Vir: Pixabay

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak.

Vir: Pixabay

Na naslovnicah časopisov se večinoma pojavljajo samo bleščeče in uspešne zgodbe iz sveta podjetništva. Po eni strani je tako tudi prav, saj so prav uspehi tisto, kar poganja družbo in gospodarstvo naprej.

Pa vendar se lahko zaradi tega nekoliko zamegli naša perspektiva. Zavedati se moramo, da za marsikatero uspešno zgodbo stoji cel kup neuspešnih poskusov in prav ti na koncu pripeljejo podjetje »med zvezde«.

Usodna napaka družbe Kodak pri sprejemanju inovacij

Kodak, nekoč prevladujoča sila v fotografski industriji, je nazadovala, ker se ni uspela prilagoditi digitalni dobi.

Družba je že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja izumila tehnologijo, ki je kasneje poganjala digitalne fotoaparate. Bili pa so zaskrbljeni, da bi ti digitalni fotoaparati škodili prodaji fotografskih filmov, saj ljudje teh ne bi več potrebovali, če bi digitalni fotoaparati postali priljubljeni.

Ker se je Kodak oklepal starega poslovnega modela, je zamudil priložnost, da bi se uveljavil kot vodilni na novem trgu digitalne fotografije. Namesto tega so to priložnost izkoristili konkurenti in hitro pridobili tržni delež.

Vir: Pixabay

Leta 2012 je Kodak razglasil stečaj. Opustil je filmsko dejavnost, prodal patente in ponovno začel kot veliko manjše podjetje, osredotočeno na digitalno tiskanje in druga področja.

Vsi vemo, da so inovacije nekaj nepogrešljivega, vendar se lahko pojavijo težave, ko smo postavljeni med ohranjanje poznanega in sprejemanje neznanega. Ključno je, da podjetnik najde pogum za premagovanje tega s premišljeno oceno tveganj in koristi ter na koncu izbere pot, ki omogoča nadaljnji uspeh.

New Coke: lekcija o zvestobi potrošnikov

Leta 1985 je Coca Cola poskušala prenoviti svojo prepoznavno pijačo z novo, slajšo formulo, imenovano New Coke. Družba je želela na ta način konkurirati Pepsiju in je pričakovala pozitiven odziv.

Odziv je bil vse prej kot pozitiven. Potrošniki so bili ogorčeni nad spremembo okusa in so strastno branili prvotni recept. Odpor je bil tako močan, da je Coca Cola že po 79 dneh na police vrnila prvotno formulo pod imenom Coca Cola Classic.

Vir: Pixabay

Ta dogodek je družba sama označila za za eno največjih trženjskih napak v zgodovini potrošniških izdelkov, vendar ga hkrati obravnava kot lekcijo, ki je izpostavila pomen preferenc potrošnikov.

Potrošniki se lahko na blagovno znamko in njene izdelke močno čustveno navežejo. Drastična sprememba priljubljenega izdelka, tako v izgledu, kot tudi v okusu, lahko to povezavo ogrozi.

Podjetja se ne smejo zanašati le na interne teste ali analize konkurence. Ključno je razumevanje, kaj si obstoječe stranke resnično želijo in cenijo. To pa lahko podjetja ugotovijo s kombinacijo anket, raziskav, aktivnosti na družbenih omrežjih, fokusnih skupino in podobno.

Od kole do avtomobilov: neuspešni podvigi Richarda Bransona

Milijarder Richard Branson je znan po svojem podjetniškem duhu in obsežnem imperiju Virgin Group, ki ga je zgradil. Britanska vlada ga je za zasluge na področju podjetništva celo povzdignila v viteza. Kljub temu pa je njegova zgodba prepletena tudi s podvigi, ki mu niso povsem uspeli.

Z znamko kole Virgin Cola je želel Branson konkurirati velikanom na področju sladkih pijač, kot so Coca Cola in Pepsi. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja je v Združenem kraljestvu doživela začetni uspeh in za nekaj časa celo prehitela omenjeni znamki.

Vendar pa na dolgi rok ni uspela tekmovati. Virgin Cola se je na zasičenem trgu težko razlikovala od drugih, kar je skupaj z agresivnim odzivom Coca Cole privedlo do zaključka. Če izdelek ni edinstven, ga bodo stranke le težko opazile, je lekcija, ki jo je Branson izkusil na lastni koži.

V zgodnjih letih 2000 je Virgin skupina poskušala razširiti svojo dejavnost s storitvijo Virgin Cars, spletno prodajalno avtomobilov, ki je obljubljala lažjo nakupno izkušnjo. Kot ambiciozen cilj so si postavili zamajati tradicionalni model prodaje avtomobilov, a so že po nekaj letih zaprli svoja spletna vrata.

Vir slike: Pixabay

Analitiki navajajo, da je k temu prispevalo pomanjkanje kakšne posebne prednosti pred obstoječimi trgovci in splošna zapletenost prodaje avtomobilov. Virgin Cars preprosto ni mogel tekmovati z uveljavljeno infrastrukturo in zaupanjem strank tradicionalnih avtomobilskih trgovcev.

Že prvi podjetniški podvig podjetniškega mogotca je bil neuspešen. Pri 16 letih (leta 1967) je poskusil z ustanovitvijo študentske revije Student, za katero je želel, da bi postal glavno glasilo njegove generacije.

Kljub nekaj intervjujem z večjimi imeni, se je kmalu soočal s finančnimi težavami. Učinkovitega denarnega toka mu enostavno ni uspelo ustvariti. Na njegovo srečo se je odločil za manjšo prilagoditev in začel s prodajo glasbenih plošč po pošti. Kar je na začetku imel zgolj kot finančni vir za svojo revijo, je Branson na koncu razširili v milijardo dolarjev vreden imperij z imenom Virgin Records.

Viri: WEF, Ezaz S. (LinkedIn), Coca Cola, Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Več >

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki