Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje.

Medtem ko podjetje za oglaševanje plačuje, pa si mora odnose z javnostmi najprej prislužiti. To pomeni, da mora novinarje in urednike spletnih strani, časopisov, televizijskih in radijskih postaj ter drugih medijev prepričati, da je objava o njihovem podjetju, dejavnosti oz. blagovni znamki resnično dovolj zanimiva in vredna njihovega truda. In prav to je tisto, kar tako imenovanim PR objavam daje dodatno vrednost: dejstvo, da si je podjetje objavo prislužilo, v očeh bralcev in gledalcev nudi precej večjo kredibilnost kot navaden oglas. 

Dobro poslovanje je predpogoj za zanimanje medijev

Če lahko podjetje pri klasičnem oglaševanju medijem preprosto plača za pozitivno objavo, polno hvale, pa pri PR temu ni tako. Treba je vložiti precej truda v to, da bodo mediji pograbili vašo poslovno idejo, kar pomeni, da morate temeljito delati na naslednjih opornih točkah: 

  • spoznati konkurenco;
  • raziskati industrijo; 
  • poiskati primeren kontekst za uporabo produkta/storitve;
  • prepoznati potencialne kupce;
  • začutiti potrebe morebitnih potrošnikov;
  • razumeti, zakaj je vaš produkt za ljudi nepogrešljiv. 

Šele ko boste tovrstno znanje osvojili in ga tudi vgradili v poslovanje svojega podjetja ter postali uspešni, boste postali zanimivi za medije. 

Kvalitetna komunikacija pa je predpogoj za uspešno sodelovanje z mediji

Po tem, ko so vas mediji že nekoliko spoznali, pa morate poskrbeti za nemoteno in brezhibno komunikacijo. Ni nujno, da bo prav ustanovitelj podjetja, ki je razvil produkt/storitev in ustvaril celotno podjetje, najprimernejši sogovorec: velikokrat se namreč pri tem opravilu dosti bolje izkažejo predstavniki, ki jih podjetje najame ali zaposli, saj so veliko bolj izkušeni in se na odnose z mediji dobro spoznajo. Naj bo to ustanovitelj podjetja ali pa njegov predstavnik, pomembno je, da je poskrbljeno za naslednje: 

  • podjetje mora ponuditi kvalitetne odgovore na vsa vprašanja, ki jih predstavnik medijev zastavi; 
  • komunikacija naj temelji le na resničnih dejstvih, za katerimi celotna ekipa trdno stoji;
  • odgovore je potrebno priskrbeti v doglednem času; 
  • predstavnikom medijev je potrebno zagotoviti tudi možnost pogovora z vodilnimi, ne le s predstavniki organizacije;

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Preberite več >>

PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Šest najpogostejših napak pri PRju

Šest najpogostejših napak pri PRju

Poslali ste na stotine PR sporočil različnim medijem. Po nekaj dneh ugotovite, da vaše zgodbe ni povzel prav noben medij. Sprašujete se, kaj ste storili narobe. V nadaljevanju predstavljamo najpogostejše napake, ki vas lahko stanejo objave v medijih. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje