Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga

Cilji so pomemben del digitalne analitike, saj z njimi spremljamo doseganje poslovnih ciljev. Konverzije delimo na mikro in makro konverzije. Makro konverzija po navadi predstavlja ključni poslovni cilj spletne strani.
Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga

Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga (Vir slike: Pixabay.com)

V spletnih trgovinah je to nakup, na preostalih spletnih straneh pa pogosto vzpostavitev kontakta. Na poti do makro konverzije pa uporabniki na spletnih straneh izvedejo tudi številne druge, manj pomembne konverzije, ki jih imenujemo mikro konverzije.

Kako določiti makro konverzijo?

Kot rečeno, makro konverzija predstavlja izpolnitev najpomembnejšega cilja spletne strani. Najučinkovitejši pregled nad makro konverzijami dobimo, če kot cilj nastavimo obisk zahvalne strani (strani, ki se uporabniku pokaže po zaključku procesa/nakupa). Priporočljivo je, da hkrati nastavimo tudi »funnel« oz. po slovensko »tok«, da lahko kasneje spremljamo, kje uporabniki zapuščajo nakupni/konverzijski proces. Seveda lahko k celotni stvari pristopimo tudi precej bolj kompleksno, ampak to ni namen tega članka.

Zakaj moramo spremljati tako mikro kot tudi makro konverzije?

Med tem, ko je spremljanje makro konverzij v digitalnem marketingu postalo že praksa, pa se prepogosto pozablja na spremljanje mikro konverzij. Če spremljamo samo makro konverzije, smo s stališča digitalne analitike praktično slepi. Vidimo in analiziramo lahko le nakupne navade naših potrošnikov (kaj so kupili in kdaj), nikakor pa ne moremo analizirati, kaj je te potrošnike privedlo do nakupa in kako so se na poti do nakupa vedli. S pomočjo mikro konverzij lahko poglobimo poznavanje svojih potrošnikov ter optimizacijo kampanje razširimo z optimizacije asortimana ponudbe na optimizacijo targetiranja potrošnikov, oglaševanja, vsebine in izpostavljenosti produktov. Poleg mikro in makro konverzij nam lahko izredno podroben pogled v prednakupno vedenje potrošnikov da tudi Enhanced ecommerce.

Kaj so mikro konverzije?

Mikro konverzije so raznolika dejanja, ki jih potrošniki izvedejo v sklopu svojega procesa določanja pred nakupom. Tipično jih definiramo na podlagi ključnih stičnih točk med potrošnikom in blagovno znamko. Na spletne strani potrošniki pogosto zahajajo v različnih fazah nakupnega procesa in pri tem dosežejo različne mikro konverzije, definirane na spletnih straneh.

Med pogoste mikro konverzije na spletnih straneh spadajo prijava na elektronski časopis, registracija uporabnika, prenos datoteke s spletne strani, ogled določene vsebine na spletni strani, prijava v demo produkt, dodajanje izdelka v košarico, ogled galerije ipd. Različni tipi spletnih strani imajo različne mikro konverzije (poleg tega ima skoraj vsaka spletna stran še nekaj specifičnih) in ključnega pomena je, da smo pri definiciji mikro konverzij natančni in pazljivi.

Kako izbrati mikro konverzijo?

Mikro konverzije predstavljajo ključna dejanja potrošnikov na spletni strani (z izjemo makro konverzije). Pri določanju si je najbolje pomagati z analizo vedenja kupcev na spletni strani. Če vemo, kaj so uporabniki, ki so izvedli makro konverzijo, pred tem na spletni strani počeli, lahko zelo preprosto iz njihovega vedenja definiramo vzorec. Drug dober vir mikro konverzij so poslovni kazalniki, ki jih želimo spremljati. Če bi radi na primer izračunali CPL (cost per lead oz. strošek na interesenta), moramo spremljati točno število interesentov, ki jih generiramo na spletni strani. To pomeni, da moramo v eno (ali več) mikro konverzijo združiti vse možne načine generiranja interesentov. Če želimo meriti churn (stopnjo odpovedi), moramo mikro konverzijo vezati na klik na gumb za odpoved storitve (ali obrazec za odpoved).

Mikro konverzije kot ključni kazalniki uspeha v oglaševanju

Makro konverzije so izredno pomembne, vendar če se osredotočamo samo nanje, izgubljamo širšo sliko. Ne glede na to, kaj je primarni cilj vaše spletne strani, po vsej verjetnosti uporabniki nanjo prihajajo zaradi različnih razlogov. Pri tem je končna konverzija, na primer nakup, zgolj eden izmed razlogov. Kot je v eni izmed objav lepo razložil Peter, potrošniki potujejo skozi odločevalski proces. Pri tem se njihove potrebe, s tem pa tudi razlogi, zakaj pridejo na spletno stran, spreminjajo. Po vsej verjetnosti vam je proces odločanja potrošnikov že dokaj jasen. Tudi svoje digitalno oglaševanje verjetno že prilagajate temu procesu.

Mikro konverzije v tem procesu služijo kot ključni kazalniki uspeha. Kažejo nam, kako učinkoviti smo v posamezni fazi procesa odločanja potrošnikov oziroma kako učinkovit je posamezen del našega digitalnega oglaševanja. Mikro konverzije (dejanja uporabnikov na spletni strani) moramo pravilno umestiti v celotni proces odločanja. S tem nam postane tudi jasno, katero mikro konverzijo uporabiti kot ključni kazalnik uspeha v določeni fazi. Uporaba makro konverzije kot ključnega kazalnika uspeha v vseh fazah procesa odločanja potrošnika že v osnovi ni logična, poleg tega pa lahko v tej izkrivljeni realnosti hitro ocenimo, da večina naših kampanj itak ne deluje in jih lahko brez posledic ukinemo. What-a-mistaka-to-maka.

OK, še vedno niste za …

Če vas še vedno nisem prepričal, zakaj meriti tako mikro kot makro konverzije, pomislite na to:

  • da vam omogoča vpogled v to, kako vaš spletni marketing vpliva tudi na konverzije (in dogajanje), ki se zgodijo izven spletne strani,
  • da boste s tem končno razumeli (oz. boste prisiljeni razumeti) različne persone, ki obiskujejo vašo spletno stran,
  • da boste s tem lahko končno spremljali in merili vedenje potrošnikov skozi celotni odločevalski proces,
  • da vam bodo mikro konverzije pomagale identificirati kritične točke spletne strani in ozka grla nakupnega procesa,
  • da boste s tem spoznali, da je merjenje last click konverzij tako last decade,
  • in če ste podatkovni geek, kot sem jaz, potem vam bo to dalo ogromno številk za igranje (in posledično boljše razumevanje vseeega).

Avtor: Andraž Štalec (Red Orbit, digitalni marketing, d.o.o.) v članku: Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje