Obdavčitev poslovnih daril

Nezadržno se bliža tisti čas v letu, ko podjetja obdarujejo svoje zaposlene in poslovne partnerje in jim s tem izkažejo zahvalo za sodelovanje.
Davki, poslovna darila

Obdavčitev poslovnih daril. (Vir slike: HubSpot)

Kakšno poslovno darilo izbrati, pa lahko predstavlja pomembno odločitev tudi z davčnega vidika. Pametno je vedeti, katera je tista vrednost darila, ki za podjetje in za prejemnika darila ne bo predstavljala davčne obveznosti.

Relevantni so predvsem odgovori na vprašanja, kdaj darila niso predmet dohodnine in DDV, kdaj se jih obravnava kot boniteto ter kdaj strošek daril predstavlja davčno priznan odhodek za namene davka na dohodek pravnih oseb.

V nadaljevanju je vprašanje poslovnih daril razdelano glede na razmerje med darovalcem in obdarjencem.

Darila delodajalca zaposlenim ali njihovim družinskim članom

Po zakonu o dohodnini so (razen v zakonu navedenih izjem) obdavčeni vsi dohodki fizične osebe. Zakon določa, da se med dohodke fizične osebe ne štejejo darila od osebe, ki ni delodajalec prejemnika darila, in dodatne ugodnosti, ki jih stranke od podjetij dobijo iz poslovnih razlogov (na primer popusti na nakup), če so dostopne vsem strankam pod enakimi pogoji in niso povezane z zaposlitvijo ali dejavnostjo fizične osebe. V takem primeru darilo ni predmet dohodnine.

V primeru daril, ki jih svojim zaposlenim (nekdanjim ali sedanjim) in njihovim družinskim članom podari delodajalec, pa se ta štejejo za boniteto, ki je v skladu z zakonom o dohodnini obdavčena kot dohodek iz zaposlitve. Kot boniteta se šteje vsak proizvod, storitev ali druga ugodnost v naravi. Obračuna se tako pri darilih v povezavi z delovnim razmerjem kot tudi pri darilih v zvezi z drugimi pogodbenimi razmerji (na primer avtorska pogodba).

Pri tem pa obstajata dve izjemi. Darilo se ne šteje za boniteto in se ne všteje v davčno osnovo delavca le v dveh primerih:

  • Če gre za darilo, ki ga delodajalec decembra podari otroku zaposlenega, če je otrok mlajši od 15 let in če vrednost takšnega darila ne presega 42 evrov. Za podjetje so darila do višine 42 evrov tudi davčno priznan odhodek.
  • Če gre za občasna darila, ki jih prejme delavec, če njihova skupna vrednost znaša manj kot 13 evrov v danem mesecu. Ta znesek se za izplačila od januarja 2017 zvišuje na 15 evrov mesečno.

Če darilo ne spada med izjeme ali če gre za višje vrednosti, se znesek v delu, ki presega neobdavčen znesek, všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja.

Darila poslovnim partnerjem

Za poslovne partnerje se štejejo pravne in fizične osebe, s katerimi davčni zavezanec poslovno sodeluje, je poslovno sodeloval ali bo poslovno sodeloval.

Če posameznik poslovno darilo podari fizični osebi, ki ni njegov delavec (npr. predstavnik pravne osebe), se to po zakonu o dohodnini obdavči kot drug dohodek, v takšnem primeru pa davčno osnovo predstavlja doseženi dohodek. Darilo se ne šteje v davčno osnovo:

  • če vrednost enkratnega darila ne presega 42 evrov;
  • v primeru več podarjenih daril istega darovalca, če njihova skupna vrednost v danem davčnem letu ni presegla 84 evrov.

Če darilo presega te zneske, se razlika med neobdavčeno vrednostjo in vrednostjo podarjenega darila všteje v davčno osnovo in je predmet obdavčitve z dohodnino.

Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb stroške za darila opisuje kot davčno nepriznane odhodke, če imajo ta zaseben značaj in ne nastanejo ob poslovnih stikih zavezanca s poslovnimi partnerji. Izjemo predstavljajo stroški za pogostitev, zabavo in darila ob poslovnih stikih zavezanca s poslovnimi partnerji. V teh primerih gre za stroške reprezentance, ki je za darovalca delno davčno priznan dohodek, in sicer v višini 50 %.

Podjetja imajo za svoje partnerje pogosto pripravljena tudi različna promocijska darila nižjih vrednosti. Največkrat gre za svinčnike, zvezke, majice in podobne izdelke, ki so opremljeni z logotipom podjetja. Podjetja te izdelke uporabljajo za promoviranje svoje dejavnosti in proizvodov, zato jih lahko štejejo kot strošek reklame in ne kot strošek reprezentance.

Kaj pa plačilo DDV?

Zakon o davku na dodano vrednost določa, da se od daril manjših vrednosti ob izpolnjevanju zakonskih pogojev DDV ne plačuje. Podjetje lahko za nabavljena darila odbije vstopni DDV in ga ne obračuna, če so izpolnjeni naslednji pogoji:

  • ni protidobave blaga ali storitev s strani prejemnika darila;
  • vrednost darila ne preseže 20 evrov;
  • darilo se daje v okviru opravljanja dejavnosti davčnega zavezanca;
  • darilo se daje občasno in ne istim osebam.

Pri darilih večjih vrednosti sta dve možnosti. Če je kupec darila (podjetje) pri nakupu izkoristil pravico do odbitka DDV, se ob izročitvi darila obračuna DDV. Če pa se pri nabavi daril ne uveljavlja pravica do odbitka DDV, se DDV ob izročitvi darila ne obračuna.

Viri:

Zakon o dohodnini

Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb

Podjetniški portal

Finančna uprava Republike Slovenije

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava Republike Slovenije se je lotila obsežne prenove portala eDavki (edavki.durs.si). Prenova bo zajemala več faz. Od 8. julija dalje bodo zavezancem na voljo grafično prenovljeni eDavki, pri katerih bo na novo strukturirana vsebina strani. Preberite več >>

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Uporaba davčnih blagajn je za zavezance postala obvezna 2. januarja 2016. Zakon je sicer predvidel tudi predhodno obdobje do 31. decembra 2017, v katerem je bilo še naprej možno uporabljati zgolj vezano knjigo računov. S 1.1.2018, pa je na tem področju stopilo v veljavo kar nekaj novosti. Preberite več >>

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Včasih je veljalo, da študentsko delo za delodajalce predstavlja ugodnejšo alternativo sklenitvi pogodbe o zaposlitvi. Pa je temu res še vedno tako? Preberite več >>

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2018 na podlagi Pravilnika o določitvi olajšav in lestvice za odmero dohodnine za leto 2018. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje