Davek na dobitke pri klasičnih igrah na srečo

Z davkom na dobitke je obdavčen vsak dobitek, ki je pridobljen pri klasičnih igrah na srečo in katerega vrednost je enaka 300 evrov ali več.
Davek na dobitke pri klasičnih igrah na srečo

Davek na dobitke pri klasičnih igrah na srečo

Kaj je dobitek pri igrah na srečo?

Za dobitek se šteje vsako izplačilo dobitka, ne glede na obliko, v kateri je bil izplačan. Dobitek se šteje kot pridobljen na dan, ko je izplačan ali pa je kako drugače na razpolago dobitniku. Med klasične igre na srečo po Zakonu o igrah na srečo (ZIS) štejemo loterije z znanim dobitkom, tombole, loto, športne napovedi, športne stave, srečelove … Udeleženci pri klasičnih igrah na srečo so običajno fizične osebe, ki so imetniki loterijskih srečk. Dobitki na teh loterijskih srečkah so lahko izplačani v denarju, blagu, storitvah ali pravicah.

Klasične igre na srečo se lahko prirejajo trajno ali občasno. Trajne klasične igre na srečo se lahko prirejajo le na podlagi koncesije, ki jo dodeli Vlada RS. Občasno prirejanje klasičnih iger na srečo pa je dovoljeno za društva in neprofitne humanitarne organizacije, ki imajo status društva. Če je srečelov del prireditve in skupna vrednost srečk ne presega 5.000 evrov in vrednost dobitka ni višja od 300 evrov, društvo ne potrebuje potrdila ministrstva za finance.

Obdavčitev dobitka igre na srečo

Kako so dobitki pri klasičnih igrah na srečo obdavčeni, je predpisano z Zakonom o davku na dobitke pri klasičnih igrah na srečo (ZDDKIS). Zavezanec za plačilo davka na dobitke je fizična oseba – dobitnik –, plačnik davka na dobitke je prireditelj klasične igre na srečo. Davek od srečk se plača po stopnji 10 % od davčne osnove. Osnova za obračun davka srečke je prodajna cena srečke, ki ne vključuje tega davka. Zakon o davku srečk omogoča, da je znesek v prodajni ceni srečke že vsebovan. V tem primeru zavezanec izračuna davek po preračunani davčni stopnji, ki znaša 9,09 %.

To pomeni: znesek davka od srečke = prodajna cena srečke z vključenim davkom od sreče x 9,09/100. Na drugi strani pa to pomeni: višina vplačila za udeležbo v igri = prodajna cena srečke z vključenim davkom od srečke – izračunani znesek davka od srečke.

Zanimivo je, da dobitki iz športnih stav, ki se izvajajo po internetu pri tujih stavnicah in se nakazujejo na osebne račune v Republiki Sloveniji, niso obdavčeni po Zakonu o dohodnini in tudi ne po Zakonu o davku na dobitke pri klasičnih igrah na srečo. To pomeni, da za te dobitke ne velja davek po Zakonu o dohodnini in tudi ne po Zakonu o davku na dobitke pri klasičnih igrah na srečo.

Davčni zavezanec mora davek od srečk na srečki obračunati tako, da pri določanju prodajne cene upošteva, da je cena srečke določena v višini najmanjše denarne enote, ki jo lahko udeleženec plača z gotovino.

Pri igrah na srečo, kot so stave, pri katerih je vrednost posameznega dobitka enaka zmnožku vplačila za udeležbo v igri na srečo in izbranih kvot in je zato njegova vrednost ob pravilni napovedi udeleženca vnaprej znana in zapisana na listku, se znesek davka praviloma obračuna kot pribitek davka na dejansko vplačilo za udeležbo.

Kdaj nastane obveznost in kdaj jo plačati?

Zavezanec mora obračunavati davčno obveznost za koledarski mesec. Davčna obveznost nastane, ko davčni zavezanec prejme plačilo za srečko. Na podlagi svojih evidenc, v katerih vodi davčne osnove, obračuna in plača davek. Mesečni obračun mora predložiti davčnemu organu najkasneje v 15 dneh po poteku meseca.

Na obračunu so obvezni podatki: v glavi obračuna podatki o zavezancu (firma, sedež podjetja in davčna številka, na samem obračunu pa podatki o obdobju, za katero se obračunava in plačuje davek, seštevek davčnih osnov za obdobje, davčni stopnji ter znesek obračunanega davka. Davčni zavezanec mora v 30 dneh po poteku meseca, za katerega je sestavil obračun, tega tudi plačati. Prihodki od davka od srečk pripadajo proračunu RS.

Vir: Spletna stran FURS Davek od srečk

Pripravila: Andreja Celestina, Kleos, računovodske storitve d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Za odločitev med s.p. in d.o.o. je potrebno upoštevati višino stroškov davčno-socialne obremenitve ustvarjenega dobička, poleg tega pa še pravno formalnih razlik med obema oblikama podjetja. Več o davčnih razlikah med s.p. in d.o.o. v nadaljevanju. Preberite več >>

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

V slovenski davčni zakonodaji je sprejeto načelo obdavčitve po svetovnem dohodku. To pomeni, da so davčni rezidenti dolžni plačati v Sloveniji dohodnino od vseh svojih dohodkov, ne glede na to, ali imajo dohodki svoj vir v Sloveniji ali izven nje. Preberite več >>

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnih zavodov je odvisna od tega, ali so dejavnosti, ki jih opravljajo, pridobitne ali nepridobitne narave. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

Obdavčitev s.p.

Obdavčitev s.p.

V večini primerov se podjetniška pot začne s statusom samostojnega podjetnika, ki je obenem najprimernejši za začetek podjetniške poti. Preberite več >>

Davčne novosti v letu 2018

Davčne novosti v letu 2018

S prvim dnem novega leta so se pričele uporabljati nekatere spremembe na davčnem področju, ki so bile sprejete že leta 2017. Vlada je spremenila štiri zakone s tega področja, med bolj opaznimi pa so spremembe, ki jih uvaja novela Zakona o dohodnini. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje