Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Pogosta težava podjetnikov je pomanjkanje časa. Mnogi si želijo več opraviti v danem času, a jim to zaradi napačne organizacije ne uspeva.
Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Naučite se bolje upravljati s svojim časom (Vir slike: Unsplash.com)

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Ljudje si prepogosto dovolijo, da jih pri doseganju resnično pomembnih ciljev motijo nepomembna opravila. A da bi lahko zgradili uspešno podjetje, se je treba osredotočati le na tisto delo, ki vas bo privedlo do rezultatov. To lahko storite s pomočjo petih tehnik, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.

1. Metoda spraznjenja misli

Gre za pristop, ki ga je David Allen natančno opisal v svoji knjižni uspešnici Getting Thing Done: The Art of Stress Free Productivity. Allen je prepričan, da človek ne zmore uspešno organizirati in prioritizirati vseh opravil, ki so v njegovih mislih, dokler jih ne zapiše na papir.

Zato vsem, še posebej pa podjetnikom, svetuje enako: s spraznjenjem misli boste dosegli veliko olajšanje, nato pa lažje določili, katero opravilo je za vas resnično najpomembnejše in katero sploh ni pomembno.

2. Metoda Ivyja Leeja

Želja po višji produktivnosti se pri ljudeh pojavlja že od nekdaj. Ivy Lee je leta 1918 razvil novo metodo za povečanje produktivnosti v ladjedelskem podjetju The Bethlehem Steel in postal slaven. Njegova metoda vključuje več korakov:

  • 1. korak: Ob zaključku vsakega delovnega dne si zapišite šest pomembnih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
  • 2. korak: Omenjenih šest opravil razvrstite po pomembnosti.
  • 3. korak: Ko naslednji dan pridete na delo, se osredotočite le na prvo opravilo, ki je na seznamu. Šele ko tega dokončate, se lotite naslednjega na seznamu. Preostanek opravil na seznamu opravite po danem vrstnem redu.
  • 4. korak: Ob koncu dneva ponovno zapišite seznam šestih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
  • 5. korak: Proces ponovite vsak delovni dan.

3. Metoda The Eisenhower

Obstaja velika razlika med nujnimi in pomembnimi opravili. Po metodi, ki jo je razvil Dwight Eisenhower v drugi polovici prejšnjega stoletja, morate znati dobro razlikovati med tema dvema pojmoma. Najbolje je, da opravila poskusite razdeliti glede na spodnjo sliko:

(Vir slike: Fizzle.co)

  • Kvadrant pomembno/nujno – takšnih opravil se lotite osebno takoj in jih vedno opravite sami.
  • Kvadrant pomembno/ni nujno – takšnim opravilom določite rok in jih vedno opravite sami.
  • Kvadrant nepomembno/nujno – takšna opravila delegirajte drugim.
  • Kvadrant nepomembno/ni nujno – takšna opravila preprosto ignorirajte.

Ko boste opravila razvrstili po Eisenhowerjevi metodi, boste spoznali, katera so resnično pomembna.

4. Metoda direktorja in delavske čebelice

V želji po izboljšanju produktivnosti marsikdo preveč časa nameni temu, da bi izboljšal svoje delovne procese in delo opravljal hitreje. A ker šteje le opravljeno delo, se morate posvetiti prav temu.

Pri tem lahko delujete po metodi direktorja in delavske čebelice. Prva zajema načrtovanje in strategijo za delo. Druga pa zajema dejansko delo, ki ste ga določili v prvi fazi. V drugi fazi ni več treba razmišljati o tem, kaj in kako boste počeli, saj ste to določili že v prejšnji fazi.

Pomembno je predvsem, da se nikoli ne vračate nazaj na prejšnjo fazo, ko enkrat vstopite v drugo fazo.

5. Metoda obratnega inženirstva

Veliko ljudi se v podjetništvo poda le z bežnim poznavanjem cilja, ki mu sledijo. A z nejasnim ciljem je težko karkoli doseči.

Po metodi obratnega inženirstva lahko ugotovite, na kakšen način je uspelo drugim, podobnim podjetjem, in sicer tako, da analizirate njihovo pot od konca proti začetku. Ugotovite, katere metode so uporabili, in izberite tiste, ki so se izkazale za najbolj učinkovite. Na ta način vam bo le stežka spodletelo.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Vir: Fizzle.co

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Bolje upravljajte s svojim časom

Bolje upravljajte s svojim časom

Pomanjkanje časa je pogosta težava podjetnikov. Marsikdo si želi več opraviti v danem času, a večini to ne uspeva. Upravljanja s časom se je mogoče naučiti. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

15 navad za izboljšanje produktivnosti

15 navad za izboljšanje produktivnosti

Posamezniki, ki vsak dan opravijo veliko obveznosti, niso superjunaki; njihova prednost so njihove navade. Preizkusite jih, izboljšajte svojo produktivnost! Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Vodilni v največjih svetovnih podjetjih stalno razmišljajo o tem, kako porabiti svoj čas. Pri tem so prišli do istega zaključka: delo. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Če želite biti bolj produktivni, začnite delati bolj pametno in izkoristite vsak dan. V prispevku predstavljamo, kako se znebiti pogostih slabih navad. Preberite več >>

Oznake: