Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

Pametna mesta postajajo naša prihodnost. Prebivalci teh mest bodo bolje obveščeni o informacijah, kot so prometni zastoji, prosta parkirna mesta, kakovost vode in zraka, izboljšani bodo tudi upravni procesi. Svoj pečat daje tudi ljubljanska ekipa SmartIScity.
Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

»Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« pravi Blaž Golob iz SmartIScity (Vir slike: Siniša Kanižaj).

Pametna mesta, okolja, v katerih so se prebivalci odločili, da bodo z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij zvišali kakovost svojih življenj, so tu. Podobe, ki so nam jih dali (hollywoodski) filmi, so pretirane in drugače orientirane od stvarnosti.

Njihova naloga je izboljšanje kakovosti življenja na pravzaprav vseh nivojih – brez posega v zasebnost. Če pogledamo naokoli, so pametna mesta že tu, več je alternativ mobilnosti, tudi zelenih površin, večji je dostop do podatkov, sodelovanja prebivalcev z občinami in upoštevanje principov pametnega izkoriščanja virov.

Pametno mesto je lahko tudi podeželje

Čeprav gre za skovanko dveh besed, pametnega in mesta, pa ni koncept omejen le na mestno središče, pravi Blaž Golob iz podjetja SmartisCity, ki je razvilo platformo pametnega mesta. »Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« zato je možna tudi selitev na obrobje oziroma podeželje.

Trenutno se pod kategorijo »pametna mesta« uvršča 235 mest. Morda se sliši malo, a še leta 2013 jih je bilo zgolj 170, poroča raziskava Navigant. Med bolj aktivnimi mesti je Dubaj, kjer so sprejeli celo poseben plan, ki se bo uresničil do leta 2021.

Slovenska platforma Smart City »celostno pristopa h konceptu upravljanja mesta, saj nudi tudi upravljanje projektov, organizacijo proračuna, pregled ključnih kazalnikov uspešnosti, komunikacijo s prebivalci«. Platforma namreč povezuje vse ključne elemente uspešno upravljanega mesta, svojemu pametnemu županu pa omogoča upravljanje urbanističnega, socio-ekonomskega in tehnološkega razvoja mesta, merjenje in poročanje o napredku v realnem času.
Razvili so jo s pomočjo domačih IT strokovnjakov, kar po mnenju sogovornika »dokazuje, da imamo v Sloveniji odlično podporo in znanje«. Razvili so jo v celoti z lastniškim kapitalom.

Slovenska mesta so v samem vrhu!

Slovensko platformo, ki jo razvija SmartisCity, je mogoče opaziti tudi v tujini. Prisotni so na Hrvaškem, v Nemčiji in Španiji. »Razlike med mesti se pojavljajo, ne samo med državami, ampak že znotraj posamezne države, saj sodelujemo z mesti različnih velikosti in značaja. Naša platforma ne posega v tradicijo oziroma kulturno identiteto mesta. Ne glede na značaj, vsako mesto zbira podatke, ki so ključni za njegovo uspešno upravljanje in razvoj,« pojasnjuje razliko, ki se ustvarja med mesti in državami. Vsekakor so ozaveščenost mest, njihova razvitost in pripravljenost na spremembe glavne razlike – po izkušnjah SmartisCity so slovenska mesta v samem vrhu.

Ekipa SmartisCity je pri iskanju investitorja previdna. Trenutno ji več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo (Vir slike: Mavric Pivk/Delo).

Tudi tu je zakonodaja ovira

Ena največjih ovir pri razvoju pametnih mest je zakonodaja, ki prepočasi sledi tempu, ki ga narekuje njihov razvoj: »Pridobivanje podatkov predstavlja zahtevna pravna vprašanja. Varovanje osebnih podatkov je izjemno pomembno in vloga države kot pametnega zakonodajalca je na tem področju nujna. Država lahko s pametnim upravljanjem omogoči razvoj.« S slabimi, neusklajenimi in podzakonskimi akti pa omeji prav vsako podjetniško pobudo.

Pametna mesta ne zbirajo osebnih podatkov

Vprašanje varnosti je aktualno tudi na tem področju, a kot pravi Golob bojazni za nevarnost dejansko ni. Poleg nenehnega razvoja novih varnostnih mehanizmov »pri pametnih mestih ne gre za zbiranje intimnih oziroma osebnih podatkov. To počnejo naši telefoni, elektronska pošta. Pri pametnih mestih pa gre predvsem za statistične podatke, ki ne posegajo v zasebnost posameznika,« miri sogovornik.

Tudi ta segment industrije (že) pozna lobije. »Na področju pametnih mest to pomeni promoviranje določenih, po navadi največjih ponudnikov pametnih mest,« z nekaterimi sodeluje tudi ljubljanska ekipa, obenem pa odpirajo prostor za množico novih rešitev, ki so lahko hitrejše in bolj učinkovite za mesto.

Pri iskanju investicije so previdni

Povezovanje in sodelovanje s startupi, malimi in srednjimi podjetji jih zanimajo, (iskanje) investicije toliko manj. Pravzaprav so previdni pri iskanju, saj kot pravi sogovornik, jim več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo. To sodelovanje pa jim pomaga tudi pri nadaljnjem razvoju novih rešitev in sooblikovanju pametne prihodnosti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje