BLOG MARKETING DELAVNICA

Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

Pametna mesta postajajo naša prihodnost. Prebivalci teh mest bodo bolje obveščeni o informacijah, kot so prometni zastoji, prosta parkirna mesta, kakovost vode in zraka, izboljšani bodo tudi upravni procesi. Svoj pečat daje tudi ljubljanska ekipa SmartIScity.
Pametno mesto, ki so ga »sezidali« Slovenci

»Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« pravi Blaž Golob iz SmartIScity (Vir slike: Siniša Kanižaj).

Pametna mesta, okolja, v katerih so se prebivalci odločili, da bodo z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij zvišali kakovost svojih življenj, so tu. Podobe, ki so nam jih dali (hollywoodski) filmi, so pretirane in drugače orientirane od stvarnosti.

Njihova naloga je izboljšanje kakovosti življenja na pravzaprav vseh nivojih – brez posega v zasebnost. Če pogledamo naokoli, so pametna mesta že tu, več je alternativ mobilnosti, tudi zelenih površin, večji je dostop do podatkov, sodelovanja prebivalcev z občinami in upoštevanje principov pametnega izkoriščanja virov.

Pametno mesto je lahko tudi podeželje

Čeprav gre za skovanko dveh besed, pametnega in mesta, pa ni koncept omejen le na mestno središče, pravi Blaž Golob iz podjetja SmartisCity, ki je razvilo platformo pametnega mesta. »Pametna lahko postanejo tudi manjša mesta ali občine, ki lahko na enak način izkoriščajo potencialne pametne tehnologije,« zato je možna tudi selitev na obrobje oziroma podeželje.

Trenutno se pod kategorijo »pametna mesta« uvršča 235 mest. Morda se sliši malo, a še leta 2013 jih je bilo zgolj 170, poroča raziskava Navigant. Med bolj aktivnimi mesti je Dubaj, kjer so sprejeli celo poseben plan, ki se bo uresničil do leta 2021.

Slovenska platforma Smart City »celostno pristopa h konceptu upravljanja mesta, saj nudi tudi upravljanje projektov, organizacijo proračuna, pregled ključnih kazalnikov uspešnosti, komunikacijo s prebivalci«. Platforma namreč povezuje vse ključne elemente uspešno upravljanega mesta, svojemu pametnemu županu pa omogoča upravljanje urbanističnega, socio-ekonomskega in tehnološkega razvoja mesta, merjenje in poročanje o napredku v realnem času.
Razvili so jo s pomočjo domačih IT strokovnjakov, kar po mnenju sogovornika »dokazuje, da imamo v Sloveniji odlično podporo in znanje«. Razvili so jo v celoti z lastniškim kapitalom.

Slovenska mesta so v samem vrhu!

Slovensko platformo, ki jo razvija SmartisCity, je mogoče opaziti tudi v tujini. Prisotni so na Hrvaškem, v Nemčiji in Španiji. »Razlike med mesti se pojavljajo, ne samo med državami, ampak že znotraj posamezne države, saj sodelujemo z mesti različnih velikosti in značaja. Naša platforma ne posega v tradicijo oziroma kulturno identiteto mesta. Ne glede na značaj, vsako mesto zbira podatke, ki so ključni za njegovo uspešno upravljanje in razvoj,« pojasnjuje razliko, ki se ustvarja med mesti in državami. Vsekakor so ozaveščenost mest, njihova razvitost in pripravljenost na spremembe glavne razlike – po izkušnjah SmartisCity so slovenska mesta v samem vrhu.

Ekipa SmartisCity je pri iskanju investitorja previdna. Trenutno ji več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo (Vir slike: Mavric Pivk/Delo).

Tudi tu je zakonodaja ovira

Ena največjih ovir pri razvoju pametnih mest je zakonodaja, ki prepočasi sledi tempu, ki ga narekuje njihov razvoj: »Pridobivanje podatkov predstavlja zahtevna pravna vprašanja. Varovanje osebnih podatkov je izjemno pomembno in vloga države kot pametnega zakonodajalca je na tem področju nujna. Država lahko s pametnim upravljanjem omogoči razvoj.« S slabimi, neusklajenimi in podzakonskimi akti pa omeji prav vsako podjetniško pobudo.

Pametna mesta ne zbirajo osebnih podatkov

Vprašanje varnosti je aktualno tudi na tem področju, a kot pravi Golob bojazni za nevarnost dejansko ni. Poleg nenehnega razvoja novih varnostnih mehanizmov »pri pametnih mestih ne gre za zbiranje intimnih oziroma osebnih podatkov. To počnejo naši telefoni, elektronska pošta. Pri pametnih mestih pa gre predvsem za statistične podatke, ki ne posegajo v zasebnost posameznika,« miri sogovornik.

Tudi ta segment industrije (že) pozna lobije. »Na področju pametnih mest to pomeni promoviranje določenih, po navadi največjih ponudnikov pametnih mest,« z nekaterimi sodeluje tudi ljubljanska ekipa, obenem pa odpirajo prostor za množico novih rešitev, ki so lahko hitrejše in bolj učinkovite za mesto.

Pri iskanju investicije so previdni

Povezovanje in sodelovanje s startupi, malimi in srednjimi podjetji jih zanimajo, (iskanje) investicije toliko manj. Pravzaprav so previdni pri iskanju, saj kot pravi sogovornik, jim več pomenijo partnerji, s katerimi že sodelujejo. To sodelovanje pa jim pomaga tudi pri nadaljnjem razvoju novih rešitev in sooblikovanju pametne prihodnosti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje