Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

Pametna mesta postajajo naša prihodnost. Prebivalci teh mest bodo bolje obveščeni o informacijah, kot so prometni zastoji, prosta parkirna mesta, kakovost vode in zraka, izboljšani bodo tudi upravni procesi. Svoj pečat daje tudi ljubljanska ekipa SmartIScity.
Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

»Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« pravi Blaž Golob iz SmartIScity (Vir slike: Siniša Kanižaj).

Pametna mesta, okolja, v katerih so se prebivalci odločili, da bodo z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij zvišali kakovost svojih življenj, so tu. Podobe, ki so nam jih dali (hollywoodski) filmi, so pretirane in drugače orientirane od stvarnosti.

Njihova naloga je izboljšanje kakovosti življenja na pravzaprav vseh nivojih – brez posega v zasebnost. Če pogledamo naokoli, so pametna mesta že tu, več je alternativ mobilnosti, tudi zelenih površin, večji je dostop do podatkov, sodelovanja prebivalcev z občinami in upoštevanje principov pametnega izkoriščanja virov.

Pametno mesto je lahko tudi podeželje

Čeprav gre za skovanko dveh besed, pametnega in mesta, pa ni koncept omejen le na mestno središče, pravi Blaž Golob iz podjetja SmartisCity, ki je razvilo platformo pametnega mesta. »Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« zato je možna tudi selitev na obrobje oziroma podeželje.

Trenutno se pod kategorijo »pametna mesta« uvršča 235 mest. Morda se sliši malo, a še leta 2013 jih je bilo zgolj 170, poroča raziskava Navigant. Med bolj aktivnimi mesti je Dubaj, kjer so sprejeli celo poseben plan, ki se bo uresničil do leta 2021.

Slovenska platforma Smart City »celostno pristopa h konceptu upravljanja mesta, saj nudi tudi upravljanje projektov, organizacijo proračuna, pregled ključnih kazalnikov uspešnosti, komunikacijo s prebivalci«. Platforma namreč povezuje vse ključne elemente uspešno upravljanega mesta, svojemu pametnemu županu pa omogoča upravljanje urbanističnega, socio-ekonomskega in tehnološkega razvoja mesta, merjenje in poročanje o napredku v realnem času.
Razvili so jo s pomočjo domačih IT strokovnjakov, kar po mnenju sogovornika »dokazuje, da imamo v Sloveniji odlično podporo in znanje«. Razvili so jo v celoti z lastniškim kapitalom.

Slovenska mesta so v samem vrhu!

Slovensko platformo, ki jo razvija SmartisCity, je mogoče opaziti tudi v tujini. Prisotni so na Hrvaškem, v Nemčiji in Španiji. »Razlike med mesti se pojavljajo, ne samo med državami, ampak že znotraj posamezne države, saj sodelujemo z mesti različnih velikosti in značaja. Naša platforma ne posega v tradicijo oziroma kulturno identiteto mesta. Ne glede na značaj, vsako mesto zbira podatke, ki so ključni za njegovo uspešno upravljanje in razvoj,« pojasnjuje razliko, ki se ustvarja med mesti in državami. Vsekakor so ozaveščenost mest, njihova razvitost in pripravljenost na spremembe glavne razlike – po izkušnjah SmartisCity so slovenska mesta v samem vrhu.

Ekipa SmartisCity je pri iskanju investitorja previdna. Trenutno ji več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo (Vir slike: Mavric Pivk/Delo).

Tudi tu je zakonodaja ovira

Ena največjih ovir pri razvoju pametnih mest je zakonodaja, ki prepočasi sledi tempu, ki ga narekuje njihov razvoj: »Pridobivanje podatkov predstavlja zahtevna pravna vprašanja. Varovanje osebnih podatkov je izjemno pomembno in vloga države kot pametnega zakonodajalca je na tem področju nujna. Država lahko s pametnim upravljanjem omogoči razvoj.« S slabimi, neusklajenimi in podzakonskimi akti pa omeji prav vsako podjetniško pobudo.

Pametna mesta ne zbirajo osebnih podatkov

Vprašanje varnosti je aktualno tudi na tem področju, a kot pravi Golob bojazni za nevarnost dejansko ni. Poleg nenehnega razvoja novih varnostnih mehanizmov »pri pametnih mestih ne gre za zbiranje intimnih oziroma osebnih podatkov. To počnejo naši telefoni, elektronska pošta. Pri pametnih mestih pa gre predvsem za statistične podatke, ki ne posegajo v zasebnost posameznika,« miri sogovornik.

Tudi ta segment industrije (že) pozna lobije. »Na področju pametnih mest to pomeni promoviranje določenih, po navadi največjih ponudnikov pametnih mest,« z nekaterimi sodeluje tudi ljubljanska ekipa, obenem pa odpirajo prostor za množico novih rešitev, ki so lahko hitrejše in bolj učinkovite za mesto.

Pri iskanju investicije so previdni

Povezovanje in sodelovanje s startupi, malimi in srednjimi podjetji jih zanimajo, (iskanje) investicije toliko manj. Pravzaprav so previdni pri iskanju, saj kot pravi sogovornik, jim več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo. To sodelovanje pa jim pomaga tudi pri nadaljnjem razvoju novih rešitev in sooblikovanju pametne prihodnosti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje