Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju.
Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Majda Dodevska, soustanoviteljica startupa Scoutee, je z nami delila nekaj nasvetov, kako do objave v tujih medijih (Vir slike: osebni arhiv).

Za startup Scoutee ste verjetno že slišali, sploh če ste navdušeni nad množičnim financiranjem. Pred meseci so se s prvim pametnim radarjem za merjenje hitrosti žogice v športu (prvotno je bil namenjen zgolj svetu bejzbola) predstavljali na Kickstarterju, kjer so s pomočjo 394 podpornikov zbrali 53.687 dolarjev. Med kampanjo so bili predstavljeni v številnih svetovnih medijih, kot so Discovery Channel, Engadget, Gizmodo, CBS Sports, Yahoo Japan (na Japonskem je bejzbol šport številka ena). Več o kampanji preberite v članku Scoutee na Kickstarterju!.

Naj pišem na info naslov medija?

Za podobne uspehe (z vidika objave v tujih medijih) je v prvi vrsti pomembna dobra adrema (gre za seznam medijev in novinarjev). Po besedah Majde Dodevske, je izdelovanje le-te »zelo zahtevna naloga, še posebej, če se tega lotevamo prvič«. Kot glavni razlog navaja dejstvo, da medijske hiše pogosto nimajo javno objavljenih elektronskih naslovov svojih novinarjev in urednikov, imajo pa objavljene t.i. info elektronske naslove. A ti naslovi pogosto ne pripeljejo do uredništva oziroma novinarja.

Kako najti prave novinarje?

Zato je potrebno biti iznajdljiv. »Dober strokovnjak za odnose z javnostmi se bo iskanja pravih novinarjev in medijev lotil tako, da bo spremljal projekte in tematike, ki so podobni temu, o čemer želi sam razširiti besedo.« Torej, če pošiljate sporočilo za javnost o novem kolesu nekomu, ki piše o prehrani, boste zapravili priložnost, je konkretna sogovornica. Priložnost za izgradnjo adreme ponujajo tudi družabna omrežja – Twitter uporablja veliko novinarjev, kjer pogosto razkrijejo tudi svoje elektronske naslove.

Zgodbo produkta startupa Scoutee (na sliki ekipa Scoutee) so povzeli številni tuji mediji. Med njimi tudi mediji, kot so Discovery Channel, Engadget, Gizmodo, CBS Sports, Yahoo Japan (Vir slike: osebni arhiv).

Kdaj kontaktirati novinarja?

V Sloveniji je v stik z novinarjem razmeroma enostavno priti. Fizičen stik sicer ni potreben ob prvem sporočilu, pravi soustanoviteljica startupa Scoutee, je pa priporočljivo, da ga kontaktiramo še preden mu pošljemo prvo sporočilo za javnost. V sporočilu mu povemo, »česa se lotevamo, da lahko v kratkem pričakuje sporočilo za javnost«, lahko pa ga vprašamo tudi o kakšnih željah, potrebah. »Vsekakor je dobro, če v dogovoru s tem novinarjem pridobimo tudi njegovo telefonsko številko,« dodaja. Dobro je tudi, če se z novinarjem ali urednikom dogovorimo za osebno srečanje, vendar imejte v mislih, da je podobnih podjetij in projektov v Sloveniji na stotine. Novinarji nimajo časa, da bi se z vsemi srečali. Priložnost za srečanje z novinarji, ki pokrivajo našo panogo oziroma področje, so zagotovo strokovni dogodki, naše lastne tiskovne konference oziroma lastni dogodki za novinarje in urednike.

Pazljivo pri izbiri načina komunikacije

Če pa se želimo osredotočiti na tuje medije (če vaš glavni ciljni trg ni Slovenija, potem, pravi Dodevska, je nesmiselno, da vse svoje sile osredotočite zgolj na slovenske novinarje), pa je situacija povsem drugačna. Osebna srečanja so otežena, pazljivi moramo tudi pri izbiri načina komunikacije. Sogovornica razkriva, da veliko tujih novinarjev na svojem Twitter profilu »celo opozarja, kateri načini komunikacije jim ne ustrezajo in poziva h komunikaciji izključno prek njihovega službenega emaila«.

Personalizirano sporočilo odpira vrata do objave

V njihovih elektronskih predalih se vsak dan znajde na stotine sporočil, zato mora biti naša komunikacija toliko bolj domiselna.

»Ko najdemo novinarja, ki bi ga utegnilo naše sporočilo za javnost zanimati, naredimo še dodatno raziskavo o njem, raziščemo njegove profile na družabnih omrežjih, preberemo njegove druge članke o podobnih tematikah, ter to uporabimo v nagovoru.

Povemo mu, da se obračamo nanj s tem sporočilom za javnost, ker vemo, da je v preteklosti pokrival podobne teme, pri čemer mu lahko omenimo točno določene članke, oziroma vemo, da bo prepoznal vrednost naše rešitve, ker se osebno zanima za to področje

Morda se vam zdijo to malenkosti, a po izkušnjah Dodevske, se na tak način lahko zgradi dober odnos tudi na daljavo.

Kdaj je čas za tikanje?

Pomemben pa je tudi odnos do novinarja. »Osebno sta mi zelo blizu prijateljski odnos in tikanje, značilna za startup svet,« ki pa je po njenih izkušnjah še nekoliko bolj sproščen v ZDA, kjer si objavo v medijih želi doseči veliko startupov. Sama meni, da je vsako komunikacijo potrebno začeti spoštljivo, »z vikanjem, ter nato dovoliti nasprotni osebi, da določi, na kateri ravni se bo komunikacija nadaljevala«.

Z vsiljivostjo ne boste prišli daleč

Preveč prijateljski odnos v prvem sporočilu lahko ustvari vtis vsiljivosti in nespoštljivosti. »V vsakem primeru pa moram poudariti, kako izjemno pomembno je, da se elektronsko sporočilo ne začne z zelo splošnim nagovorom ´Dear Sir or Madam´ ali čim podobnim, kar sporoča, da ne vemo, komu pišemo,« zato je nujno raziskati, kdo je človek, ki ga naslavljamo in na podlagi vseh zbranih informacij pripraviti personalizirano sporočilo.

Ko novinarju pošljemo sporočilo za javnost, se začne »živčna vojna«. Sprašujemo se, ga je sploh videl, ga bo prebral in – ga bo objavil? Mu pošljemo še eno sporočilo in preverimo? V takšnih situacijah si je najbolje pomagati z različnimi orodji, ki nam razkrijejo, kdo vse je odprl naše sporočilo, pravi mlada podjetnica. Ta nam lahko pomaga pri odločitvi o naslednjih korakih. Katera so ta orodja in še marsikaj več, kar vam bo odprlo pot do objave v (tujih) medijih, bo Majda Dodevska razkrila 22. aprila na MP delavnici: S PR veščinami do poslovnega uspeha.

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Preberite več >>

PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov. Preberite več >>

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Šest najpogostejših napak pri PRju

Šest najpogostejših napak pri PRju

Poslali ste na stotine PR sporočil različnim medijem. Po nekaj dneh ugotovite, da vaše zgodbe ni povzel prav noben medij. Sprašujete se, kaj ste storili narobe. V nadaljevanju predstavljamo najpogostejše napake, ki vas lahko stanejo objave v medijih. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje