Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku.
odgovor strokovnjaka

Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.

Gre za zelo praktično vprašanje, ki ni urejeno v nobeni zakonodaji in se ga je treba zato lotiti zelo praktično in taktično.

Če je domena registrirana v isti državi kot vaše podjetje, se je najlažje zateči k stari dobri logiki in lastnika domene enostavno kontaktirati. Ustaljena praksa je takšna, da boste morali domeno od lastnika odkupiti. Cena lahko močno variira in je močno odvisna od prodajalca in od interesa kupca. Za odkup domene od slovenskega lastnika je ponavadi potrebno odšteti od 500 do 1000 evrov.

Če je domena registrirana v tuji državi, je pridobitev domene praviloma bolj zakomplicirana. Zadeve se lahko lotite po klasični poti in lastnika enostavno kontaktirate. Ponavadi je smotrno lastnika kontaktirati preko lokalne telefonske številke. Ne le zaradi stroškov klica, temveč predvsem zato, da lastnik ne bo mnenja, da gre za prevaro. Vredno je premisliti tudi o tem, da si poiščete lokalnega posrednika. Ta se bo v vašem imenu s prodajalcem dogovoril za odkup.

In če imate registrirano blagovno znamko?

V kolikor imate registrirano blagovno znamko, domena pa je že zasedena, vam dejstvo, da ste znamko registrirali ne pomaga pri tem, da bi pridobili samo domeno. Vendar pa vam registracija omogoča, da drugi ne smejo uporabljati vaše blagovne znamke. Zdi se, da je to isto, vendar ni. Ob registraciji blagovne znamke je eden izmed pogojev ta, da se blagovna znamka bistveno razlikuje in je bistveno razpoznavna. V kolikor že obstaja domena s takšnim imenom pred vašo registracijo, se zna zgoditi, da vam bo že sama registracija zavrnjena, saj ne bo izpolnjen pogoj razpoznavnosti.

Drug razlog, zakaj vam registracija blagovne znamke ne poda pravice do domene.com, je v tem, da so blagovne znamke omejene na posamezne kategorije in industrije. Na primer: neko podjetje, ki se ukvarja s teksilom je kupilo domeno SuperSoft.com. Čez par let nastane novo podjetje na trgu pralnih praškov z istim imenom, ki svojo blagovno znamko registrira. Četudi imena SuperSoft prvo podjetje ni registriralo, gre za dve ločeni panogi, kjer blagovni znamki nista zamenljivi. Zato drugemu podjetju ni mogoče odvzeti te domene le zato, ker je registriralo blagovno znamko.

Bistveno pri zasedenih domenah je torej to, da ste pri tem nadvse praktični. Do lastnika pristopite kot do potencialnega poslovnega partnerja in mu ponudite pošteno ceno. V večini primerov boste uspešni. Ne glede na vaš pravni status in registracijo vašega podetja, vam pravo blagovnih znamk pri zagotavljanju .com domene ne more pomagati. Kljub temu pa vam dejstvo, da ste registrirali blagovno znamko, lahko pomaga pri tem, da si izborite varstvo zoper tistega, ki v slabi veri izkorišča ime vašega podjetja. Če bo to počel s .com domeno, boste morda celo uspeli na sodišču.

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Vir: SecureYourTrademark

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje