Nakupovanje na spletu v Sloveniji in na Hrvaškem

5. aprila 2017 je v Zagrebu potekala največja konferenca o spletnem nakupovanju v regiji, Ecommerce Day 2017, ki se je je udeležilo več kot 150 strokovnjakov. Udeleženci so prvi dobili vpogled v nove podatke največje raziskave spletnega nakupovanja Shopper's Mind 2016-2017.
Nakupovanje na spletu v Sloveniji in na Hrvaškem

Raziskava Shopper’s Mind analizira spletno nakupovanje v Sloveniji in na Hrvaškem. (Vir slike: Bigstockphoto)

Raziskavo Shopper’s Mind, ki daje celovit vpogled v nakupne navade potrošnikov na spletu, izvaja podjetje Ceneje d.o.o. skupaj z agencijo Valicon; novembra lani je zajela 22.633 slovenskih spletnih uporabnikov, marca letos pa še 22.437 uporabnikov na Hrvaškem.

Rezultati raziskave kažejo izjemno povečanje pogostosti nakupovanja na spletu in rast nakupov v novih kategorijah izdelkov tako v Sloveniji kot na Hrvaškem. Vsaj en spletni nakup je opravilo že 9 od 10 uporabnikov interneta, a med državama obstajajo zanimive razlike v naklonjenosti tujim trgovcem ter s tem povezanimi načini plačil.

Ali v Sloveniji in na Hrvaškem nakupujemo na enak način?

Spletni trg je tako v Sloveniji kot na Hrvaškem v velikem porastu, saj pogostost spletnega nakupovanja iz leta v leto vztrajno narašča. Pri nas mesečno na spletu kupuje že 37 % spletne populacije, vsaj eno izkušnjo s spletnim nakupovanjem ima že 9 od 10 uporabnikov spleta. Tako je takih, ki sploh ne nakupujejo na spletu, v Sloveniji le še 8 %. Podatki kažejo zelo podobno sliko za sosednjo Hrvaško, pojavlja pa se pomembna razlika: na Hrvaškem delež posameznikov, ki mesečno nakupujejo prek spleta, dosega že skoraj 50 %.

Pogostost spletnega nakupovanja v Sloveniji in na Hrvaškem. (Vir slike: Shopper’s Mind Slovenija)

Direktor podjetja Ceneje Darko Dujič je na konferenci Ecommerce Day 2017 pojasnil: »Smo v obdobju hitre rasti nakupovanja na spletnih kanalih, potencial spletne trgovine v primerjavi z drugimi segmenti je izjemen. Podatki naše raziskave kažejo izjemno povečanje frekvence nakupovanja v tem prodajnem kanalu.«

Zelo zanimivi so podatki o nakupnih navadah z vidika plačilnih metod. V Sloveniji je zaradi dolge tradicije gotovinskega poslovanja z več kot 40 % še vedno najbolj priljubljeno plačilo po povzetju, vendar elektronska plačila v zadnjih letih naraščajo. V letu 2016 se je s plačilom s kreditno kartico zaključila petina nakupov, kar je 12 % več kot leto prej. Med hrvaškimi spletnimi kupci je poleg plačila po povzetju na prvem mestu plačevanje s PayPalom – na ta način se zaključi skoraj tretjina nakupov. Zakaj prihaja do takšnih razlik? Razloge zanje lahko verjetno iščemo v naklonjenosti tamkajšnjih kupcev globalnim platformam, kot sta eBay in AliExpress.

Med državama torej obstajajo pomembne razlike v naklonjenosti domačim oziroma tujim spletnim trgovcem. Skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev namreč nakupuje izključno doma, na Hrvaškem pa je takih zgolj 22 %. Na drugi strani kar 40 % hrvaških spletnih kupcev večinoma nakupuje v tujini, medtem ko je v Sloveniji nakupovanje v tujini precej manj priljubljeno: v tujih spletnih trgovinah večinoma nakupuje manj kot petina anketirancev.

Ključni dejavniki rasti spletne trgovine

Udeleženci konference Ecommerce Day 2017 so prvi spoznali tudi dejavnike, ki spodbujajo rast spletne trgovine v Sloveniji in na sosednjem Hrvaškem. Med njimi je eden ključnih zagotovo širitev nakupov v novih kategorijah oziroma blagovnih skupinah, ki doslej še niso bile tako razvite na spletu. Tudi na tem področju se pojavljajo razlike med državama, saj se je v Sloveniji v zadnjem letu najbolj povečal tržni delež spletnih trgovin v kategorijah hrana in pijača, avto-moto oprema in oprema za male živali, medtem ko so na Hrvaškem najbolj zrasli spletni trgovinski centri ter trgovci s področja skupinskih nakupov in zavarovanj.

Drugi dejavnik so vsekakor mobilne tehnologije, ki so postale katalizator nakupnega vedenja na spletu. Tega se vedno bolj zavedajo tudi trgovci na obeh trgih. Podatki analize tehnične skladnosti trgovin s standardi varnega nakupovanja na spletu kažejo, da je imelo novembra lani optimizirano mobilno spletno stran že 76 % slovenskih spletnih trgovin – zanimivo bo opazovati, kakšno bo stanje letos. Hrvaška je v tem pogledu v zadnjem letu naredila pomemben korak naprej; lani je imelo spletno stran prilagojeno mobilnim napravam namreč zgolj 60 % trgovin, letos pa je takih že skoraj 90 %.

Raziskava je pokazala tudi zanimivo dinamiko v vedenju potrošnikov v fazi raziskovanja pred nakupom. V obeh državah opažamo vzpon portalov za primerjalno nakupovanje (ceneje.si, jeftinije.hr in podobno), ki jih v Sloveniji uporablja dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem pa že kar 55 % uporabnikov. Gre za platforme, ki na enem mestu ponujajo vse informacije za preudarno nakupovanje in obiskovalcem tako olajšajo nakupni proces.

Slovenski trg je stabilen – kako pa je na Hrvaškem?

Podatki o tržnih deležih so pokazali, da tako v Sloveniji kot na Hrvaškem vodilnih 5 spletnih trgovcev zavzema skoraj polovico trga. Večje razlike med državama pa so se pokazale glede na tip spletne trgovine. Na slovenskem trgu namreč vodijo spletni nakupovalni centri, tržni delež katerih znaša skoraj polovico; na prvem mestu med njimi je mimovrste.com. Sledijo specializirani trgovci, globalne platforme, kot so eBay, Amazon in AliExpress, pa obsegajo le dobro desetino trga. Na Hrvaškem so bolj izraziti specializirani spletni trgovci, ki predstavljajo dobro tretjino trga, sledijo jim spletni nakupovalni centri in globalne trgovske platforme s skoraj petino trga. Tudi ta podatek potrjuje že omenjeno naklonjenost hrvaških potrošnikov tujim trgovcem.

Darko Dujič je na konferenci Ecommerce Day 2017 takole opisal dinamiko na obeh trgih: »Na Hrvaškem se je v zadnjem letu odvijala zelo zanimiva dinamika, ki je povezana predvsem s prihodom dveh trgovcev z velikimi aspiracijami − eden je velik regijski akter iz Češke, mall.hr, drugi pa dolgo napovedovana digitalna veja Agrokorja, abrakadabra.com. Čeprav sta trgovca uprizorila dva različna prihoda na trg, sta oba uspešno osvojila svoj tržni delež. Slovenski trg je bil v tem obdobju precej stabilen, a vendar smo v segmentu spletne trgovine zabeležili dinamiko 30–40-% rasti. Vsi ti podatki jasno kažejo, da se regija hitro digitalizira tudi v dejavnosti trgovine.«

Vir: Shopper’s Mind Slovenija

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>


Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Na področju spletnega oglaševanja vlada izjemna tekmovalnost. Vsa podjetja se trudijo prehiteti konkurenco. Pri tem vam lahko pomagajo tudi razširitve v storitvi Google AdWords. Preberite več >>

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Digitalno oglaševanje prek storitve Facebook Messenger vstopa v zasebni prostor posameznikov. Boste izkoristili to priložnost? Preberite več >>

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google v svoj brskalnik Chrome uvaja pomembno novost: najbolj vsiljivi oglasi bodo avtomatsko blokirani in se uporabnikom brskalnika na različnih napravah ne bodo prikazovali. Preberite več >>

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Facebookov Urejevalnik oglasov že slabo leto omogoča t. i. A/B testiranje nekaterih možnosti. Po novem lahko testirate tudi videz oziroma kreativo oglasov. Preberite več >>

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Na področju varovanja zasebnosti in podatkov se v kratkem obetajo pomembne spremembe. Kako bo nova politika vplivala na trženje? Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje