Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih.
Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pogled v prakso: Uporaba slovenščine pri spletnem oglaševanju (Vir slike: deathtostockphoto.com)

Pobudnik ustavne presoje navaja, da ima neposredni interes, ker naj bi izpodbijana člena posegala v svobodno gospodarsko pobudo (74. člen Ustave RS) na področju tržnega komuniciranja s tujimi potencialnimi strankami, ker določata obvezno spletno oglaševanje v slovenščini.

Pobudnik svojo pobudo utemeljuje z obrazložitvijo, da posluje v Sloveniji zgolj z znanimi kupci, zato naj bi bilo kakršnokoli oglaševanje slednjim ekonomsko neutemeljeno. Tržna komunikacija je v tem primeru smiselna samo globalno, torej izven Slovenije. Dodaja, da naj si podjetja sama postavljajo prioritete in sama odločajo, kateri poslovni partnerji so zanjo zanimivi in kateri ne. Ker za pobudnika slovenski trg za oglaševanje preko interneta ni zanimiv, ga glede na to, da je gospodarska pobuda svobodna, nihče ne more prisiliti v spletno predstavitev v slovenščini. Obvezna spletna predstavitev v slovenščini je namreč povezana z dodatnimi stroški.

Po mnenju pobudnika kaže določba Zakona o javni rabi slovenščine na nepoznavanje podjetništva in internetnega medija. Pravi, da bi moral zakon, ki bi želel biti nediskriminatoren, predpisati obvezno predstavitev po internetu vsem v Sloveniji registriranim podjetjem, vendar ne kot del poslovnega procesa.

Ustavno sodišče je pobudo zavrnilo kot očitno neutemeljeno.

Ustavno sodišče pritrjuje trditvi, da je gospodarska pobuda po Ustavi svobodna, k temu pa dodaja, da zakon določa pogoje za ustanavljanje gospodarskih organizacij ter da se gospodarska dejavnost ne sme izvajati v nasprotju z javno koristjo. To pomeni, da je pravica do svobodne gospodarske pobude ena od človekovih pravic, ki je ni mogoče uresničevati neposredno na podlagi Ustave.

Po oceni Ustavnega sodišča je določitev zakonskega pogoja, da mora slovenska pravna oseba ali fizična oseba z registrirano dejavnostjo pri spletnem predstavljanju in oglaševanju obvezno uporabljati slovenski jezik, del zakonskega urejanja načina izvrševanja pravice do svobodne gospodarske pobude

Ustavosodna presoja zakonske ureditve, ki po vsebini ne pomeni omejitve posamezne človekove pravice, temveč le določitev načina njenega uresničevanja, je nujno zadržana. Ustavno sodišče v tem okviru praviloma preizkuša le, ali je imel zakonodajalec za določitev načina uresničevanja pravice razumen razlog.

Zakonodajalec določa navedeni zakonski pogoj za vse pravne osebe in fizične osebe z registrirano dejavnostjo, če se spletno predstavljajo in oglašujejo, kar velja ne glede na to, kateri ciljni skupini sta spletna predstavitev in oglaševanje namenjena.

Ker pa določba Zakona o javni uporabi slovenščine hkrati dopušča tudi možnost, da se navedeni subjekti spletno predstavljajo in oglašujejo tudi v tujih jezikih, je zakonodajalec upošteval tako naravo spletnega medija kot tudi interese tistih gospodarskih subjektov, ki se spletno predstavljajo in oglašujejo zgolj oziroma predvsem zaradi pridobivanja potencialnih tujih strank.

Tudi narava spletnega medija je taka, da sta spletna predstavitev in oglaševanje dostopna ne le tujim osebam, temveč tudi slovenskim fizičnim in pravnim osebam. Glede na to, izpodbijani odločitvi ni mogoče očitati, da je ta pogoj nerazumen.

Vir: Odločitve ustavnega sodišča

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Trendi digitalnega marketinga 2019

Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Kako lahko z vsebinskim marketingom dosegate zastavljene cilje?

Kako lahko z vsebinskim marketingom dosegate zastavljene cilje?

Vsebinski marketing je danes eno najpomembnejših orodij digitalnega marketinga. Prek njega boste lahko učinkovito širili dober glas o podjetju in si posledično povečali prodajo. Preberite več >>

9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Spletna stran vašega podjetja je izjemno pomemben element pridobivanja strank in povečevanja prodaje. Če vaša spletna stran ni prijetno oblikovana, ustrezno organizirana ali uporabna za brskanje, jo bodo potencialne stranke nehale uporabljati. Izogibajte se naslednjim napakam! Preberite več >>

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

Oblikovanje dobre in kakovostne baze z elektronskimi naslovi vaših (potencialnih) strank je tek na dolge proge. Baze ne boste ustvarili čez noč, za rezultate pa boste morali trdo delati. Olajšamo vam lahko prvi korak, kako ustvariti oziroma kakovostno povečati obstoječo bazo. Preberite več >>

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Elektronska pošta je eden najpomembnejših sodobnih trženjskih kanalov. Vendar je takšna komunikacija prepogosto enosmerna. Spodbudite prejemnike k odzivu! Preberite več >>

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Alexis Rodrigo je marketinška strokovnjakinja, ki ve, kako oblikovati prodajna besedila v elektronskih pismih. Pri svojem delu namreč sledi preverjeni formuli, ki je v svetu prodajnikov in marketingarjev poznana že več desetletij, saj je že večkrat tudi sama preizkusila, da se odlično obnese. Preberite več >>

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Trženje prek elektronske pošte ne vključuje samo pošiljanja novic! Ko oblikujete sporočila, ne pozabite na transakcijska in potrditvena sporočila. Izvrstno potrditveno sporočilo lahko privede do dodatnega nakupa v roku nekaj minut. Predstavljamo nekaj zanimivih nasvetov. Preberite več >>

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Že nekaj časa je znano, da besedila na spletu beremo na drugačen način, kot tista v fizični obliki. Če torej želite, da bo vaša spletna stran dosegala čim boljšo branost in boste prek nje dosegali zastavljene cilje, potem je smiselno pri tem upoštevati nekatera priporočila. Preberite več >>

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Oznake: , , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje