Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.
Nordung

Nordung

Navdih za ime podjetja in linije posebnih električnih koles predstavlja Herman Potočnik – Noordung, slovenski raketni inženir, pionir kozmonavtike, vesoljskih poletov in tehnologij. Njegov vzdevek je služil kot inspiracija za oblikovanje inovativnih koles, ki temeljijo na sami esenci vožnje s kolesom: užitku v vožnji.

O zgodbi, ki se skriva za urbanimi kolesi Noordung, smo se pogovarjali z ustanoviteljem in direktorjem podjetja Gregorjem Frasom. Popeljite se z nami na prav posebno vožnjo!

Ljubezen do glasbe + razočaranje nad ponudbo električnih koles = izvirna ideja!

Ideja za oblikovanje inovativnih električnih koles, ki omogočajo tudi predvajanje glasbe, je v sogovorniku tlela več let, preden se je odločil za njeno realizacijo. »Je kombinacija več dejavnikov: moje ljubezni do glasbe, navdušenja nad industrijskim oblikovanjem, razočaranja nad mainstream ponudbo električnih koles in strahu pred 1000-kubičnim motorjem,« o svojih motivacijah za zagon projekta iskreno pripoveduje Fras.

Po njegovih besedah je razvoj ideje in produkta potekal na dveh nivojih: s kontinuiranim posodabljanjem poslovnega načrta in intenzivnim prototipiranjem produkta, ki so ga v podjetju razdelili v štiri osnovne faze, od N01 do N04. Fras dodaja: »Prvo verzijo poslovnega načrta sem izdelal malce pred koncem leta 2015. Od takrat naprej na približno vsake tri mesece skupaj s kolegom Miho izdelava novo iteracijo poslovnega načrta, ki je pravzaprav update tega, kar smo se naučili v preteklih mesecih.«

Našega sogovornika, ki sicer prihaja iz digitalnega sveta, je presenetila kompleksnost razvoja kolesa: »V vsej svoji karieri sem sodeloval in še zmeraj sodelujem pri razvoju zelo kompleksnih digitalnih produktov, ampak razvoj kolesa je neskončno bolj kompleksna naloga.«

Tudi zaradi tega je pomembno, da podjetje sestavlja zagnana ekipa. V osnovni ekipi je približno 10 posameznikov, večinoma industrijskih oblikovalcev in strojnih inženirjev, pri razvoju in izdelavi koles pa sodeluje tudi več kot 20 zunanjih sodelavcev različnih profilov. »Jaz sem po izobrazbi filozof, tako da mi je po naravi stvari pripadla funkcija krmiljenja podjetja,« pa pojasnjuje svojo vlogo v podjetju Fras.

Noordung One Outdoor

Kolesi Noordung One v akciji. (Vir slike: Noordung)

Ultimativni gadget za uživanje na poti

Kaj pravzaprav je Noordung? »Noordung v bistvu ni kolo, ampak je nekakšen nišni produkt med kolesi in motorji oziroma avtomobili. Jaz o njem razmišljam kot o ultimativnem gadgetu za uživanje na poti,« opisuje sogovornik. Osnovna ideja je užitek v vožnji, zato v podjetju svojega produkta ne dojemajo v prvi vrsti kot orodja za premikanje od točke A do točke B.

»Noordung One kot prvo kolo na svetu rešuje problem poslušanja glasbe med kolesarjenjem, ki je z varnostnega vidika dokaj velik problem. Trenutno kolesarji za poslušanje glasbe uporabljajo slušalke, ki pa zelo omejijo zaznavanje okolice, kar je ključnega pomena za varno kolesarjenje,« nadaljuje.

Noordung tako uporabnikom omogoča predvajanje glasbe s telefona prek kvalitetnih zvočnikov, ki jih tako kot motor kolesa napajajo najsodobnejše litij-ionske baterije. Vse specifikacije in lastnosti kolesa so podrobneje predstavljene na spletni strani podjetja.

Noordung One Detail

Detajl kolesa Noordung One. (Vir slike: Noordung)

Mala rock zvezda

S Frasom smo spregovorili tudi o odzivih ciljne publike na kolo Noordung One. Izpostavil je predvsem razliko v odzivanju na kolo v primerjavi z digitalnimi produkti, ki so večkrat samo orodja za delo: »Ena izmed najboljših stvari pri ustvarjanju design produkta je, da so odzivi ljudi res zelo jasni, čustveni, močni.«

»S stališča designa nam je res uspelo ustvariti presežek, ki mu po mojem mnenju trenutno na svetu ni para. To pomeni, da se ljudje zaustavljajo na cesti, mahajo iz avtov, vzklikajo čestitke – v bistvu je naš Noordung One ena taka mala rock zvezda, ki se je želijo vsi dotakniti,« ponosno dodaja idejni vodja projekta in nadaljuje: »To je seveda čudovito, za ustvarjalce produkta je to nekaj najlepšega, kar se ti lahko zgodi.«

Tudi s trenutnimi odzivi potencialnih kupcev so v podjetju zadovoljni, o prodajnih rezultatih pa še ne morejo govoriti, saj so prvo serijo koles javnosti predstavili šele pred kratkim. Ob tem Fras izpostavlja tudi naslednje: »Sicer pa naš poslovni načrt ne predvideva prodaje velikih količin koles, ker se umeščamo v nišno kategorijo prestižnih in ekskluzivnih produktov, t. i. ‘Veblen goods’«, ki se ne podrejajo klasični ekonomski teoriji ponudbe in povpraševanja.

Veste, v čem je razlika med slovenskim in švicarskim poslovnim angelom?

Področje financiranja razvoja in rasti podjetja je po Frasovih besedah »malce žalostna, predvsem pa blazno naporna«. Sam dela v drugem podjetju, da lahko financira delovanje podjetja Noordung, kjer svoje naloge opravlja brezplačno. Tudi njegovi partnerji prispevajo veliko, tako v denarju kot v svojem delu.

Za sogovornika je bila neprijetna in »bizarna« predvsem izkušnja prijavljanja na razpise Slovenskega podjetniškega sklada, na katere so se neuspešno prijavili že dvakrat. »Nazadnje, pred tremi meseci, me je član komisije po koncu prezentacije vprašal, kje je naša dodana vrednost. Sploh nisem vedel, kaj naj mu odgovorim na takšno vprašanje,« razočarano pripoveduje.

»Veste, v čem je razlika med slovenskim in švicarskim poslovnim angelom?« nadaljuje Fras. »Prvi te po prezentaciji vpraša, kje je tvoja dodana vrednost, drugi pa po prezentaciji pride do tebe, ti vidno ganjen čestita in ti sam pove, kje je tvoja dodana vrednost.« Po nedavni predstavitvi kolesa Noordung One v prostorih podjetja Aston Martin St. Gallen je švicarski milijonar, ki želi Noordungu odpreti vrata švicarskih investicijskih bank, ekipi namreč dejal: »Vaša iskrenost, čustva in strast – to je vaša dodana vrednost! Ohranite to in zavladali boste svetu!«

Noordung One Premiere

Utrinek s predstavitve kolesa Noordung One. (Vir slike: Noordung)

Pogled v prihodnost in recept za uspeh

Za konec je sogovornik z nami na kratko delil še svoje načrte za prihodnost: »Neprestano izboljševati naše kolo in uspeh meriti v stopnji užitka vseh vpletenih.« Ob tem pa z našimi bralci želi deliti še naslednji nasvet: »Obstaja samo en recept za uspeh: neutrudljiva trma.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje