Pokličite le najbolj “vroče” kontakte
Pokličite le najbolj ‘vroče’ kontakte (Vir: Unsplash.com)
Uvedba sistema marketinške avtomatizacije pomeni, da za vsakega obiskovalca poimensko vemo, kaj je počel na naši spletni strani. Vemo, katere podstrani je Marko obiskal, koliko časa se je zadržal, katere dokumente je prenesel na svoj računalnik in kdaj se je spet vrnil. Glede na njegov interes mu lahko pošiljamo zelo osebna sporočila in mu pomagamo naprej po nakupni poti. Oziroma naprej po našem prodajnem lijaku.
Marketinška avtomatizacija se sliši, kot da je primarno namenjena marketinškemu oddelku in zanj prinaša največ koristi. Seveda mu olajša delo in ga odreši cele vrste nalog, ki jih prinaša veliko potencialnih strank, ki pričakujejo personalizirano komunikacijo. A sistem kmalu pokaže zmožnosti optimizacije dela prodaje. Z avtomatiko pokriva prvih 70% nakupne poti našega kupca, ki se dogaja na spletu, obenem pa beleži vse, kar se z njim dogaja. Prodaja se tako lahko osredotoči le na tiste kontakte, ki so tri četrtine nakupne poti že prehodili in so že skoraj pripravljeni na nakup.
Učinkovost na prvem mestu
Delo dobrega prodajalca ni ravno poceni. S tega naslova želimo, da svoj dragoceni čas vlaga v stranke, ki so najbolj pripravljene kupiti. Za uresničitev te želje pa moramo vedeti, v kateri fazi nakupnega procesa so naše potencialne stranke. Sistem marketinške avtomatizacije počne prav to – omogoča spremljanje obnašanja naših kontaktov in razumevanje, kako blizu nakupu so. S tem znanjem lahko prodaja tako svoj čas nameni predvsem tistim najbolj “vročim”.
Drugi vidik pa je čisto psihološki. Še tako fantastičnemu prodajalcu bo motivacija padla, ko bo izplen vsega njegovega (ali njenega) truda le nekje 10% konverzija. S pomočjo marketinške avtomatizacije mu lahko omogočite, da počne tisto, kar zna najbolje – prodajati.
Brez hladnih klicev
Saj veste, kako naporno je klicati potencialno stranko, ki vas sploh še ne pozna. Koliko truda zahtevajo uvodne vljudnosti in spoznavanje, preden lahko preidete k bistvu – saj hočete vendar prodati.
Z uporabo marketinške tehnologije se hladnim klicem preprosto izognete. Prepustite marketingu, da vzpostavi prvi stik in zgradi odnos. Ko bo potencilani kupec želel govoriti s prodajo, vas bo že dobro poznal. Prav tako pa boste vi zanj vedeli prav vse, kar je počel na vaših spletnih premisah.
Tako fokusirano delo prodajnega oddelka pa prinaša merljive rezultate:
Več zaključenih poslov
Ker prodaja dobi na mizo le seznam najbolj zagretih kontaktov, je njena uspešnost večja. In ker ne vlaga toliko časa v kontakte, ki še niso pripravljeni na nakup, lahko zapre več “vročih”.
Uporaba marketinške tehnologije pozitivno vpliva na še eno prodajno področje:
Krajši prodajni cikli
Ker marketing s pomočjo tehnologije vodi kupca skozi nakupni proces, ta ni več prepuščen le svoji iniciativi. S kakovostno vsebino skrbite za njegovo znanje in gradite njegove kompetence pri odločanju za nakup. Rezultat so hitrejše odločitve oziroma krajši prodajni cikli.
Kar prinese želeni rezultat:
Višja prodaja
Marketinška avtomatizacija omogoča komunikacijo z današnjim digitalnim kupcem pod njegovimi pogoji. Pomaga mu, da na svoji spletni nakupni poti spozna naše podjetje, razume naš produkt in nam zaupa. Skozi njegov nakupni proces ste mu uspešno razložili, kako vaš produkt oziroma storitev rešuje njegovo težavo in zakaj se pri nas splača kupiti.
Kupec, ki nas razume in razume našo dodano vrednost, je idealni sogovornik prodajalca. Je dovolj segret, da se ga splača poklicati.
Prednosti marketinške tehnologije pa se ne končajo s prvim nakupom. Spremljanje spletnih aktivnosti daje vredne infromacije o možnosti nadaljnje prodaje v obliki komplementarnega produkta ali nadgradnje. Deluje tudi na obstoječih kupcih.
Več o sistemu marketinške avtomatizacije lahko preberete na 34 straneh prvega Marketing automation vodiča v slovenščini, ki ga je pripravila agencija Madwise.