Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti

V tokratnem prispevku pišemo o personaliziranem trženju. Za prodajno uspešnost trženjske akcije ne zadošča zgolj kupčevo zavedanje o podjetju in blagovni znamki. Ključno je nagovarjanje prave ciljne skupine, s pravo ponudbo ob pravem času.
Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti

Personalizirano trženje postaja temelj prodajne uspešnosti (Vir: Unsplash.com)

Prilagajanje ponudbe potrebam posameznika (personalizirano trženje) postaja vse pomembnejše, s sodobnimi orodji pa tudi vse lažje uresničljivo. 

V mnogih primerih personalizirano trženje že predstavlja pogoj za pridobivanje novih in ohranjanje starih kupcev. Na večjo personalizacijo v trženju nas napeljujejo tudi mnoge ugotovitve in raziskave. Tako npr. perosnalizirana e-pošta dosega kar 25% višjo stopnjo odpiranja in kar 51% več klikov, med tem, ko druga raziskava ugotavlja, da podjetja, ki spretno izkoriščajo personalizirano trženje, dosegajo v povprečju kar 19 % rast prodaje. 

Personalizirana ponudba nudi kupcu vsebine, ki ga zanimajo  

Bistvo personalizacije je, da se podjetje skuša čim bolj približati vsakemu kupcu posebej tako, da pripravi edinstveno ponudbo za vsakega kupca ali vsak segment kupcev posebej. Pri načrtovanju ponudbe ne smemo zanemariti niti želja tistih, ki vplivajo na ciljnega kupca, kot so to na primer ostali družinski člani. Personalizacija naj bo osredotočena predvsem na vsebine, ki jih kupec išče. To lahko podjetje doseže samo tako, da kupca dobro pozna, uporabi pa različne taktične prijeme in strategije. 

Kako najlažje identificiramo kupce?

Prepoznavanje kupcev je osnova personaliziranega trženja. Če posameznih kupcev ne moremo prepoznati, ni upanja, da bi jih lahko razlikovali, še manj se prilagajali potrebam vsakega od njih. V zadnjem času se veliko govori o raziskovanju “Big data”, a za večino podjetij to ne pride v poštev. Običajno kupce najlažje spoznamo s spletnim anketiranjem. Za anketiranje je na voljo veliko brezplačnih spletnih orodij, kot so SurveyMonkey, 1ka, FREEyer, Moja anketa in druga. Žal večina od njih ne zagotavlja popolne identifikacije potencialnih kupcev. To omogoča le FREEyer, ki poleg spletnega anketiranja zagotavlja tudi identifikacijo vsakega posameznega anketiranca z njegovimi kontaktnimi podatki. Gre za zmogljivo raziskovalno orodje, ki tržnikom omogoča gradnjo baze potencialnih kupcev, brezplačno oglaševanje, branding skozi promocijska darila, poleg tega pa lahko podjetje vsakega anketiranca pripelje direktno v svojo prodajalno. 
Več o spletnem anketiranju in tržnem raziskovanju…

Kako pripraviti personalizirano ponudbo?  

1. Identifikacija kupcev

Ugotovite, kdo so vaši kupci, zberite njihove podatke in pridobite dodatne informacije s pomočjo anket, intervjujev, študijo primerov ali z uporabo piškotkov. Pridobite njihove demografske podatke, spoznajte interese, nakupne odločitve in podobno. Pridobljene podatke redno posodabljajte.   


2. Diferenciacija kupcev 

Potencialne kupce razdelite v več segmentov, kar vam bo pomagalo oblikovati personalizirano ponudbo. Ne izgubljajte časa in denarja za ljudi, ki ne sodijo med vaše potencialne kupce. Definirajte najmanj zanimivo skupino ljudi in zmanjšajte komunikacijo z njimi. Prav tako definirajte 5% najbolj zvestih kupcev in se osredotočite na njih. 

3. Interakcija s kupci

Ključna pri trženju “ena na ena” sta stroškovno učinkovita in uspešna interakcija s kupci. Stroškovno učinkovitost izboljšamo z avtomatiziranimi in zato cenejšimi načini interakcije. Tako npr. so koristne in aktualne spletne informacije znatno cenejši način komunikacije, kot je vzdrževanje dragega klicnega centra. Uspešnost komuniciranja izboljšamo s posredovanjem prave informacije ob pravem času in na način, ki kupcu najbolj ustreza. Vsaka interakcija naj poteka v kontekstu vseh prejšnjih interakcij. Pogovor naj se nadaljuje, kjer se je prejšnji končal, ne glede na to, kdaj je to bilo.

4. Prilagajanje kupcu

Vsako stranko obravnavamo v skladu z informacijami, ki jih o njej zberejo prodajni, trženjski ali kateri koli drug oddelek. To lahko pomeni prilagajanje izdelka, prilagajanje pripadajoče storitve, embalaže ali pa zgolj način izpisa računa. Prilagodimo lahko promocijski material ali dokumentacijo, personaliziramo direktno pošto, predizpolnimo obrazce in podobno.  

Navedeni štirje koraki se običajno precej prekrivajo, vendar pa se v tem vrstnem redu povečuje kompleksnost, prav tako pa tudi koristi za podjetje.

Podjetje lahko kadarkoli začne s postopnim uvajanjem bolj interaktivnih odnosov s strankami. Zato se tudi vi namesto vprašanja “Ali smo pripravljeni na uvajanje trženja ena na ena?”, raje vprašajte “Koliko trženja ena na ena smo pripravljeni izvajati danes?”. Če ne drugače, lahko začnete s preprosto spletno anketo.

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje