviti samo eno stvar in povezavo, ampak pri nas se vedno toliko dogaja, da to enostavno ni mogoče.
3. Osebni pristop in personalizacija: Naša e-mail komunikacija je na prijateljski ravni, bralke in bralce tikamo, v e-mailih pogosto uporabimo njeno/njegovo ime. Velikokrat jih vprašamo za mnenje o receptih, novih projektih, njihovem mnenju o določenem živilu, izdelku in jih tako vključimo v gradnjo blagovne znamke. Saj brez njih tudi nas ne bi bilo!
4. Izogibanje slikam: V e-mailu le redko uporabljamo slike, saj so testiranja pokazala, da so e-maili brez slik in ostale navlake bolj brani, klikani in prinesejo večje prodajne učinke. Kljub temu, da v e-mailu ni slik in posebnega oblikovanja, skušamo narediti e-mail pregleden s krajšimi vrsticami, barvami, odstavki in logičnim zaporedjem.
NE POZABITE! Bralcu morate vedno dati možnost, da se od prejemanja vaših e-mailov vedno odjavi.
Nastja vas vabi na intenzivno delavnico o spletni prodaji. Preverite tukaj >>