Oddajte komentar na novi Zakon o varstvu potrošnikov

Pohitite! Do 30. septembra lahko oddate komentar na predlog Zakona o varstvu potrošnikov. Novi zakon bo uskladil slovensko zakonodajo z evropskimi predpisi in dodal številne novosti.
Zakon o varstvu potrošnikov

Oddajte komentar na novi Zakon o varstvu potrošnikov. (Vir slike: Pixabay)

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je konec avgusta objavilo osnutek novega predlaganega Zakona o varstvu potrošnikov. Do 30. septembra lahko oddate svoj komentar na spletnem portalu e-uprava.

Obstoječi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) je nastal že davnega leta 1998 v času povsem drugačne gospodarske situacije. Zakon je bil večkrat noveliran, zato je postal nesistematičen in nepregleden, predvsem pa ne odraža potreb gospodarstva in trga.

Novosti v zakonu

Novi zakon bo uvedel naslednje novosti:

  • Uvedba enotnega dvoletnega jamstva za skladnost blaga s kupoprodajno pogodbo. Trenutno namreč velja zmedena dvojna ureditev obveznih jamstev, ki zavaja potrošnike in tudi prodajalce.
  • V primeru neskladnosti blaga in v roku dveh let od izročitve bo imel potrošnik najprej možnost neodplačne odprave neskladnosti, tj. popravilo ali zamenjavo. Šele v primeru, da neskladnost ne bi bila ustrezno odpravljena, bo lahko potrošnik zahteval odstop od pogodbe in vračilo kupnine. V vsakem primeru bo lahko zahteval sorazmerno znižanje kupnine.

  • Veljala bo izjema od zgornjega pravila, če neskladnost blaga nastane v prvih 30 dneh po izročitvi blaga. V tem primeru lahko potrošnik prosto izbira med zahtevki.
  • V obdobju obveznega jamstva (dve leti) podjetje nosi breme dokazovanja brezhibnosti izdelka.
  • Podobno varstvo bo potrošnikom na voljo tudi pri pogodbah o opravljanju storitev. Trenutna ureditev dopušča prekoračitev dogovorjene cene, kar bo novi zakon odpravil. V primeru povišanja cene bo ponudnik dolžan sproti obveščati potrošnika, ki bo imel možnost odstopa od pogodbe.
  • Novi zakon določa nova pravila pri nakupih digitalnih vsebin. Ta določba bo kmalu dopolnjena, saj je v pripravi nova evropska direktiva s tega področja.

Spremembe na področju turistične ponudbe in potovalnih aranžmajev

Številne spremembe se bodo nanašale na področje turistične ponudbe in potovalnih aranžmajev:

  • Pogodbe o paketnem potovanju bodo usklajene z evropskimi predpisi o paketnih potovanjih in potovalnih aranžmajih. Nova ureditev izhaja iz močno spremenjene situacije na trgu turistične industrije, ki je v preteklih letih močno razširila ponudbo in spremenila način trženja.
  • V sklopu varovanja potrošnikov na dopustovanju bo veljala nova določba, ki bo potrošnikom omogočala vrnitev v domovino, četudi bo ponudnik v času potovanja postal insolventen.
  • Novi zakon onemogoča enostransko višanje cen turističnih paketov. Cene se lahko spremenijo le v izjemnih okoliščin, npr. zaradi spremenjenih taks v državi. Če se cene spremenijo za več kot 8 %, lahko potrošnik odstopi od pogodbe.

  • V primeru neizogibnih okoliščin, npr. terorističnih napadov ali naravnih nesreč, bo organizator potovanja zagotovil nastanitev podobnega standarda, kot so bile nastanitve na potovanju. Organizator bo potrnikom povrnil stroške do višine treh nočitev. To velja le za primere, ko ni mogoč pravočasen povratek v domovino.

Usklajevanje z evropskimi predpisi

Predlagani zakon bo uskladil slovensko zakonodajo z naslednjimi evropskimi predpisi:

  • Direktiva Sveta o približevanju zakonov in drugih predpisov držav članic v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako
  • Direktiva Sveta o paketnem potovanju, organiziranih počitnicah in izletih
  • Direktiva Sveta 93/13/EGS o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah
  • Direktiva 94/19/ES Evropskega parlamenta in Sveta o sistemih zajamčenih vlog
  • Direktiva 97/9/ES Evropskega parlamenta in Sveta o odškodninskih shemah za vlagatelje
  • Direktiva Evropskega parlamenta in Sveta 97/55/ES o spremembi Direktive 84/450/EGS o zavajajočem oglaševanju, tako da vključuje primerjalno oglaševanje
  • Direktiva 98/27/ES Evropskega parlamenta in Sveta o opustitvenih tožbah zaradi varstva interesov potrošnikov
  • Direktiva 2000/31/ES Evropskega parlamenta in Sveta o nekaterih pravnih vidikih storitev informacijske družbe, zlasti elektronskega poslovanja na notranjem trgu (Direktiva o elektronskem poslovanju)

Viri: Tax-Fin-Lex, Predlog predpisa Zakon o varstvu potrošnikov

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Ko se odločate za nakup ali najem poslovnega prostora je priporočljivo, da najprej preverite, če je zanj pridobljeno dovoljenje za uporabo v poslovne namene. Preberite več >>

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Vse družbe, razen tihe, so kot pravne osebe nosilke pravic in obveznosti v pravnem prometu. Gospodarska družba odgovarja zanje z vsem svojim premoženjem. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Davčne novosti v letu 2018

Davčne novosti v letu 2018

S prvim dnem novega leta so se pričele uporabljati nekatere spremembe na davčnem področju, ki so bile sprejete že leta 2017. Vlada je spremenila štiri zakone s tega področja, med bolj opaznimi pa so spremembe, ki jih uvaja novela Zakona o dohodnini. Preberite več >>

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Kadrovske štipendije so odlična priložnost za podjetja, saj si lahko tako zagotovijo razvoj ustreznega delovnega kadra, ki ga sami izšolajo, to pa spodbuja nadaljnji razvoj podjetja. Mladim štipendistom tako omogočajo izobraževanje ob prejemanju štipendije in zagotovljeno službo. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje