Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti

V tokratnem prispevku pišemo o personaliziranem trženju. Za prodajno uspešnost trženjske akcije ne zadošča zgolj kupčevo zavedanje o podjetju in blagovni znamki. Ključno je nagovarjanje prave ciljne skupine, s pravo ponudbo ob pravem času.
Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti

Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti (Vir: Unsplash.com)

Prilagajanje ponudbe potrebam posameznika (personalizirano trženje) postaja vse pomembnejše, s sodobnimi orodji pa tudi vse lažje uresničljivo. 

V mnogih primerih personalizirano trženje že predstavlja pogoj za pridobivanje novih in ohranjanje starih kupcev. Na večjo personalizacijo v trženju nas napeljujejo tudi mnoge ugotovitve in raziskave. Tako npr. perosnalizirana e-pošta dosega kar 25% višjo stopnjo odpiranja in kar 51% več klikov, med tem, ko druga raziskava ugotavlja, da podjetja, ki spretno izkoriščajo personalizirano trženje, dosegajo v povprečju kar 19 % rast prodaje. 

Personalizirana ponudba nudi kupcu vsebine, ki ga zanimajo  

Bistvo personalizacije je, da se podjetje skuša čim bolj približati vsakemu kupcu posebej tako, da pripravi edinstveno ponudbo za vsakega kupca ali vsak segment kupcev posebej. Pri načrtovanju ponudbe ne smemo zanemariti niti želja tistih, ki vplivajo na ciljnega kupca, kot so to na primer ostali družinski člani. Personalizacija naj bo osredotočena predvsem na vsebine, ki jih kupec išče. To lahko podjetje doseže samo tako, da kupca dobro pozna, uporabi pa različne taktične prijeme in strategije. 

Kako najlažje identificiramo kupce?

Prepoznavanje kupcev je osnova personaliziranega trženja. Če posameznih kupcev ne moremo prepoznati, ni upanja, da bi jih lahko razlikovali, še manj se prilagajali potrebam vsakega od njih. V zadnjem času se veliko govori o raziskovanju “Big data”, a za večino podjetij to ne pride v poštev. Običajno kupce najlažje spoznamo s spletnim anketiranjem. Za anketiranje je na voljo veliko brezplačnih spletnih orodij, kot so SurveyMonkey, 1ka, FREEyer, Moja anketa in druga. Žal večina od njih ne zagotavlja popolne identifikacije potencialnih kupcev. To omogoča le FREEyer, ki poleg spletnega anketiranja zagotavlja tudi identifikacijo vsakega posameznega anketiranca z njegovimi kontaktnimi podatki. Gre za zmogljivo raziskovalno orodje, ki tržnikom omogoča gradnjo baze potencialnih kupcev, brezplačno oglaševanje, branding skozi promocijska darila, poleg tega pa lahko podjetje vsakega anketiranca pripelje direktno v svojo prodajalno. 
Več o spletnem anketiranju in tržnem raziskovanju…

Kako pripraviti personalizirano ponudbo?  

1. Identifikacija kupcev

Ugotovite, kdo so vaši kupci, zberite njihove podatke in pridobite dodatne informacije s pomočjo anket, intervjujev, študijo primerov ali z uporabo piškotkov. Pridobite njihove demografske podatke, spoznajte interese, nakupne odločitve in podobno. Pridobljene podatke redno posodabljajte.   


2. Diferenciacija kupcev 

Potencialne kupce razdelite v več segmentov, kar vam bo pomagalo oblikovati personalizirano ponudbo. Ne izgubljajte časa in denarja za ljudi, ki ne sodijo med vaše potencialne kupce. Definirajte najmanj zanimivo skupino ljudi in zmanjšajte komunikacijo z njimi. Prav tako definirajte 5% najbolj zvestih kupcev in se osredotočite na njih. 

3. Interakcija s kupci

Ključna pri trženju “ena na ena” sta stroškovno učinkovita in uspešna interakcija s kupci. Stroškovno učinkovitost izboljšamo z avtomatiziranimi in zato cenejšimi načini interakcije. Tako npr. so koristne in aktualne spletne informacije znatno cenejši način komunikacije, kot je vzdrževanje dragega klicnega centra. Uspešnost komuniciranja izboljšamo s posredovanjem prave informacije ob pravem času in na način, ki kupcu najbolj ustreza. Vsaka interakcija naj poteka v kontekstu vseh prejšnjih interakcij. Pogovor naj se nadaljuje, kjer se je prejšnji končal, ne glede na to, kdaj je to bilo.

4. Prilagajanje kupcu

Vsako stranko obravnavamo v skladu z informacijami, ki jih o njej zberejo prodajni, trženjski ali kateri koli drug oddelek. To lahko pomeni prilagajanje izdelka, prilagajanje pripadajoče storitve, embalaže ali pa zgolj način izpisa računa. Prilagodimo lahko promocijski material ali dokumentacijo, personaliziramo direktno pošto, predizpolnimo obrazce in podobno.  

Navedeni štirje koraki se običajno precej prekrivajo, vendar pa se v tem vrstnem redu povečuje kompleksnost, prav tako pa tudi koristi za podjetje.

Podjetje lahko kadarkoli začne s postopnim uvajanjem bolj interaktivnih odnosov s strankami. Zato se tudi vi namesto vprašanja “Ali smo pripravljeni na uvajanje trženja ena na ena?”, raje vprašajte “Koliko trženja ena na ena smo pripravljeni izvajati danes?”. Če ne drugače, lahko začnete s preprosto spletno anketo.

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje