Optimizacija spletnih strani v letu 2020
Glavne prednosti optimizacije spletnih strani
Preden se lahko posvetimo nekaterim podrobnostim s tega področja, bi radi najprej našteli nekaj glavnih prednosti, ki jih dobro opravljena optimizacija spletnih strani prinaša. Na trgu je danes namreč mogoče najti številne kanale, preko katerih lahko s pravimi pristopi na spletno stran pripeljemo obiskovalce, zaradi česar je še toliko bolj pomembno, da poznate pozitivne vidike optimizacije spletnih strani, da nanjo slučajno ne bi pozabili.
- Potencialne kupce, ki že iščejo vaše produkte, preusmerite na vašo spletno stran: če se bo vaša spletna stran v spletnih brskalnikih pod vam pomembnimi ključnimi besedami pojavljala na samem vrhu med izpisanimi zadetki, bodo obiskovalci, ki že iščejo vaše produkte, prišli k vam in ne h konkurenčnemu podjetju. Verjetnost, da bodo ti obiskovalci ustvarili konverzijo (nakup), je bistveno večja v primerjavi z obiskom, ki na spletno stran pride skozi večino preostalih kanalov.
- Povečevanje prepoznavnosti vaših blagovnih znamk: spletni brskalnik Google, ki v tem času velja za daleč najbolj priljubljenega, je pri svojih uporabnih pridobil veliko zaupanja. Uporabniki tega spletnega brskalnika zelo zaupajo vsebini, ki jo ponuja svojim uporabnikom, zato je verjetnost, da si vašo blagovno znamko obiskovalci spletne strani, ki so do vas prišli preko iskalnika Google, to tudi pozitivno vtisnejo v svoj spomin, toliko večja. Visoke uvrstitve v spletnih brskalnikih tako povečujejo prepoznavnost in zaupanje v blagovne znamke, ki se pojavljajo med vodilnimi zadetki.
- Konstanten, visoko kakovosten obisk:če se bo vaša spletna stran v spletnih brskalnikih, kot je Google, uvrščala med vodilnimi zadetki pod ključnimi besedami, ki imajo visok volumen mesečnih iskanj, se lahko nadejate konstantnega obiska na vaši spletni strani. Obisk, ki na vašo spletno stran pride preko spletnih brskalnikov, je popolnoma brezplačen, zato vam za posameznega obiskovalca ne bo potrebno odšteti niti centa.
Razlika med generičnim in plačljivim prometom
Kot smo že omenili, je danes na trgu mogoče najti številne načine, preko katerih se na vašo spletno stran lahko pripelje obiskovalce, ki bi jih vaši produkti lahko zanimali. Številna podjetja se poslužujejo plačljivega oglaševanja tako preko platforme Google kot tudi preko Facebooka. Obe rešitvi sta lahko izjemno učinkoviti in se jih v veliko primerih vsekakor izplača uporabljati. Na tej točki bi želeli samo izpostaviti glavno razliko med generičnim obiskov, ki na spletno stran pride preko spletnih brskalnikov in obiskom, ki ga na spletno stran privabimo preko plačljivih oglasov (razen plačljivih oglasov preko Google iskalnega omrežja).
Obisk, ki ga na spletno stran privabimo preko spletnih brskalnikov, že išče produkte, ki jih ponujamo, saj so morali vpisati določene ključne besede, ki opisujejo ponudbo določene spletne strani. V primeru plačljivega oglaševanja (razen v primeru ponovnega trženja – »re-marketinga«) pa moramo pri večini obiskovalcev šele ustvariti zanimanje za naše produkte. Tukaj se pogosto v debati znajde beseda »impulzivni nakup«, ki opisuje predvsem nakupe, ki niso temeljili na daljšem premišljevanju. Za prodajo izdelkov, ki lahko vzpodbudijo impulzivni nakup, je plačljivo oglaševanje še toliko bolj učinkovito. Ugotovitve iz prakse so, da generični obiskovalci v povprečju ustvarjajo višjo stopnjo konverzije, zato je pomembno, da je optimizacija spletnih strani opravljena na visokem nivoju.
Kateri pristopi v letu 2020 prinašajo najboljše rezultate?
Tisti, ki področje optimizacije spletnih strani nekoliko podrobneje spremljate, ste najverjetneje že velikokrat slišali rek: »content is king«. Če ta rek poslovenimo in malo priredimo, se glasi nekako takole: »Dobra vsebina spletne strani je odločilna«. Mogoče vse skupaj zveni že nekoliko klišejsko, a vseeno drži kot pribito – če se želite z njo uvrščati v iskalniku Google, mora biti vsebina spletne strani na res visokem nivoju. Konkurenca na spletu je iz dneva v dan večja in preprosto rečeno mora Google imeti dober razlog, da vas uvrsti višje od vaše konkurence. Z vrhunsko vsebino spletne strani, ki je na višjem nivoju od vaše konkurence, ga boste zagotovo prepričali.
V letu 2020 opažamo, da je zelo pomembno tudi redno posodabljati vsebine na vaši spletni strani. Nekateri strokovnjaki pravijo, da le 10 % svojega časa porabijo za ustvarjanje novih vsebin, kar 90 % preostalega časa pa namenijo posodabljanju, izboljševanju in dopolnjevanju svoje stare vsebine. Google v svojem brskalniku namreč ne želi uvrščati spletnih strani, ki niso posodobljene in se na njih nahaja »zastarela« vsebina.
Opaža se tudi povezanost med količino vsebine in uvrstitvami v spletnih brskalnikih. Konkretno iskalnik Google daje prednost vsebinam, ki so nekoliko daljše, bolj dodelane. V kolikor bo na dveh različnih spletnih straneh objavljen prispevek napisan na isto temo, bo Google dal prednost tistemu, ki temo zajema bolj celostno in ima v povprečju več vsebine. Seveda tega ne smemo razumeti kot »fiksno« pravilo, opažamo pa, da je Google na splošno bolj naklonjen bogati in obsežni vsebini.
Nekateri pravijo, da zunanje povezave iz drugih spletnih strani niso več tako pomembne, kot so bile še pred nekaj leti, s čimer se žal ne moremo strinjati. Dejstvo je, da se bo pod konkurenčnimi ključnimi besedami nemogoče uvrstiti na TOP pozicije, v kolikor vaša spletna stran ne bo imela določenega števila zunanjih povezav. Google daje prednost spletnim stranem, ki na določenem področju izkazujejo določeno raven avtoritete in zaupanja. Gradite torej na zaupanju, kakovostni vsebini in avtoriteti vaše spletne strani in na dolgi rok boste bolj verjetno uspešni. Vsebino spletne strani pogosto posodabljajte in vedno imejte pri kreiranju in dopolnjevanju vsebine v mislih končnega uporabnika – spletno stran namreč gradite zanj, kajne?
Koliko truda in denarja nameniti optimizaciji spletne strani?
Se tudi sami sprašujete, koliko svojega časa in tudi denarja nameniti za optimizacijo vaše spletne strani? Ker je optimizacija spletnih strani postopek, ki rezultatov običajno ne prinese čez noč, se številni podjetniki zelo težko odločijo zanjo, saj imajo mnogi občutek, da je postopek optimizacije spletnih strani strošek, ki mu kar ni videti konca.
Naše mnenje je, da v kolikor imajo ključne besede, ki so pomembne za poslovanje vašega podjetja, zadovoljivo količino mesečnih iskanj v spletnih brskalnikih, kot je denimo Google, je vsekakor smiselno optimizacijo spletnih strani izvajati. Kako intenzivno se boste samega postopka lotili, je odvisno od številnih faktorjev kot tudi vašega poznavanja tega področja.
Na trgu je na voljo kar nekaj podjetij, ki vam lahko priskočijo na pomoč in vam pomagajo do boljših uvrstitev, vsekakor pa se je pomembno zavedati, da tudi oni ne morejo delati čudežev in da je v prvi fazi najpomembnejše to, da dajete velik poudarek na kakovosti vsebine vaše spletne strani, saj bo to dolgoročno prineslo najboljše rezultate.
Naš nasvet na tej točki je tudi, da se odločite le za podjetja, ki vam nudijo plačevanje po dejanskih rezultatih. V Sloveniji to storitev optimizacije spletnih strani po dogovoru, da vam bodo zaračunali šele takrat, ko bodo vašo spletno stran v brskalniku Google uvrstili na dogovorjeno pozicijo v podjetju Spletni partner d.o.o..Gre za podjetje z več kot 13-letnimi izkušnjami s področja izdelave in optimizacije spletnih strani. V Sloveniji so pomagali že številnim podjetjem do visokih uvrstitev v spletnih brskalnikih tudi pod številnimi bolj zahtevnimi ključnimi besedami, kjer je konkurenca zares izredno močna. S svojimi pristopi in prilagodljivostjo vam bodo pomagali do boljših poslovnih rezultatov na spletu.
Česa nikakor NE smete narediti?
Svetujemo vam, da se optimizacije spletnih strani ne lotevate sami, v kolikor na tem področju nimate vsaj nekaj znanja. Pristopov oz. bolje rečeno tehnik, ki naj bi pomagale pri izboljševanju uvrstitev v spletnih brskalnikih, je več, žal pa so nekatere tehnike s strani Googla in nekaterih ostalih spletnih brskalnikov prepovedane, zato si lahko z izvajanjem le teh povzročite več škode kot koristi.
Škoda, ki jo lahko naredite s slabo oz. nepravilno optimizacijo vaše spletne strani, je lahko huda in v določenih primerih celo nepopravljiva. V primeru, da boste izvajali nedovoljene tehnike optimizacije spletnih strani, vas bodo spletni brskalniki kaznovali z nižjimi uvrstitvami (dosegli boste torej kontra učinek) v najhujšem primeru pa bodo vašo spletno stran v celoti odstranili iz svojega indeksa.
Pogled v prihodnost
Optimizacija spletnih strani se je v zadnjih nekaj letih kar precej spremenila. Razvoj na tem področju gre naprej, Google in ostali spletni brskalniki zelo pogosto posodabljajo svoje algoritme in sisteme, ki so odgovorni za razvrščanje spletnih strani v različnih iskalnikih. Vse to sporoča jasno sliko o tem, da se področje optimizacije spletnih strani še vedno močno spreminja in najverjetneje bodo čez nekaj let ponovno veljale nekoliko drugačne zakonitosti kot danes.
Za konec bi še dodali, da se je skozi celoten razvoj optimizacije spletnih strani spremenilo ogromno stvari, le redke pa ostajajo enake skozi celoten razvoj tega področja. To je predvsem dejstvo, da Google in ostali spletni brskalniki dajejo prednost spletnim stranem, ki imajo zares vrhunsko vsebino. V kolikor se iz tega lahko kaj naučimo, je to, da je pri optimizaciji spletnih strani najpomembnejši del priprava in posodabljanje vsebine. Če boste v to področje vložili veliko svojega časa, truda in tudi nekaj denarja, se na dolgi rok skoraj zagotovo lahko nadejate pozitivnih rezultatov.